Miten lopettaa karkinsyönti?
Sanokaa, miten minun oikein pitää motivoida itseni tai mitä kannattaa ajatella sinä hetkenä kun mieli tekee napata pussi kaupan karkkihyllystä?
Älkää sanoko, että älä vaan osta, se ei toimi, vaan tarvitsen nyt esimerkiksi jonkun mielikuvan mitä minulle tapahtuu jos en lopeta karkinsyöntiä.
Kommentit (30)
Kylläisenä kauppaan tai tilaat ruoat verkosta.
Ajattele, että on vähän noloa. Kakarat ne syövät karkkia.
Huonot tarjoukset saivat lopettamaan parikymmentä vuotta kestäneen säännöllisen päivittäisen karkinsyönnin. Olen ollut ilman karkkia toista kuukautta.
Osta vaikka suklaapatukka älä pussillista karkkia, minusta ei todellakaan ole järkevää kieltää herkkuja kokonaan vaan opettella syömään niitä kohtuudella. Yks suklaapatukka päivässä on ihan ok.
Ajattele, että et saa niin pian hammasproteesia. Jos, sulla ei vielä ole?
Kun sinnittelet muutaman viikon, himo vähenee merkittävästi. Tilaa ruoat verkkokaupasta?
Vierailija kirjoitti:
Osta vaikka suklaapatukka älä pussillista karkkia, minusta ei todellakaan ole järkevää kieltää herkkuja kokonaan vaan opettella syömään niitä kohtuudella. Yks suklaapatukka päivässä on ihan ok.
Päivässä? Ei ole ok. Suklaapatukka kerran viikossa on hyvä.
Sun maksa rasvottuu ja muutut keltaiseksi, kroppasikin alkaa muistuttaa muodoiltaan Homeria.
Hampaat hapertuu, etkä voi syödä omenoita, raakoja porkkanoita, rapeita leipiä etkä pähkinöitä.
Ja jollei vatsasi ala pömpöttää maksan vajaatoiminnan takia, niin lihominen saa sen kyllä pyöristymään.
Verenpainetauti, diabetes, hammasmätä uhkaavat.
miksi pitäisi lopettaa karkin syönti?
Mieti, miten paljon enemmän voisit syödä kunnon ruokaa lihomatta, jos jättäisit karkeista tulevat ylimääräiset kalorit pois.
Tilaa vaikka pizza kerran viikossa palkinnoksi karkittomasta viikosta.
Vierailija kirjoitti:
Huonot tarjoukset saivat lopettamaan parikymmentä vuotta kestäneen säännöllisen päivittäisen karkinsyönnin. Olen ollut ilman karkkia toista kuukautta.
Mitkä ihmeen tarjoukset?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. Yhdessä suklaapatukassa on 500 kaloria eli neljäsosa aikuisen päivittäisestä energiatarpeesta.
Vierailija kirjoitti:
Mieti, miten paljon enemmän voisit syödä kunnon ruokaa lihomatta, jos jättäisit karkeista tulevat ylimääräiset kalorit pois.
Tilaa vaikka pizza kerran viikossa palkinnoksi karkittomasta viikosta.
Huhhuh. Siis suolaa ja rasvaa kiitokseksi sokerin syönnin vähentämisestä? Ok.
Minäpä syön tässä parasta aikaa tuoreita lakuja.
Niissä on useimmissa sian aivoja liivatteena
Vierailija kirjoitti:
Kun sinnittelet muutaman viikon, himo vähenee merkittävästi. Tilaa ruoat verkkokaupasta?
Riippuu täysin ihmisestä. Minä olen pitänyt monen viikon herkkulakkoja, ja joka päivä on entistä vaikeampi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tavallaan toiminut mulla. Mietinkin jo, että miten hiton nuukapieru osaankaan olla kun tekisi mieli karkkia mutta perus patukka maksaa nyt jotain 0,75 eur kun se aiemmin oli ehkä 50 senttiä tms.. Noussut kuitenkin. Ja vtuttaa.
Sit mietin että ostan vaikka marianne pussin. Ja sekin maksaa melkein 3 euroa. Ja sitten katson että karkki kuin karkki niin kilohinnat ihan kamalia.
Tässä tulee sitten pari vaihtoehtoa: joko skippaan kokonaan tai ostan irtokarkkeja pienen 200g pussukan.
Mutta joo, kyllä hintojen nousu vaikuttaa herkkujen osteluun vaikka varaa kyllä olisi ostella vaikka mitä niin halu loppuu siinä kohtaa kun jokin kipukynnys ylittyy..
Eri...
Kannattaa opetella kiertämään kaukaa se karkkihylly.