Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä opelle lahjaksi Vol. 2022?

Vierailija
01.06.2022 |

Mikä on tämän vuoden trendi?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kaupasta ostettavaa. Jos lapsi haluaa jotain askarrella, se on ok. 

Vierailija
42/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meeppä päättäjäispäivänä katsomaan roskista, niin löydät montakymmentä kahvikuppia, kynttilää, kukkapuskaa jne. Ei siis opelle yhtään mitään. Eivät tarvi joka vuosi kaikenlaista krääsää. Eikä sen puoleen kalliimpaakaan juttua, työstä saavat isomman palkan, kuin suurin osa lasten vanhemmista.

No tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Omallakin työpaikalla on lähemmäs 80 opea, eikä kukaan koskaan laittaisi lahjoja roskiin. Kaikki opet eivät myöskään saa mitään. Yleensä alakoulussa luokanopea muistetaan runsaasti, ja yläkoulussa ysiluokkalaiset saattavat tuoda jotain luokanohjaajalleen. 

Mistä sinä tiedät, mitä ne lahjoillaan tekevät? Johan sen järki sanoo ettei kaikkia kippoja ja kuppeja pysty säästämään. Esim 30v opettaja 30 lasta per vuosi niin siinä on järkyttävä määrä roinaa nurkissa, jos kaiken säästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu ope sanoi joskus et kyllä viini maistuu opettajankin suussa hyvältä. En kyllä tohdi viedä viinipulloa kun en tiedä kuinka tiukkis lapsen ope on, paikallisesta lehdessä joskus paheksuttiin viinipullon viemistä opelle.

Ei todellakaan maistu kaikille. Eikä kaikki viinit, jos maistuukin. 

Vierailija
44/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari hassunhauskaa kahvimukia oli ihan ok. eka jouluna. Lisää keväällä. 

Eka mukin otin käyttöön ja toiset vein opettajanhuoneeseen yleiseen käyttöön. 

Näin on tehneet muutkin ja kaapit pursuavat jo ennestään mukeja. 

Sitten olen ottanut kynätelineeksi jne. 

Mutta kun on ollut opettajana jo 27 vuotta, niin voin sanoa, että kaikenlaiset kahvikupit ja koriste-esineet ja pullot (olen absolutisti) menevät kyllä surutta roskiin. 

Niitä ei pienellä paikkakunnalla kehtaa lahjoittaa eteenpäinkään, kun kaikki tietää mistä ne ovat tulleet. 

Samasta syystä en voi viedä kirppikselle. Joskus aikanaan jaksoin kerätä niitä nurkkiin ja vein sitten kulkiessani toisen paikkakunnan kirpparille tai vielä kauemmas lähimpään spr-lahjoitukseen. Enää en jaksa nähdä vaivaa. 

Olen pari kertaa saanut kalliimman lahjan hieronta ja ravintolalahjakortti, mutta niitä oli todella kiusallista ottaa vastaan, tuntuivat lahjuksilta. 

Lisäksi tuo rikkaan perheen lapsi jaksoi kehuskella kavereilleen noilla lahjoilla ja toisille tuli paha mieli. 

Itse pidän kukista, tosin monta kertaa minulla on lomareissu varattuna heti seuraavalle päivälle, joten nekään eivät ehdi ilahduttaa minua kotona. 

Sanoisin siis omalta kohdaltani, että paras on ihan rehellinen kiitos ja hyvän kesän toivotus. 

En toivo, enkä odota mitään muuta. Silti aina lahjoja tulee roppakaupalla. Niitä on jotenkin hankala alkaa etukäteen kieltämäänkään, kun sekin olisi jotenkin noloa. 

Vierailija
45/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras lahja on se, että saa olla 2,5kk erossa sinun kakarastasi. 

Vierailija
46/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän edelleen mukina töissä kuppia, jonka sain joskus 6v sitten muutamalta oppilailaaltani yhteislahjana :) Se on semmonen aina päivän piristysmuki.

Vierailija
47/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ostatte bussikuskille? Entä lähikaupan myyjälle? Entä kampaajalle? Entä taloyhtiön huoltomiehelle?

Vierailija
48/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljakori vanhemmilta kerättyä piristää loman alkua mukavasti.

Vierailija
49/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat kaverukset yhdessä keräävät rahan esim jalkahoitoon .

Vierailija
50/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu ope sanoi joskus et kyllä viini maistuu opettajankin suussa hyvältä. En kyllä tohdi viedä viinipulloa kun en tiedä kuinka tiukkis lapsen ope on, paikallisesta lehdessä joskus paheksuttiin viinipullon viemistä opelle.

Lähipiirini odottaa aina lukukauden päätöstä, koska jakelen oppilaiden mukana tulevat pullot eteenpäin. Inhoan viiniä enkä viitsi viemäriinkään kaataa. 

t. alakoulun ope

Vierailija
51/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ongittu kala, esim. hauki.

Vierailija
52/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ostatte bussikuskille? Entä lähikaupan myyjälle? Entä kampaajalle? Entä taloyhtiön huoltomiehelle?

Hoitaako/opettaako noi sun lapsia?

Vierailija
53/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se busdikuski hoitaa minun asioitani sen 10min matkan aikana? Entä se lähikaupan myyjä? Kampaaja saa kovan tuntihinnan jo nyt työstänsä. Taloyhtiön huoltomies - mikä virka? Jos ei ole yhtiön oma, niin vältellään kaikkea työtä

Vierailija
54/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta lapsen opettaminen ainut tärkeä työ?

Vierailija
55/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin tehdä lapsen opettajalle jotkin kivat villasukat, kun kuudes luokka vuoden päästä päättyy.

Vierailija
56/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se busdikuski hoitaa minun asioitani sen 10min matkan aikana? Entä se lähikaupan myyjä? Kampaaja saa kovan tuntihinnan jo nyt työstänsä. Taloyhtiön huoltomies - mikä virka? Jos ei ole yhtiön oma, niin vältellään kaikkea työtä

No ei tietenkään mitenkään, tampio! Mutta mihin se opettaja lahjaa tarvitsee, kun saa työstään palkkaa? Sehän se pointti oli tuossa. Ei se, kuka kakaraasi vahtii. 

Vierailija
57/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten, että kuljettaa sinut turvallisesti paikasta toiseen. Aika hankala olisi bussilla matkustaa, jos ei olisi kuljettajia. Ja tuskinpa ilahtuisit siitäkään, että lähikauppasi lakkaisi olemasta, koska ei ole myyjiä. 

Vierailija
58/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta lapseni ovat tärkeimpiä minulle ja arvostan ihmisiä, jotka viettävät ison osan päivästään heidän kanssaan auttaen tai opettaen heitä.

Vierailija
59/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieliä pidetään tärkeinä, mutta kieltenopettajat, jotka alakoulussa opettaneet yleensä 4 v per oppilas, unohdetaan täysin. Eikö väliä, oikeasti?

Vierailija
60/76 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta lapseni ovat tärkeimpiä minulle ja arvostan ihmisiä, jotka viettävät ison osan päivästään heidän kanssaan auttaen tai opettaen heitä.

Miksi et arvosta bussikuskeja tai myyjiä?