Mitä opelle lahjaksi Vol. 2022?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meeppä päättäjäispäivänä katsomaan roskista, niin löydät montakymmentä kahvikuppia, kynttilää, kukkapuskaa jne. Ei siis opelle yhtään mitään. Eivät tarvi joka vuosi kaikenlaista krääsää. Eikä sen puoleen kalliimpaakaan juttua, työstä saavat isomman palkan, kuin suurin osa lasten vanhemmista.
No tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Omallakin työpaikalla on lähemmäs 80 opea, eikä kukaan koskaan laittaisi lahjoja roskiin. Kaikki opet eivät myöskään saa mitään. Yleensä alakoulussa luokanopea muistetaan runsaasti, ja yläkoulussa ysiluokkalaiset saattavat tuoda jotain luokanohjaajalleen.
Mistä sinä tiedät, mitä ne lahjoillaan tekevät? Johan sen järki sanoo ettei kaikkia kippoja ja kuppeja pysty säästämään. Esim 30v opettaja 30 lasta per vuosi niin siinä on järkyttävä määrä roinaa nurkissa, jos kaiken säästää.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu ope sanoi joskus et kyllä viini maistuu opettajankin suussa hyvältä. En kyllä tohdi viedä viinipulloa kun en tiedä kuinka tiukkis lapsen ope on, paikallisesta lehdessä joskus paheksuttiin viinipullon viemistä opelle.
Ei todellakaan maistu kaikille. Eikä kaikki viinit, jos maistuukin.
Pari hassunhauskaa kahvimukia oli ihan ok. eka jouluna. Lisää keväällä.
Eka mukin otin käyttöön ja toiset vein opettajanhuoneeseen yleiseen käyttöön.
Näin on tehneet muutkin ja kaapit pursuavat jo ennestään mukeja.
Sitten olen ottanut kynätelineeksi jne.
Mutta kun on ollut opettajana jo 27 vuotta, niin voin sanoa, että kaikenlaiset kahvikupit ja koriste-esineet ja pullot (olen absolutisti) menevät kyllä surutta roskiin.
Niitä ei pienellä paikkakunnalla kehtaa lahjoittaa eteenpäinkään, kun kaikki tietää mistä ne ovat tulleet.
Samasta syystä en voi viedä kirppikselle. Joskus aikanaan jaksoin kerätä niitä nurkkiin ja vein sitten kulkiessani toisen paikkakunnan kirpparille tai vielä kauemmas lähimpään spr-lahjoitukseen. Enää en jaksa nähdä vaivaa.
Olen pari kertaa saanut kalliimman lahjan hieronta ja ravintolalahjakortti, mutta niitä oli todella kiusallista ottaa vastaan, tuntuivat lahjuksilta.
Lisäksi tuo rikkaan perheen lapsi jaksoi kehuskella kavereilleen noilla lahjoilla ja toisille tuli paha mieli.
Itse pidän kukista, tosin monta kertaa minulla on lomareissu varattuna heti seuraavalle päivälle, joten nekään eivät ehdi ilahduttaa minua kotona.
Sanoisin siis omalta kohdaltani, että paras on ihan rehellinen kiitos ja hyvän kesän toivotus.
En toivo, enkä odota mitään muuta. Silti aina lahjoja tulee roppakaupalla. Niitä on jotenkin hankala alkaa etukäteen kieltämäänkään, kun sekin olisi jotenkin noloa.
Paras lahja on se, että saa olla 2,5kk erossa sinun kakarastasi.
Käytän edelleen mukina töissä kuppia, jonka sain joskus 6v sitten muutamalta oppilailaaltani yhteislahjana :) Se on semmonen aina päivän piristysmuki.
Mitä ostatte bussikuskille? Entä lähikaupan myyjälle? Entä kampaajalle? Entä taloyhtiön huoltomiehelle?
Kaljakori vanhemmilta kerättyä piristää loman alkua mukavasti.
Muutamat kaverukset yhdessä keräävät rahan esim jalkahoitoon .
Vierailija kirjoitti:
Tuttu ope sanoi joskus et kyllä viini maistuu opettajankin suussa hyvältä. En kyllä tohdi viedä viinipulloa kun en tiedä kuinka tiukkis lapsen ope on, paikallisesta lehdessä joskus paheksuttiin viinipullon viemistä opelle.
Lähipiirini odottaa aina lukukauden päätöstä, koska jakelen oppilaiden mukana tulevat pullot eteenpäin. Inhoan viiniä enkä viitsi viemäriinkään kaataa.
t. alakoulun ope
Vierailija kirjoitti:
Mitä ostatte bussikuskille? Entä lähikaupan myyjälle? Entä kampaajalle? Entä taloyhtiön huoltomiehelle?
Hoitaako/opettaako noi sun lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Miten se busdikuski hoitaa minun asioitani sen 10min matkan aikana? Entä se lähikaupan myyjä? Kampaaja saa kovan tuntihinnan jo nyt työstänsä. Taloyhtiön huoltomies - mikä virka? Jos ei ole yhtiön oma, niin vältellään kaikkea työtä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta lapsen opettaminen ainut tärkeä työ?
Itse ajattelin tehdä lapsen opettajalle jotkin kivat villasukat, kun kuudes luokka vuoden päästä päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se busdikuski hoitaa minun asioitani sen 10min matkan aikana? Entä se lähikaupan myyjä? Kampaaja saa kovan tuntihinnan jo nyt työstänsä. Taloyhtiön huoltomies - mikä virka? Jos ei ole yhtiön oma, niin vältellään kaikkea työtä
No ei tietenkään mitenkään, tampio! Mutta mihin se opettaja lahjaa tarvitsee, kun saa työstään palkkaa? Sehän se pointti oli tuossa. Ei se, kuka kakaraasi vahtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten, että kuljettaa sinut turvallisesti paikasta toiseen. Aika hankala olisi bussilla matkustaa, jos ei olisi kuljettajia. Ja tuskinpa ilahtuisit siitäkään, että lähikauppasi lakkaisi olemasta, koska ei ole myyjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta lapseni ovat tärkeimpiä minulle ja arvostan ihmisiä, jotka viettävät ison osan päivästään heidän kanssaan auttaen tai opettaen heitä.
Kieliä pidetään tärkeinä, mutta kieltenopettajat, jotka alakoulussa opettaneet yleensä 4 v per oppilas, unohdetaan täysin. Eikö väliä, oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta lapseni ovat tärkeimpiä minulle ja arvostan ihmisiä, jotka viettävät ison osan päivästään heidän kanssaan auttaen tai opettaen heitä.
Miksi et arvosta bussikuskeja tai myyjiä?
Ei mitään kaupasta ostettavaa. Jos lapsi haluaa jotain askarrella, se on ok.