Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Riihimäki näkemisen arvoinen kaupunki?

Vierailija
01.06.2022 |

Osallistuin yhteen somen arvontaan, jonka palkintona lounas yhdessä Riihimäen ravintolassa. Nyt mietin, että jos voittaisin, kannattaisiko käydä katsomassa kaupunkia muutenkin? Edestakaiset junaliput Lahdesta maksavat reilut 12 euroa, joka on normaalitaksa eli matkat maksavat enemmän kuin lounas. Harmi, ettei bussilla pääse eli tuon halvempaa ei löydy. Yhden kerran oon käynyt Riihimäellä pikaisesti, olin siellä noin tunnin ja kiersin ulkokohteita kuten yhden patsaan.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Riihimäellä. Eipä täällä juuri mitään erikoista katsottavaa ole, hiljainen pikkukaupunki. Onhan meillä kuitenkin Lasimuseo ja metsästysmuseo (vai joko se muutti toisaalle) sekä Riihimäen Teatteri, jossa on hyviä esityksiä, kuten muissakin kaupungeissa. Tervetuloa vaan!

Suosittelisitko enemmän rautatiemuseota Hyvinkäällä vai lasimuseota Riihimäellä? Samanhintaisia ovat paitsi työttömät säästävät euron lasimuseossa.

Kyllä Lasimuseossa on enemmän katsottavaa. Hyvä se Rautatiemuseokin on mutta kierros on nopeasti tehty.

Vierailija
42/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä lasimuseo, metsästysmuseo, iso kirpputori nimeltä Femmatori, vankila jos kiinostaa 😆, hatlammimsuo, vaahteristo, jotka siis ovat luonnonsuojelu alueita, peltosaaressa on lampi ja iso suihkulähde, hieno tehdas Prisman vieressä 😖, Suomen ensimmäinen puu Lidli 😆, Jannen pieni lelukauppa, jossa on myös karkkikauppa, ja se lelukauppa ei ole sitten todellakaan pieni. Noi mitä nyt äkkisältään tuli mieleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkääläisen silmin Riksu näyttää kuolleelta kaupungilta.

Äläpä höpise joutavia. Asuin Hyvinkäällä 20 vuotta ja kävin siitä käsin usein Riihimäellä, koska se oli enemmän kaupungin näköinen kuin matala kirkonkylämäinen Hyvinkää. Lisäksi esim. joulun alla oli kiva käydä katselemassa jouluisia näyteikkunoita. Hyvinkäällä ne on kaikki pankkien, vakuutusyhtiöiden, kiinteistövälityksien tai Terveystalon tyhjiä ja tylsiä ikkunoita.

Joskus tämä Hyvinkää on ollut samanlaisessa kunnossa ellei jopa huonommassa kunnossa kuin Riihimäki, mutta nykyään tähän kaupunkiin ollaan saatu enemmän eloa. Eikös Riihimäeltäkin ole kaikonnut kaikenlaista pois?

Kyllähän mä tykkään enemmän Riihimäen kirppiksistä kuin Hyvinkään, joten silloin tällöin Riksussa tulee käytyä kirppiskierroksella ja vahinkotavarakeskuksessa.

Jos Ap kuvitteli tällä viikolla käydä Riihimäellä niin eipä kannata tulla Hyvinkäälle, sillä porukkaa Hyvinkäällä taitaa olla enemmän kuin tarpeeksi Rockfestien takia. Veikkaan että täällä kaikki paikat ovat mahdottoman täynnä ihmisiä.

Vierailija
44/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otathan huomioon, että lasimuseo ja metsästysmuseo ovat kaukana Riihimäen keskustasta. Sen sijaan Hyvinkäällä oleva rautatiemuseo on ihan pikku kävelyn päässä rautatieasemasta.

Vierailija
45/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo mielestäsi kallis matka?

No onhan niitä kalliimpiakin, koska yhteen suuntaan saattaa maksaa tuon verran. Lähinnä vain mietin onko kiinnostavia nähtävyyksiä, kun en pelkästään lounaan takia siellä kävisi. Toki voi itse ravintolassakin vierailu olla jonkinlainen elämys. Mutta katson ensin voitanko edes.

Riihimäellä on nyt taidemuseossa näyttely: Maija Isola - Kuoseja Amforasta Unikkoon

Siellä on mikä se näyttelijä oli ei Aku Hirviniemi vaan se toinen, niin sen lelukauppa. Ihan mielenkiintoinen paikka käydä (jos on lapsia) ja karkkikauppa, jossa on japanilaisia ja amerikkalaisia karkkeja.

Missä on Riksussa karkkikauppa?

Eipä paljon muuta.

Vierailija
46/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on Riksussa karkkikauppa?

Vierailija
47/48 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se lelukauppa on kyllä pieni. On vaan ahdettu täyteen ettei meinaa mahtua kulkemaan. En tykkää.

Vierailija
48/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ehdottomasti komein nähtävyys, tervetuloa katsomaan!

M46

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme