Onko Riihimäki näkemisen arvoinen kaupunki?
Osallistuin yhteen somen arvontaan, jonka palkintona lounas yhdessä Riihimäen ravintolassa. Nyt mietin, että jos voittaisin, kannattaisiko käydä katsomassa kaupunkia muutenkin? Edestakaiset junaliput Lahdesta maksavat reilut 12 euroa, joka on normaalitaksa eli matkat maksavat enemmän kuin lounas. Harmi, ettei bussilla pääse eli tuon halvempaa ei löydy. Yhden kerran oon käynyt Riihimäellä pikaisesti, olin siellä noin tunnin ja kiersin ulkokohteita kuten yhden patsaan.
Kommentit (48)
Ei ole.
Sinä näet sen kaupungin kun lähijunalla Lahteen... kunhan valitset sen junan joka Riihimäen kautta ajaa...
Peltosaari ja matkakeskus... Ei siellä Riihimäellä ole mitään. Vankila, ja jos hyvin käy joku vankilasta päässyt kundi seisoo asemalla... Tappelupukareita ja juoppoja.
Jos Lahdesta olet, niin samaa hämäläisyyttähän se Rixussa on, mutta kyllä mä lähtisin, jos aikaa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo mielestäsi kallis matka?
No onhan niitä kalliimpiakin, koska yhteen suuntaan saattaa maksaa tuon verran. Lähinnä vain mietin onko kiinnostavia nähtävyyksiä, kun en pelkästään lounaan takia siellä kävisi. Toki voi itse ravintolassakin vierailu olla jonkinlainen elämys. Mutta katson ensin voitanko edes.
Vierailija kirjoitti:
Jos Lahdesta olet, niin samaa hämäläisyyttähän se Rixussa on, mutta kyllä mä lähtisin, jos aikaa olisi.
Niin ja eihän tiedä vaikka ruoka olisi tosi hyvää. Voisihan olla ihan kiva kesäreissu tutustua tuohon paikkaan mikäli siis voitan :)
Miksi kukaan osallistuisi tuollaiseen arvontaan?
Vierailija kirjoitti:
(Ei ole mielestäni yhtään samanlainen kuin Lahti.)
Riihimäellä on hyviä vanhojentavaroiden putiikkeja.
Osallistuit kympin lounaan arvontaan ravintolassa, johon on matkaa 60 kilsaa ja nyt pähkäilet, mitäs sitten jos voitat.
Naurattaa koko kuvio.
Hyviä kirppiksiä. Onko siellä myös joku Junamuseo tms?
Tekee ihan hyvää poistua välillä Lahdesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo mielestäsi kallis matka?
No onhan niitä kalliimpiakin, koska yhteen suuntaan saattaa maksaa tuon verran. Lähinnä vain mietin onko kiinnostavia nähtävyyksiä, kun en pelkästään lounaan takia siellä kävisi. Toki voi itse ravintolassakin vierailu olla jonkinlainen elämys. Mutta katson ensin voitanko edes.
Riihimäellä on nyt taidemuseossa näyttely: Maija Isola - Kuoseja Amforasta Unikkoon
Siellä on mikä se näyttelijä oli ei Aku Hirviniemi vaan se toinen, niin sen lelukauppa. Ihan mielenkiintoinen paikka käydä (jos on lapsia) ja karkkikauppa, jossa on japanilaisia ja amerikkalaisia karkkeja.
Eipä paljon muuta.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä kirppiksiä. Onko siellä myös joku Junamuseo tms?
ei vaan metsästysmuseo
Riihimäkeläisiä täällä?