Vantaalaiset tyrmäävät ratikkahankkeen liki puolet ei halua ratikkaa rakennettavan lainkaan
Vain harvat hyötyvät, laskun maksavat kaikki
Talouskasvu menisi 25 vuodeksi ratikan kuluihin
Niikko huomauttaa, että ratikka hyödyttäisi vain pientä osaa vantaalaisista mutta laskun maksavat kaikki.
- Vantaa tarvitsee toimivan joukkoliikenteen, mutta ratikka ei ole taloudellisesti järkevä ratkaisu tässä taloustilanteessa. Jos poliittinen enemmistö kuitenkin runnoo hankkeen läpi, vähin mitä voidaan tehdä, on toteuttaa ratikka pienemmässä muodossa: LänsimäkiTikkurila ilman sadan miljoonan euron tunnelia. Se säästäisi vantaalaiset pahimmalta velkakurilta.
Ajetaan väkisin niinkuin käärmettä pyssyyn,sama koskee petterin tunnin junaa
https://www.suomenuutiset.fi/vantaalaiset-tyrmaavat-ratikkahankkeen-lik…
Kommentit (47)
Ja samalla varhaiskasvatuksesta säästetään n.50-60milj lisää.
T. Alalla
Koko Vantaa hyötyy lopulta siitä, että köyhempää itävantaata kehitetään. Mielenkiintoista nähdä miten käy: jääkö köyhien ja äänettömien asia taas jalkoihin, kun äänekkäämmät osaavat huutaa tarpeeksi kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Työllistävä vaikutus.
Juu, laitetaan porukka kaivamaan kuoppia ja toinen porukka täyttämään. Työllistävä vaikutus silläkin on.
Ajaisivat nyt vaikka vastaavaa bussilinjaa jonkun aikaa niin näkisi onko moiselle linjalle tarvetta lainkaan.
Helsingissähän rakensivat jokeri-linjalle ratikan SEN JÄLKEEN kun bussilinjan kapasiteetti alkoi saturoitumaan.
Tosin Jokeri-pikaratikka on niin hidas ettei sillä kukaan halua tehdä pitkää matkaa.
Ratikan valmistumisen jälkeen Itä-vantaalta jos haluasi mennä lentokentälle, niin todennäköisesti nopein vaihtoehto olisi vaihtaa tikkurilassa junaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi, tai lähinnä Vantaa ja Turku on pähkähullujen maa. Mihin on kadonnut kaikki talonpoikaisjärki näiden utopististen hankkeiden myötä, varsinkin Vantaalla joka on nykyään varattomien tukiasujien paratiisi.
Grynderit ja vuokraajat haluavat korvata dösät ratikoilla, koska dösien reitit voi muuttua. Ratikka menee sinne, mihin raiteet vie.
Eikä tuota Länsimäki - Tikkurila -ratikkaakaan tarvita: bussilla 570 sen matkan pääsee n. 20 minuutissa ja bussi menee 10 min välein. Asun itse Rajakylässä.
Vierailija kirjoitti:
Ajaisivat nyt vaikka vastaavaa bussilinjaa jonkun aikaa niin näkisi onko moiselle linjalle tarvetta lainkaan.
Helsingissähän rakensivat jokeri-linjalle ratikan SEN JÄLKEEN kun bussilinjan kapasiteetti alkoi saturoitumaan.
Tosin Jokeri-pikaratikka on niin hidas ettei sillä kukaan halua tehdä pitkää matkaa.
Ratikan valmistumisen jälkeen Itä-vantaalta jos haluasi mennä lentokentälle, niin todennäköisesti nopein vaihtoehto olisi vaihtaa tikkurilassa junaan.
Asun suunnitellulla reitillä ja todellakin menisin jatkossa ilman autoa ostoksille Tikkurilaan tai Jumboon. Bussissa kassien kanssa ei onnistu, mutta ratikassa menisi hyvin. Pääsisin myös ovelta ovelle. Ylipäätään ratikka on miellyttävämpi kuin ahdas bussi.
Ei kiitos ratikalle.
T. itä-vantaalainen
Vierailija kirjoitti:
Eikä tuota Länsimäki - Tikkurila -ratikkaakaan tarvita: bussilla 570 sen matkan pääsee n. 20 minuutissa ja bussi menee 10 min välein. Asun itse Rajakylässä.
Kuljetko itse sillä bussilla? Minä en, koska epämukavaa ja ahdasta. Ratikalla kulkisin.
Vierailija kirjoitti:
Eikä tuota Länsimäki - Tikkurila -ratikkaakaan tarvita: bussilla 570 sen matkan pääsee n. 20 minuutissa ja bussi menee 10 min välein. Asun itse Rajakylässä.
Ratikalla matka-aika todennäköisesti pitenee 30-35 minuuttiin ja kun pysäkinväleit pitenee niin myös keskimääräinen kävelyaika kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Ajaisivat nyt vaikka vastaavaa bussilinjaa jonkun aikaa niin näkisi onko moiselle linjalle tarvetta lainkaan.
Helsingissähän rakensivat jokeri-linjalle ratikan SEN JÄLKEEN kun bussilinjan kapasiteetti alkoi saturoitumaan.
Tosin Jokeri-pikaratikka on niin hidas ettei sillä kukaan halua tehdä pitkää matkaa.
Ratikan valmistumisen jälkeen Itä-vantaalta jos haluasi mennä lentokentälle, niin todennäköisesti nopein vaihtoehto olisi vaihtaa tikkurilassa junaan.Asun suunnitellulla reitillä ja todellakin menisin jatkossa ilman autoa ostoksille Tikkurilaan tai Jumboon. Bussissa kassien kanssa ei onnistu, mutta ratikassa menisi hyvin. Pääsisin myös ovelta ovelle. Ylipäätään ratikka on miellyttävämpi kuin ahdas bussi.
Mistä kassisi tietävät ovatko ne bussissa vai ratikassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi, tai lähinnä Vantaa ja Turku on pähkähullujen maa. Mihin on kadonnut kaikki talonpoikaisjärki näiden utopististen hankkeiden myötä, varsinkin Vantaalla joka on nykyään varattomien tukiasujien paratiisi.
Grynderit ja vuokraajat haluavat korvata dösät ratikoilla, koska dösien reitit voi muuttua. Ratikka menee sinne, mihin raiteet vie.
Kuka muka haluaa asua meluisan ratikkareitin varrella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tuota Länsimäki - Tikkurila -ratikkaakaan tarvita: bussilla 570 sen matkan pääsee n. 20 minuutissa ja bussi menee 10 min välein. Asun itse Rajakylässä.
Kuljetko itse sillä bussilla? Minä en, koska epämukavaa ja ahdasta. Ratikalla kulkisin.
Ratikassako ei ole epämukavaa? 🤣 Ahtauskin riippuu matkustajamääristä.
Kys ratikkalinjalla ei kuulema pääse edes sinne lentokentälle vaan pysäkki olisi/on 1,5km päässä lentokentästä.
Hienoa palvelua ja ajattelua sekin stana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajaisivat nyt vaikka vastaavaa bussilinjaa jonkun aikaa niin näkisi onko moiselle linjalle tarvetta lainkaan.
Helsingissähän rakensivat jokeri-linjalle ratikan SEN JÄLKEEN kun bussilinjan kapasiteetti alkoi saturoitumaan.
Tosin Jokeri-pikaratikka on niin hidas ettei sillä kukaan halua tehdä pitkää matkaa.
Ratikan valmistumisen jälkeen Itä-vantaalta jos haluasi mennä lentokentälle, niin todennäköisesti nopein vaihtoehto olisi vaihtaa tikkurilassa junaan.Asun suunnitellulla reitillä ja todellakin menisin jatkossa ilman autoa ostoksille Tikkurilaan tai Jumboon. Bussissa kassien kanssa ei onnistu, mutta ratikassa menisi hyvin. Pääsisin myös ovelta ovelle. Ylipäätään ratikka on miellyttävämpi kuin ahdas bussi.
Mistä kassisi tietävät ovatko ne bussissa
Ratikassa on enemmän jalkatilaa. Bussissa ei voi käytävälle laittaa, jalkatilaan ei mahdu yhtä kassia enempää, ja istuimelle paha laittaa myöskään jos joku muu haluaisi vaikka istumaan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tuota Länsimäki - Tikkurila -ratikkaakaan tarvita: bussilla 570 sen matkan pääsee n. 20 minuutissa ja bussi menee 10 min välein. Asun itse Rajakylässä.
Kuljetko itse sillä bussilla? Minä en, koska epämukavaa ja ahdasta. Ratikalla kulkisin.
Ratikassako ei ole epämukavaa? 🤣 Ahtauskin riippuu matkustajamääristä.
Ei minusta. Ratikassa on vähän sama kuin metrossa, josta myös tykkään. Väljempää ja ilmastointi toimii, toisin kuin busseissa.
Vierailija kirjoitti:
Koko Vantaa hyötyy lopulta siitä, että köyhempää itävantaata kehitetään. Mielenkiintoista nähdä miten käy: jääkö köyhien ja äänettömien asia taas jalkoihin, kun äänekkäämmät osaavat huutaa tarpeeksi kovaa.
Pakostihan oli Kuusijärvelle saatava 3 kpl savusaunoja joiden yhteishinta oli 3,3 milj ja lapsille pulkkamäki 600 000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajaisivat nyt vaikka vastaavaa bussilinjaa jonkun aikaa niin näkisi onko moiselle linjalle tarvetta lainkaan.
Helsingissähän rakensivat jokeri-linjalle ratikan SEN JÄLKEEN kun bussilinjan kapasiteetti alkoi saturoitumaan.
Tosin Jokeri-pikaratikka on niin hidas ettei sillä kukaan halua tehdä pitkää matkaa.
Ratikan valmistumisen jälkeen Itä-vantaalta jos haluasi mennä lentokentälle, niin todennäköisesti nopein vaihtoehto olisi vaihtaa tikkurilassa junaan.Asun suunnitellulla reitillä ja todellakin menisin jatkossa ilman autoa ostoksille Tikkurilaan tai Jumboon. Bussissa kassien kanssa ei onnistu, mutta ratikassa menisi hyvin. Pääsisin myös ovelta ovelle. Ylipäätään ratikka on miellyttävämpi kuin ahdas bussi.
Miksi luulet, ettei ratikka olisi yhtä ahdas? Jeesuksen aikaiset stadin sporat ovat huono verrokki. Jos tuo toteutaan, todennäköisesti ratkaisu on samanlainen kuin Tampereella. Isoja kärryjä verrattain vähäisellä määrällä istumapaikkoja ja selvästi suunniteltu, että yli puolet matkustajista joutuu seisomaan tupaten täynnä olevissa vaunuissa.
Suomi, tai lähinnä Vantaa ja Turku on pähkähullujen maa. Mihin on kadonnut kaikki talonpoikaisjärki näiden utopististen hankkeiden myötä, varsinkin Vantaalla joka on nykyään varattomien tukiasujien paratiisi.