Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljasta joku joka EI juo kahvia

Vierailija
01.06.2022 |

Tunnetko ketään? Itse en, mutta 5 vuotta sitten työpaikalla oli yksi. En tiedä mikä sitä vaivasi, mutta vieläkin sitä kahvipöydässä ihmetellään.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ottaako joku homo teetä?" on ollut oikea miestyöporukan kysymys Suomesta. Se kertoo juomien eri asemista.

Ainakun joku mies ottaa teetä, niin se saa kulmakarvani kohoamaan kysyvästi. "Voiko tuohon nynnyyn luottaa tosipaikan tullen" on ajatukseni silloin.

Hassua, mä aina yllätyn positiivisesti kun mies haluaa teetä. Kaikki tuntemani teetä juovat miehet ovat jollakin tasolla fiksumpia ja paremmin käyttäytyviä kuin kahvia juovat. Siis sellaisia.. rauhallisempia ja harkitsevampia. Ovat muuten kaikki myös sellaisia tee-hifistelijöitä.

Vierailija
62/71 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

J.A kirjoitti:

Tämä taidan olla minä. Kaverini sanoi jotenkin siihen sävyyn, että suomalaisuudessa saatetaan katsoa oudoksuen jos ei juoda kahvia.

Onko se tosiaan näin? Mitä väliä sillä on jos ei juo?

Minä se vasta outolintu suomalainen olen. En juo kahvia enkä alkoholia, enkä tykkää saunoakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetä sen olla pitää ja ei todellakaan ole halvempaa kuin kahvi :). Nyt kupissa 40€/100g Keemun Hao Ya A.

Haa, hifistelijä bongattu. Mäkin yritin hifistellä mutta mun makuaistini ei ole tarpeeksi hienostunut siihen. Kunnollinen vahva assam on mun herkkua, ja suurin osa muista on ihan liian mietoja ja mauttomia. Olisi kiva maistaa se kaikki monipuolinen makumaailma, mutta mun suu taitaa olla tuohesta mitä teehen tulee..

Vierailija
64/71 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia, juon teetä.

Vierailija
65/71 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

J.A kirjoitti:

Tämä taidan olla minä. Kaverini sanoi jotenkin siihen sävyyn, että suomalaisuudessa saatetaan katsoa oudoksuen jos ei juoda kahvia.

Onko se tosiaan näin? Mitä väliä sillä on jos ei juo?

Minä se vasta outolintu suomalainen olen. En juo kahvia enkä alkoholia, enkä tykkää saunoakaan.

Täällä toinen samanlainen. :)

Vierailija
66/71 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En käytä kofeiinia, alkoholia, enkä tupakoi. En myöskään juo kaakaota, syö lihaa, kalaa tai kananmunia. Lisäksi elän selibaatissa, enkä harrasta uhkapelaamista.

Vierailija
67/71 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja serkkuni ei juoda kahvia.

Miksi se onkin niin, että suomalaisessa kulttuurissa selvästi aikuinen "typistetään" lapsen rooliin, jos et satu tykkäämään/et halua/et pysty juomaan kahvia tai alkoholia? Ja miksi kysellään sekä tivataan perusteluita, jos ei tykkää kummastakaan tai edes toistesta näistä nesteistä? Haluaisiko joku kahvia tai alkoholia juova selittää, mikä tämä ilmiö on ja miksi siitä pitää tehdä iso numero.

Vierailija
68/71 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetä sen olla pitää ja ei todellakaan ole halvempaa kuin kahvi :). Nyt kupissa 40€/100g Keemun Hao Ya A.

Haa, hifistelijä bongattu. Mäkin yritin hifistellä mutta mun makuaistini ei ole tarpeeksi hienostunut siihen. Kunnollinen vahva assam on mun herkkua, ja suurin osa muista on ihan liian mietoja ja mauttomia. Olisi kiva maistaa se kaikki monipuolinen makumaailma, mutta mun suu taitaa olla tuohesta mitä teehen tulee..

Mustasta teestä kannattaa maistella ainakin darjeeling, assam, yunnan ja keemun. Kyllä nuo mausta erottaa eikä tarvitse ostaa kaikkein kalleinta.

Vierailija
69/71 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustasta teestä kannattaa maistella ainakin darjeeling, assam, yunnan ja keemun. Kyllä nuo mausta erottaa eikä tarvitse ostaa kaikkein kalleinta.

Kiitos vinkistä. Darjeeling on tuttu, vähän miedon puoleinen mutta hyvää. Yunnan ja keemun jää vielä tutustuttavaksi.

Vierailija
70/71 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin kofeiinitabletteihin kun selvisi että krooninen ripuli johtui enimmäkseen kahvista, mutta ei kuitenkaan kofeiinista.

Vierailija
71/71 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ottaako joku homo teetä?" on ollut oikea miestyöporukan kysymys Suomesta. Se kertoo juomien eri asemista.

Ainakun joku mies ottaa teetä, niin se saa kulmakarvani kohoamaan kysyvästi. "Voiko tuohon nynnyyn luottaa tosipaikan tullen" on ajatukseni silloin.

minun ajatuskuvioini on: vau, uskaltaa poiketa massasta, very interested

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan