Paljasta joku joka EI juo kahvia
Tunnetko ketään? Itse en, mutta 5 vuotta sitten työpaikalla oli yksi. En tiedä mikä sitä vaivasi, mutta vieläkin sitä kahvipöydässä ihmetellään.
Kommentit (71)
Olen 47v enkä ole koskaan juonut kahvia. Tee on parempaa ja halvempaa :)
Minä. Voin kyllä kahvilassa tai sosiaalisissa tilanteissa juoda kahvia, mutta mikäli kupissa ei ole paljon maitoa ja sokeria tms niin en nauti juomasta. Enkä viitsi säännöllisesti arkisin juoda kotona mitään sokerilitkuja.
Tämä taidan olla minä. Kaverini sanoi jotenkin siihen sävyyn, että suomalaisuudessa saatetaan katsoa oudoksuen jos ei juoda kahvia.
Onko se tosiaan näin? Mitä väliä sillä on jos ei juo?
J.A kirjoitti:
Tämä taidan olla minä. Kaverini sanoi jotenkin siihen sävyyn, että suomalaisuudessa saatetaan katsoa oudoksuen jos ei juoda kahvia.
Onko se tosiaan näin? Mitä väliä sillä on jos ei juo?
No se on just näin. Aina saa olla perustelemassa miksi ei juo. Vähän sama kuin alkoholinkin kanssa.
Todellakin olisi kiinnostavaa tietää, miksi yhden ihmisen juomattomuus on muille niin suuri ongelma.
Vierailija kirjoitti:
J.A kirjoitti:
Onko se tosiaan näin? Mitä väliä sillä on jos ei juo?No se on just näin. Aina saa olla perustelemassa miksi ei juo. Vähän sama kuin alkoholinkin kanssa.
Todellakin olisi kiinnostavaa tietää, miksi yhden ihmisen juomattomuus on muille niin suuri ongelma.
Varsinkin ahdaskatseisemmissa porukoissa pitää kuulua tiukasti muottiin.
Mä en juo tavallista kahvia ollenkaan, kofeiinitonta kyllä silloin tällöin, ehkä keskimäärin kerran viikossa mukillisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en juo
MITÄÄ MIKSI????
Väitetään että kahvilla olisi jotain terveydellisesti hyödyllisiä vaikutuksia. Varmasti sillä on haitallisia vaikutuksia, ainakin tietyissä tilanteissa, terveyteen.
En nyt ihan aina sylje kahvikuppiin jos sitä tarjotaan, mutta kahvin viljely ja käyttö on mielestäni, ehkä ymmärtämättömästä syyntakeettomuudestakin johtuvaa, eräänlaista kolonialismia.
Vierailija kirjoitti:
En nyt viitsi tyttäreni nimeä tähän paljastaa.
Kiitos äiti.
Vierailija kirjoitti:
Otan henkilökohtaisena loukkauksena, jos joku ei juo. Ei ole kukaan uskaltanut kylässä kieltäytyä :)
Onneksi en käy teillä kylässä.
Saako itsensä ilmiantaa? Kamalaa, yliarvostettua litkua. Eipä teilläkään hääppösiä ole puheenaiheet kahvipöydässä kun tommoista pitää ihmetellä vielä vuosienkin jälkeen.
Kyllästyin ja en ole nyt 3kk aikana juonut yhtään kahvia
Olin ennen suurkuluttaja, nykyään kahvi on etovaa 🤔
Mun isä ei juonut, eikä teetäkään yleensä. Hän sanoi, että kahvi närästää.
Mun mies ei juo kahvia, teetä eikä kaljaa. Juo aina limsaa tai mehua jossain juhlissa tai missä tahansa paikassa, jossa tarjotaan kahvia.
Itseä se harmittaa kun juon kahvia päivittäin, mutta kahviseuraa ei saa.
Teetä sen olla pitää ja ei todellakaan ole halvempaa kuin kahvi :). Nyt kupissa 40€/100g Keemun Hao Ya A.
En juo kahvia enkä teetäkään. En tykkää kahvin mausta, ja lämpimät juomat vaan väsyttää ja tekee etovan olon. Nythän kahvi on niin kallistakin että olen todella tyytyväinen kun ei tarvitse maksaa siitä tai tuskailla sen vähentämisen tai lopettamisen kanssa.
Mun työkaveri. Se ei juo edes kaljaa. Teetä ja lonkeroa. Ihme tyyppi, mutta kiva se on silti.
Vierailija kirjoitti:
Minä en juo. Se on pahaa enkä halua kofeiinia elimistööni. En tykkää ajatuksenakaan, että käyttäisin jotain ainetta mihin voi tulla riippuvuus. En käytä alkoholia, tupakkaa, enkä huumeita tietenkään.
Et sitten varmaan käytä sokeria tai rasvaakaan, kun niihinkin voi tulla riippuvaiseksi.
En juurikaan juo. Juon jos kyläpaikassa ei ole teetä tarjolla ja kohteliaisuudesta pitäisi kuitenkin kahvitteluun osallistua. Nyt korona-aikaan ei ole sellaisia tilaisuuksia edes ollut..
Minä en juo. Joskus nuorena kokeilin. Vatsa meni sekaisin, koko keho alkoi täristä, huimasi. Alkoi myös närästää, vaikka mikään muu ei minua närästä. En myöskään pidä kahvin mausta.