Missä ajassa tai millä vuosikymmenellä olisit halunnut elää?
Mä olisin halunnut elää rockabilly-ajassa 50-luvulla kun vaatteetkin ja kampaukset oli vielä tyylikkäitä. 🤗
Kommentit (19)
Olen lukenut liikaa historiaa - paha kysymys.
Oisin halunnut olla aikuinen 90 luvulla.
60-,70-,80-,90- ja ehkäpä vielä muutama vuosi vielä 2000-luvun puolelta. Sen jälkeen olisin halunnut kuolla. Ihmisyys ja luovuus on kadonnut nykyään.
Tykkään 1970-luvun elokuvien tunnelmasta. Mielikuvissani silloin oli luonnollista, romanttista ja rauhallista; se oli aikakausi 60-luvun sekoilun jälkeen ja ennen 80-luvun kulutusvimmaa. Kun ajattelen 70-lukua, mielessäni alkaa soida Carpentersin haaveilevan kaihoisat kappaleet...
Olen syntynyt 70-luvun lopussa, joten vauvana sain elää sitä aikaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Persu voisi pitää USAn 1800-luvusta.
-Työstä sai duunarikin kunnon palkan
-Kristinusko oli tärkeää
-Erivärisiä ei ollut juuri töissä
-Yrittää sai vapaasti
-Pienet rähinät ja tappelut olivat aivan ok
Faith kirjoitti:
Tykkään 1970-luvun elokuvien tunnelmasta. Mielikuvissani silloin oli luonnollista, romanttista ja rauhallista; se oli aikakausi 60-luvun sekoilun jälkeen ja ennen 80-luvun kulutusvimmaa. Kun ajattelen 70-lukua, mielessäni alkaa soida Carpentersin haaveilevan kaihoisat kappaleet...
Olen syntynyt 70-luvun lopussa, joten vauvana sain elää sitä aikaa.
Mä olin tein 70-luvulla ja mun mielestä se on ollut ehkä elämäni tylsin vuosikymmen.
Vierailija kirjoitti:
-Kristinusko oli tärkeää
-Yrittää sai vapaasti
Mikä persufetissi sinulla on?
Vierailija kirjoitti:
-Kristinusko oli tärkeää
-Yrittää sai vapaasti
- Työstä ei saanut kunnon palkkaa
- 6 tunnin työviikko, 12 tuntia päivässä
- Yrittää ei todellakaan saanut ilman kruunun lupaa, rangaistukset olivat ankaria
- Ihan ok, mutta niistä rangaistukset olivat ankaria
Kadehdin aina isääni joka syntynyt -49, täytti 18v vuonna -67 mikä olisi varmasti niin musiikillisesti kuin autojen suhteenkin ollut mitän hienointa aikaa olla nuori aikuinen.
Nyt on jo eläkkeellä kun kaiken maailman woket, canceloinnit, somet ja muut maailmankriisit tulee jotka pilaa maailman.
Naisena on pakko vastata, että en halua palata rahustakaan historiaan.
1400 luvulla. Kauniit neidot pitkissä mekoissaan, kaksintaistelut aamunkoitteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kadehdin aina isääni joka syntynyt -49, täytti 18v vuonna -67 mikä olisi varmasti niin musiikillisesti kuin autojen suhteenkin ollut mitän hienointa aikaa olla nuori aikuinen.
Nyt on jo eläkkeellä kun kaiken maailman woket, canceloinnit, somet ja muut maailmankriisit tulee jotka pilaa maailman.
Unohtui vielä että ilmastohössötyksestä puhumattakaan.
sama
Vierailija kirjoitti:
60-luvulla hippiaikaan.
Olisit saanut lättähatuilta pataan :(
Vierailija kirjoitti:
Jos voisin syntyä uudestaan niin rikkaan perheen vesaksi USAssa 40-luvulla, ehdottomasti.
mulle käy ihan mikä tahansa aikakausi jos rikkaaseen perheeseen pääsee syntymään.
Olisin halunnut elää 1960-luvulla. The Beatles, hipit, Woodstock Ehkä elinkin.
Olin lapsi 70-luvun lopulla, ja tuo aika on jäänyt mieleen ikuisen auringonpaisteen, Finnhitsien ja discopopin aikana. Ne Suomipopin hititkin olivat mahtavia. Ei ollu somea, kännyköitä, autot olivat Taunuksia..olisinpa ollut silloin parikymppinen!!
Vierailija kirjoitti:
Olin lapsi 70-luvun lopulla, ja tuo aika on jäänyt mieleen ikuisen auringonpaisteen, Finnhitsien ja discopopin aikana. Ne Suomipopin hititkin olivat mahtavia. Ei ollu somea, kännyköitä, autot olivat Taunuksia..olisinpa ollut silloin parikymppinen!!
Mun lukioaikaisella poikaystävällä oli Datsun 100A. Täytin 18 vuonna 1979.
Jos voisin syntyä uudestaan niin rikkaan perheen vesaksi USAssa 40-luvulla, ehdottomasti.