Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun joudun näkemään hirveän vaivan kaiken eteen ja miehelle asiat tulevat "itsestään"

Vierailija
01.06.2022 |

Saa koulupaikan yhden pysäkin päästä kun itse pääsin kouluun yli tunnin matkan päähän. Pääsi työharjoitteluun suht lähelle kun oma paikkani on sekin kaukana. Ei ole masennukseltaan jaksanut aina sielläkään käydä kun on ollut pois kokonaisia päiviä. Itse olen ollut myös vuosia masentunut ja ahdistunut, mutta en ole sen takia pois vaan käyn tunnollisesti harjoittelussa.

Mies sai nyt kuitenkin kaveriltaan töitä ok palkalla. Itse en saa mitään keneltäkään vaan raadan raskaassa harjoittelussa. Vapaa-ajallakin minulta vaaditaan harrastusporukassakin monenlaista.

Menee koko kesä suunnilleen siinä kun täyttelen näitä "vaatimuksia" koulun ja harrastuksen tahoilta. Tuntuu että toinen pääsee taas helpolla kaikessa ja minä kärsin. Tekisi mieli laittaa kämppä alta, järjestäkööt itse asiansa.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo vain kun valitan tästä, että olen kateellinen. No miksi en olisi kun elämäni on aina vastuuta ja kärsimystä ilman iloa. Joudun joka päivä syömään tyroksiinia ja treenaamaan jotta en olisi kaiken muun ohella vielä ylipainoinenkin. Toinen syö mitä haluaa eikä sekään missään näy. AP

Kuule, tuota on usein, monilla ihmisillä.

Itse olen joutunut koko elämäni läpi tekemään älyttömästi töitä ja toivomaan edes hiukan parempaa. Vaimoni tuntuu olevan enemmän sellainen elämän Hannu Hanhi, jolle asioita vain tupsahtelee eteen. Juuri koulutus, työpaikat, hyvät tilaisuudet, kaikki elämän "bonukset".

Milloin kuolee mummo, jolloin tulee perintöä, milloin lapseton täti, ja taas perinnöt ropisevat.

Rahaa, asunto ja arvoesineitä (joista viimeksi mainittuihin kyllästyy ja lopulta myy > tuhlaa rahat; pitää asunnon sijoitusasuntona).

Milloin saa hyvän työpaikan (parempipalkkainen + terveempi työyhteisö kuin itselläni), johon muutamassa vuodessa kyllästyy > löytää kontaktiensa avulla toisen työpaikan heti halutessaan > taas parempi palkka, paremmat edut > vakinaistetaan työpaikkaansa > saa taas paremman työtarjouksen, parempi palkka ja parempi tehtävänkuva > etenee paremmin palkattuihin tehtäviin > saa kouluttautua työnantajan ajalla ja rahalla > saa taas lisää palkkaa. Laajat verkostot, paljon hyviä ystäviä, jotka auttavat eteenpäin asiassa kuin asiassa. Saa jopa korkeakouluharjoittelijoita tekemään omia töitään. Työpisteet, etätyöjärjestelyt, työsuhdeauto, työsuhde-edut juoksevat.

Itse puurran samassa pienipalkkaisessa työssä kunnalla, jossa edes nimellispalkka ei parane (vaikka inflaatio syö ostovoimaa koko ajan), etuja ei ole, mutta työyhteisö on jatkuvasti hauraampi ja huonompi, on sisäilmaongelmia, on toimimaton työterveyshuolto (huonontunut koko ajan), sälätyön määrä lisääntynyt, sijaisia ei rekrytoida / saada, ihmisiä pakataan entistä pienempiin tiloihin työskentelemään jne.

sulle ei siis ole mitään muuta olemassa kuin raha. olet kateellinen, kun vaimosi rakas mummo kuolee!! voi luoja!!

Vierailija
82/82 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ap sietämätön ruikuttaja ja vertaat kaikkea elämässäsi parempiosaisiin ihmisiin, ikinä et varmaan suo kateellisuudessasi ajatusta niille, joilla menee sinua huonommin.

Ymmärsinkö oikein, että sinulla on koko kesä lomaa? Ei sinun ole pakko harrastaa, jos sekin on sinulle vain rasitus.

Missä olen sanonut, että on koko kesä lomaa?! Teen muut asiat töiden ohella. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän