Ärsyttää kun joudun näkemään hirveän vaivan kaiken eteen ja miehelle asiat tulevat "itsestään"
Saa koulupaikan yhden pysäkin päästä kun itse pääsin kouluun yli tunnin matkan päähän. Pääsi työharjoitteluun suht lähelle kun oma paikkani on sekin kaukana. Ei ole masennukseltaan jaksanut aina sielläkään käydä kun on ollut pois kokonaisia päiviä. Itse olen ollut myös vuosia masentunut ja ahdistunut, mutta en ole sen takia pois vaan käyn tunnollisesti harjoittelussa.
Mies sai nyt kuitenkin kaveriltaan töitä ok palkalla. Itse en saa mitään keneltäkään vaan raadan raskaassa harjoittelussa. Vapaa-ajallakin minulta vaaditaan harrastusporukassakin monenlaista.
Menee koko kesä suunnilleen siinä kun täyttelen näitä "vaatimuksia" koulun ja harrastuksen tahoilta. Tuntuu että toinen pääsee taas helpolla kaikessa ja minä kärsin. Tekisi mieli laittaa kämppä alta, järjestäkööt itse asiansa.
Kommentit (82)
Miehet ovat etuoikeutettu sukupuoli.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vaikeampia asioita tässä elämässä on tyytyä siihen, että elämä oikeasti on epäreilua.
Mediassa vielä ruokitaan sitä kuvitelmaa, että jos oikein painaa duunia, niin onnistuu. Ei se niin mene, jokaisen "onnistujan" takana on satoja ellei tuhansia yhtä kovasti duunia painaneita tyyppejä, joilla menee korkeintaan ihan kivasti... tai jotka ovat tippuneet kelkasta esim. burnoutin vuoksi.
Elämässä menestyneet harvoin haluavat myöntää, että kovan työn lisäksi tarvitaan helvetisti onnea... ja yleensä myös muiden tukea (rikkaat vanhemmat, hyvät verkostot...tai vaikka tehtäviensä tasalla olevat opettajat ja opo).
Yritä opetella kiitollisuutta. Sinulla on mielekäs harrastus (voisiko sen vaativuutta hieman keventää?). Olet saanut masennukseen ja sairauksiisi hoitoa ja pystyt hallitsemaan niitä. Et ole saanut mitään helpolla, mutta olet oppinut tekemään töitä, sinulta löytyy resilienssiä. Sinulla on koti ja parisuhde ja tulevaisuudessasi on monia mahdollisuuksia.
Jos et pysty keskittymään hyviin asioihin elämässäsi, tulet aina olemaan onneton ja kateellinen.
Jos rakastat puolisoasi, eikö sinun tulisi pyrkiä olemaan onnellinen siitä, että hänelle elämä on helpompaa?
Siis minun pitäisi tyytyä raatamiseeni ja olla onnellinen puolisoni puolesta? No voisiko hän mitenkään HELPOTTAA tilannettani? No ei voi, ei jaksa, ei kykene, siksi saa itsekin pitää huolen itsestään. AP
Lopeta kahvin juonti. Kofeiini lisää ahdistusta ja masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos tuo asenne tekee sinut onnelliseksi, niin siitä vaan. Katkaise kaikki välit jokaiseen, jolla menee paremmin, ja tule vaikka vuoden päästä kertomaan, kuinka onnellinen olet.
Mieheni kun on masentunut ja syö lääkkeitä niin pitää ymmärtää sängyssä maatut päivät ja paha olo. Kun minä olen masentunut ja ahdistunut niin pitää hakea lääkäristä pilleripurkki ja mennä töihin. Muuta apua EI tule. AP
Et ole omaishoitaja. Miksi käyttäydyt niin?
Ovi on sitä varten että siitä voi poistua.En olekaan, missä olen niin sanonut? Hänelle aina sanonkin, että menee lääkäriin kun valittaa. Ei minuakaan kukaan auta niin en voi häntäkään enempää auttaa. Yhteiskunta vain välittää HÄNEN pahoinvoinnistaan enemmän kun minun on pärjättävä. AP
Sua syö vaan koko parisuhde? Oletko miettinyt syitä. Sekin voi olla ettet vaan ole parisuhde ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoatko sinä siis asunnon miehelle?
Asuu vuokra-asunnossani, sopimus on siis nimissäni. Jos joudun lasarettiin vielä niin varmaan lähtee tämä alta, tuskin osaa vuokraa maksaa. Siksi ei minulla ole varaa romahtaa, ikinä. AP
Idiootit lähtee tuohon "nönönöö kuinka parempaa toisella sukupuolella on!"
Voi olla että korpee ja tuntuu epäreilulta, mutta muista myös että se ei ole sen sinun miehesi syytä siltikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuu vuokra-asunnossani, sopimus on siis nimissäni. Jos joudun lasarettiin vielä niin varmaan lähtee tämä alta, tuskin osaa vuokraa maksaa. Siksi ei minulla ole varaa romahtaa, ikinä. AP
Päästä miehesi menemään, hän olisi onnellisempi kaverinsa sohvalla kun pirttihirmun kanssa.
"tasan ei käy onnenlahjat"
Siksi....
otan osaa ap, mutta ajattele asiaa sitä kautta, että saat ainakin matkailla päivittäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi vaikeampia asioita tässä elämässä on tyytyä siihen, että elämä oikeasti on epäreilua.
Mediassa vielä ruokitaan sitä kuvitelmaa, että jos oikein painaa duunia, niin onnistuu. Ei se niin mene, jokaisen "onnistujan" takana on satoja ellei tuhansia yhtä kovasti duunia painaneita tyyppejä, joilla menee korkeintaan ihan kivasti... tai jotka ovat tippuneet kelkasta esim. burnoutin vuoksi.
Elämässä menestyneet harvoin haluavat myöntää, että kovan työn lisäksi tarvitaan helvetisti onnea... ja yleensä myös muiden tukea (rikkaat vanhemmat, hyvät verkostot...tai vaikka tehtäviensä tasalla olevat opettajat ja opo).
Yritä opetella kiitollisuutta. Sinulla on mielekäs harrastus (voisiko sen vaativuutta hieman keventää?). Olet saanut masennukseen ja sairauksiisi hoitoa ja pystyt hallitsemaan niitä. Et ole saanut mitään helpolla, mutta olet oppinut tekemään töitä, sinulta löytyy resilienssiä. Sinulla on koti ja parisuhde ja tulevaisuudessasi on monia mahdollisuuksia.
Jos et pysty keskittymään hyviin asioihin elämässäsi, tulet aina olemaan onneton ja kateellinen.
Jos rakastat puolisoasi, eikö sinun tulisi pyrkiä olemaan onnellinen siitä, että hänelle elämä on helpompaa?
Siis minun pitäisi tyytyä raatamiseeni ja olla onnellinen puolisoni puolesta? No voisiko hän mitenkään HELPOTTAA tilannettani? No ei voi, ei jaksa, ei kykene, siksi saa itsekin pitää huolen itsestään. AP
Ruikutoruikuti. Ilmeisesti elät järkisuhteessa kerta mies kumminkin tuo jotain rahaa taloon ja kettuunnut siitä ettet voi asua ilman miestä etkä nykyistä kämppää. Oot aivan yhtä saamaton!
Vierailija kirjoitti:
Aamukahvi ja ajoittainen lauantaikänni ovat ainoita hyviä asioita elämässäni ellei perhettä ja ystäviä lasketa. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot tismalleen kun mun äiti. Raadat marttyyrikruunun toivossa ja huudat muille.
Mikset muuta halvempaan asuntoon?
Mua alkoi v!tuttaa alati kasvavat autoilu kustannukset -> vaihdoin sähköpotkulautaan.
Tekisin samoin riistohintaisen vuokrakämpän kohdalla. Kannattaa käyttää liikenevät hetket kämppien katseluun. Tietenkin otat huomioon nykyisen työpaikan sijainnin.
Vierailija kirjoitti:
Ja vie yöunet, jos on sille herkkä. Väsyneenä kaikki on kurjempaa.
Itselläni helpotti kummasti, kun lopetin luomasta minkäänlaisia odotuksia. Sen lisäksi lopetin liian miettimisen ja keskityin tekemään asioita. Asioiden tekemisestäkin otin muutaman napsun pois, koska näin, että pääsen samaan lopputulokseen vähemmälläkin pyristelyllä.
Ja kyllä, vastoinkäymiset ärsyttävät edelleen, mutta sen rinnalla on nykyään sellainen raas mennään -ajatus, jonka voimalla teen asialle sen mitä voin ja annan sen jälkeen olla.
Jos teillä ei ole lapsia, niin eroa. Luulen että saisit yksin hoidettua asiasi paremmin. Joskus parisuhde saattaa olla pelkkä riippa, joka rasittaa enemmän kuin antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vatsa on jatkuvasti sekaisin kun aamut juon kahvia jotta herään. Iltaisin nukun yleensä lääkkeillä. Teen harjoittelussa kahta vuoroa ja hänellä on vain yksi, siinäkin pääsee helpommalla. Tuntuu että on itse saanut akuankkakortit ja toinen on hannuhanhi. AP
Tervetuloa akuankka-sarjaan, meitä on paljon muitakin. Nuo oman elämänsä hannuhanhet on niitä jotka on kaikissa keskusteluissa nälvimässä miten elämä on helppoa kun tekee oikeita valintoja, ja jokainen on oman onnensa seppä. Eivät reppanat näe että aina ei kaikki ole omista valinnoista kiinni. Älä välitä, me akut saadaan roimasti enemmän elämänkokemusta ja elämänviisautta, kun samaan aikaan hannut hankkii itselleen kusipään maineen. Usein kun ihminen saa asioita liian helposti, ei hän niitä myöskään osaa arvostaa. Oppii vain katsomaan toisia alaspäin, mikä on tosi ikävä piirre ihmisessä.
Mutta onhan sinulla naisena muuten elämä paljon helpompaa ja hauskempaa kuin miehelläsi. Esimerkiksi parisuhdemarkkinoilla ja monesta kiipelistä jossa mies saa turpaansa tai tarvitsee rahaa nainen selviää hymyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot tismalleen kun mun äiti. Raadat marttyyrikruunun toivossa ja huudat muille.
Mikset muuta halvempaan asuntoon?
Mistä muka saa kolmion kokoisen kaksion pk-seudulta päälle kuudensadan?! AP
Kateuden kuoppaan kun tippuu, on vaikea nousta sieltä. Kannattaa alun perinkin katkaista ajatusketjut, jotka johtavat eriarvoisuuden kokemusten märehtimiseen. Ne johtavat lopulta kateuden kuoppaan.
Kuten joku jo kirjoitti, nallekarkit ei mene tasan. On parempi hyväksyä se, eikä kadehtia/ syyttää niitä, jotka saa isommat ja paremmat karkit.
Jotkut ihmiset todellakin saa kaiken alusta asti helpommalla, ja se jatkuu lähes koko elämän ajan. Usein nämä hannuhanhet ei ymmärrä meitä akuankkoja, mutta ei se tee heistä "pahoja ihmisiä".
Mulla on ystäväpiirissä ihmisiä joita ehkä pidetään menestyjinä, mutta moni elää kulisseissa ja ovat sisältä rikki. Eivät todellakaan näytä tätä kuin aivan lähimmilkeen.
Itse olen kaikun puolin epäonnistunut maalisilla mittareilla. Sairas lapsuudenkoti, koulukiusausta, nuorena päihteitä opintojen sijaan, sairaita parisuhteita, yksinäisyyttä, työttömyys, hirveä ylipaino, köyhyys, vakava sairaus, parisuhteettomuus, työkyvyttömyyseläke odottaa (sekin tietty hylätään). En syytä tästä muita, enkä kadehdi ketään. Mulle on ihan sama miten muut elää, ei jaksa kiinnostaa.
Haistatan pitkän tälle maailmalle, ja sen vastoinkäymisille, koska Jeesus on ostanut minulle vapauden, terveyden ja paikan tulevassa iankaikkisessa maailmassa, missä ei ole enää kärsimystä.