Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vihaankaan tätä systeemiä että lähetetään viestejä

Vierailija
01.06.2022 |

Itsellä kestää kauan kirjoittaa viestit, joten haluaisian mieluiten soittaa ja puhua. Moni haluaa vaan viestittää. Syytä en tiedä.Minusta oisi vaan näppärää soittaa ja asia selvä sen sijaan että jankaan tuon mobiilin kanssa.
Nytkin tapaus kun haluan vaan puh, numeron. Ei kun tekstitviestillä .....

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestittely on mun mielestä kätevää, koska viestin voi lukea ja vasta siihen sitten, kun ehtii. Soittaminen on paikallaan vain hätätilanteita tai erittäin kiireellisiä tilanteita varten. 

Vierailija
2/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku haluaa sinulta jonkun puhelinnumeron, ja sinä mieluummin soittaisit hänelle, jolloin hänen pitäisi kuitenkin kirjoittaa numero sanelustasi. Sen sijasta, että yksinkertaisesti lähettäisit numeron hänelle. No kyllä tuo sinun tapasi on tarpeettoman monimutkainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestissä jää faktat talteen.

Vierailija
4/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestitetllä voi myös paikoista, joissa ei ole suotavaa puhua kuten bussissa jne.

Vierailija
5/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas vihaan soittamista ja puhelimessa jaarittelua. Just tuollainen puhelinnumeron kysyminen on kaikista kätevintä viestillä, niin numeron voi sitten tarvittaessa kopioida siitä puhelimen muistiinkin.

Ärsyttäis ihan hitosti, jos joku soittais ja kysyis jonkun puhelinnumeroa.

Vierailija
6/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde tuohon viestittelyyn ollenkaan mukaan. Se on aivan turhaa itsensä tärkeäksi tekemistä ja erikoisuudentavoittelua ja ennen kaikkea toisten ajan tuhlausta, jos pitää näpytellä jotain idioottimaisia viestejä. Asia, johon näpyttelemällä menee helposti tunti, voidaan hoitaa viiden minuutin puhelulla.

Vierailija
7/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin viestejä koska niistä voi tarkistaa mitä sovittiin jos tulee epäselvyyksiä tai unohdus. Lisäksi en halua olla puhelimen orja ja vastailla ihmisille jotka soittelevat milloin mitäkin asiaa keskeyttäen muun tekemiseni. Puhelimeen on vastattava vain sellaisen jolle maksetaan puhelimeen vastaamisesta. Rasittavaa työtä useimmille. Viestiin voi tosiaan palata koska tahansa ja asiat on niissä ylhäällä jokaisen osapuolen edun mukaisesti samanlaisina. Puheluita myös joutuu soittamaan monia jos ei saa heti vastausta ja asia roikkuu pitkäänkin. Ellei kyseessä ole välitön hätä, viesti on parempi tapa olla yhteydessä.

Vierailija
8/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No senkun soittelet jos haluat. Mä en vastaa jos en halua. Miksi sun haluamisesi olisi merkityksellisempi kuin mun?

Vierailija
9/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ainakaan pysty vastaamaan puheluihin työajalla. Viestiin voi noteerata tauolla, tai soittaisin takaisinkin vasta silloin. En myöskään voi sietää, kun bussissa joku kailottaa henk.koht,asioitaan kovaan ääneen luuriinsa, joten en edes halua puheluita hoitaa julkisessa liikenteessä ollessani. Eli ei mun kanssa ainakaan puhelulla saisi välttämättä asiaa hoidettua nopeammin..

Vierailija
10/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestittely on mun mielestä kätevää, koska viestin voi lukea ja vasta siihen sitten, kun ehtii. Soittaminen on paikallaan vain hätätilanteita tai erittäin kiireellisiä tilanteita varten. 

Voi tätä nykyajan yksisilmäistä uusavuttomuutta. Kyllä siihen soittoonkin voit jättää vastaamatta jos kerran on niin kiire ettei ennätä. Soitat takaisin päin kun ennätät. 

Vierailija
11/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on aina huono hetki, kun joku soittaa.

Viestiin voi reagoida sitten kun on hyvä hetki ja pystyy keskittymään aiheeseen. 

Vierailija
12/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän enemmän viesteistä. Jos kaikki asiat pitäisi hoitaa puhumalla, olisin koko ajan luuri korvalla.

Ja lisäksi ihmiset jaarittelevat ihan turhaan. Viestissä "huomenna palaveri?" ei ole yhtään mielipahaa, kipua, avioriitaa, naapurinkyttäämistä, anopin veemäisyyttä, väsymystä, lapsen kiukkupäivää tai katkeruutta mukana... Siis sillä viestillä vältin vähintään jo tunnin puhelun.

Vierailija
13/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... mä olen saanut viime yönä Messengeriin viestejä klo 23:52, 00:30, 01:28, 01:31, 03:45-04:15 välisenä aikana useita samalta henkilöltä, 06:15 ja 06:39. Jos jokainen noista olisi viestin sijasta soittanut mulle, ei olisi pahemmin tullut viime yönä nukuttua. Ja tuo 03:45-04:15 välillä ollut viestittely ei olisi ollut mikään parin minuutin puhelu. Joten mulle kiitos mieluummin viestillä kuin soittaen. 

Vierailija
14/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt on kiireellinen asia. Palkanselvitys, jonka olisi pitänyt olla sisällä eileen. 

Vierailija
15/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... mä olen saanut viime yönä Messengeriin viestejä klo 23:52, 00:30, 01:28, 01:31, 03:45-04:15 välisenä aikana useita samalta henkilöltä, 06:15 ja 06:39. Jos jokainen noista olisi viestin sijasta soittanut mulle, ei olisi pahemmin tullut viime yönä nukuttua. Ja tuo 03:45-04:15 välillä ollut viestittely ei olisi ollut mikään parin minuutin puhelu. Joten mulle kiitos mieluummin viestillä kuin soittaen. 

Riippuu tietty ihan mitä asia koskee. 

Vierailija
16/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä nykyajan yksisilmäistä uusavuttomuutta. Kyllä siihen soittoonkin voit jättää vastaamatta jos kerran on niin kiire ettei ennätä. Soitat takaisin päin kun ennätät. 

Toki voin jättää vastaamatta soittoon, mutta viestillä toinen ihminen saisi vastauksen kysymykseensä nopeammin. Esim voin kesken etäpalaverin vastata viestiin, mutta en puheluun. En soittaisi takaisi takaisin välttämättä edes samana päivänä vaan ehkä viikonloppuna, jos enää muistaisin koko asiaa. 

Vierailija
17/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli koska toinen on niin laiska ettei voi kirjoittaa asiaa, minun pitää joko olla kärppänä luurin päässä kun hän suvaitsee soittaa ja vieläpä soittaa takaisin hänelle ellen ehdi heti vastata? Toimin noissa niin että jos joku soittaa monta kertaa, vastaan että laitatko viestin asiasta. Jos haluaa jonkun asian minulle kertoa tai kysyä jotain, minunko pitää soitella takaisin vaikka en odota puhelua. Ei ikinä. :D Huh huh.

Vierailija
18/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lähde tuohon viestittelyyn ollenkaan mukaan. Se on aivan turhaa itsensä tärkeäksi tekemistä ja erikoisuudentavoittelua ja ennen kaikkea toisten ajan tuhlausta, jos pitää näpytellä jotain idioottimaisia viestejä. Asia, johon näpyttelemällä menee helposti tunti, voidaan hoitaa viiden minuutin puhelulla.

Näin!

Vierailija
19/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi minulla ja äidilläni on sellaiset työt ja elämäntilanteet että puhelin on harvoin käden ulottuvilla tai äänet päällä. Usein käy niin että molemmat yrittää soittaa toiselle puolin ja toisin ennen kuin pystytään puhumaan puhelimessa. Eli asia joka vaati molemmilta 3 soittoyritystä oltaisiin voitu hoitaa "monelta olitkaan tulossa lauantaina?" viestillä.

Vierailija
20/80 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja moniko noista viesteistä oli niin tärkeä, että se piti tuohon aikaan lähettää. Veikkaan että ei yksikään.