Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minipillerit ja runsas pitkä vuoto

Vierailija
01.06.2022 |

Aloitin Cerazette minipillerit kk sitten, kaksi viikkoa sitten alkoi vuoto joka jatkuu yhä ja on runsasta. Ei siis todellakaan mitään tiputtelua mitä näiden usein sanotaan aiheuttavan. Tokihan sanotaan että 3kk pitäisi katsoa miten elimistö näihin sopeutuu mutta tämä vuoto alkaa tehdä jo olon väsyneeksi kun on runsasta, että ei tällaista 3kk kestä.
Mahtaako tässä olla vielä toivoa tasaantumisesta vai onko merkki siitä että tämä ei minulle sovi. 'Hupaisinta' sinänsä että nämä määrättiin minulle kokeiluun jos olisivat niukentaneet ja helpottaneet tiheitä runsaita kuukautisia, mutta nyt näyttää siltä että meni entistä hullummaksi, ehkäisyn takia en näitä tarvitsisi.
Kokemuksia runsaasta pitkästä vuodosta minipillereiden käytön aikana?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama kokemus. Synnytyksen jälkeen lääkärin suosituksesta käyttöön minipillerit ja välittömästi alkoi vuoto joka ei loppunut parissa viikossakaan. Olin jo synnytyksessä menettänyt verta ja hemoglobiinit matalalla joten en jatkanut pillerikokeilua sen kauempaa.

Vierailija
2/5 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sama kokemus. Synnytyksen jälkeen lääkärin suosituksesta käyttöön minipillerit ja välittömästi alkoi vuoto joka ei loppunut parissa viikossakaan. Olin jo synnytyksessä menettänyt verta ja hemoglobiinit matalalla joten en jatkanut pillerikokeilua sen kauempaa.

Kuinka nopeasti vuoto loppui kun lopetit pillerit? Itsekin alan kallistua sille kannalle että lopetan nämä. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
4/5 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/5 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä Slinda nyt kolmatta liuskaa. Aloitin "puhtaalta pöydältä" eli ilman aiempaa hormooniehkäisyä, jolloin eka pilleri piti ottaa menkkojen ensimmäisenä päivänä. Tuolloin minulla oli lähes normaalit menkat muuten, mutta pientä tiputtelua jatkui viikon normaalivuodon jälkeen. Ja sen jälkeen on ollut välillä n. menkkojen aikaan parin päivän tiputtelua. Välttämättä ei tarvitsisi edes mitään suojia, mutta tamponilla olen mennyt. 

Slindassahan on liuskan lopussa 4 lumepilleriä, olen jättänyt nuo syömättä ja vaihtanut suoraan seuraavaan liuskaan. Nyt ajattelin välissä syödä liuskan loppuun ennen kuin aloitan uutta, jos siis välissä sitten tulisi "normaalimmatkin" menkat.

Ja itsellänikin syynä pillereihen hankintaan oli lähinnä runsaiden ja pitkien menkkojen kuriin saaminen, ehkäisy vain plussana. Kierto oli ennen pillereitä 24-26 päivää ja menkat kestivät 5-6 pv, joista kaksi päivää runsaina, nyt siis parin päivän tiputteluvuotoa on tullut 27 päivän välein.

Cerazettesta en valitettavasti osaa sanoa mitään.