Kuukautisten loppuminen ja vaihdevuodet
Minkä ikäisenä teillä on alkanut vaihdevuodet ja loppunut kuukautiset?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Jaa kun tietäisi ovatko loppuneet vai eivät. Mulla oli vuoden 2020 alussa muutaman kk: n tauko menkoissa ja samalla alkoivat karseat kuumat aallot ja muu oireilu, kuten katkonaiset yöunet jne. En edes ehtinyt harkita mitään korvaushoitoja, kun menkat yhtäkkiä alkoivatkin taas. Kestivät vajaan vuoden, kunnes 2021 taas loppuivat ja muutaman kuukauden paussi. Tällä kertaa päälle hyökkäsi niin kauheat oireet (mm. hikoiluaallot kymmenen minuutin välein joka ilta ja valvominen myös öisin niiden takia), etten enää jäänyt arpomaan vaan hain hormonikorvaushpitopillerit. Nyt sitten taas tulee tyhjennysvuoto kerran kuukaudessa. Vuodotonta hoitoa voi kuulemma harkita vasta kun menkat olleet vuoden pois, mutta minähän en tiedä, olisivatko ne taas alkaneet, jos olisin jäänyt odottelemaan.
49-vuotias olen.
Mulla on ollut aika samanlaista. Nytkään en tiedä jos menkat alkaa vai jääkö pois. Kävin gynellä ja hän ehdotti hormonikierukkaa, mutta en halua laittaa sitä.
Olen 48v.
Minulla on mennyt kierto hyvin epätasaiseksi, kun se aikaisemmin oli erittäin säännöllinen. Olen 48, pian 49 ja kyllä toivoisin että menkat vaan loppui kokonaan ihan yhtä selkeästi ja äkisti kuin alkoivatkin vuonna 1986.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa kun tietäisi ovatko loppuneet vai eivät. Mulla oli vuoden 2020 alussa muutaman kk: n tauko menkoissa ja samalla alkoivat karseat kuumat aallot ja muu oireilu, kuten katkonaiset yöunet jne. En edes ehtinyt harkita mitään korvaushoitoja, kun menkat yhtäkkiä alkoivatkin taas. Kestivät vajaan vuoden, kunnes 2021 taas loppuivat ja muutaman kuukauden paussi. Tällä kertaa päälle hyökkäsi niin kauheat oireet (mm. hikoiluaallot kymmenen minuutin välein joka ilta ja valvominen myös öisin niiden takia), etten enää jäänyt arpomaan vaan hain hormonikorvaushpitopillerit. Nyt sitten taas tulee tyhjennysvuoto kerran kuukaudessa. Vuodotonta hoitoa voi kuulemma harkita vasta kun menkat olleet vuoden pois, mutta minähän en tiedä, olisivatko ne taas alkaneet, jos olisin jäänyt odottelemaan.
49-vuotias olen.
Mulla on ollut aika samanlaista. Nytkään en tiedä jos menkat alkaa vai jääkö pois. Kävin gynellä ja hän ehdotti hormonikierukkaa, mutta en halua laittaa sitä.
Olen 48v.
Eikö ole ärsyttävää. Loppuelämänsäkö tässä nyt saa kulkea rätti housuissa prkl.
Tietysti juuri etelän reissu tulossa, joten kai ne sitten siellä yllättää.. Ja ikää 48 vee.[/quote]
Peruuta se etelän reissu..
40v loppuivat kokonaan. Labrassa todettiin että nyt se alkoi. Jos epäilyttää nii pyydä labralähete. Nyt olen 60v, eikä ole hikoiluttanut eikä mitään, sitä ihmettelin useammekin lääkärille, sanoivat että jos normaalistikaan ei hikoile niin ei se ala nytkään. En hikoile saunassakaan, tosin ihorasvatkaan eivät tahdo imeytyä..