Mistä voi johtua sellainen olo että väsyy helposti kaikesta eikä kestä vastoinkäymisiä?
Esim jos pitää kirjoittaa pari virallista sähköpostia niin ei haluaisi tehdä niitä koska henkisesti raskasta ( miettii liikaa asioita ja stressaa, on perfektionisti ja jahkailee) . Muutenkin kaikki asiat väsyttää ja haluaisi vain suurimman osan päivästä nukkua.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennus
Nykyaikana on todella haitallista, että kaikki henkiset ongelmat kuitataan vain masennukseksi.
Ja masennushan lähtee tietenkin lääkkeillä ja kun syö terveellisesti, harrastaa liikuntaa ja nukkuu hyvin :) :) siis ihan oikeat mielenterveyalan asiantuntijatkin saattavat antaa näin yksinkertaisen vastauksen ja neuvot jos heiltä apua erehtyy kysymään mielenterveyden ongelmiin.
Eikö oikeasti osata katsoa ihmisen yksilöllistä elämänhistoriaa ja sieltä etsiä syy ja sitten siihen syyhyn täsmä lääke? Monesti jokin terapia auttaa tai jokin kirja/vertaistukiryhmä/kurssi joka opettaisi, miten itsetuntemusta kehitetään. Tai miten pidetään omia puolia ja miten oppia pois olemasta kynnysmatto.
Myös itsemyötätunto ja kiitollisuus ovat hyviä avainsanoja. Ja uupumukseen auttaa yksinkertaisesti lepo. Ihan fyysinen lepo mutta myös henkinen eli karsii elämästään ne tekijät, jotka ovat aiheuttaneet uupumuksen, monesti myrkylliset ihmiset tai yhteisöt.
Puhut ihan asiaa.. masennuksesta. Puhut juuri masennuksesta ja sen hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Eikö teillä naisilla se että itkee ja ruikuttaa muiden ihmisten, mielellään kameroiden nähden, vapauta tuollaisesta ja puhdista ja voimaannuta? Näin ainakin Helsingin sanomien mielestä.
Missä AP kertoi sukupuolensa?
Huuhuh että joku osaakin vihata naisia. Ihan sanattomaksi vetää tämän ketjun vihan määrä.
No ruikuta siitä toki seuraavassa terapiassasi.
Minulla tuota tuntuu aiheuttavan masennus/uupumus. Syitä on etsitty mutta tältä se näyttää.
Minulla fibromyalgia aiheuttaa kovaa väsymystä ja jaksamattomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Eikö teillä naisilla se että itkee ja ruikuttaa muiden ihmisten, mielellään kameroiden nähden, vapauta tuollaisesta ja puhdista ja voimaannuta? Näin ainakin Helsingin sanomien mielestä.
Missä AP kertoi sukupuolensa?
Huuhuh että joku osaakin vihata naisia. Ihan sanattomaksi vetää tämän ketjun vihan määrä.
No ruikuta siitä toki seuraavassa terapiassasi.
Itse voisit seuraavalla istunnollasi pohtia miksi olet noin aurinkoinen?
Mä taas luulen, että päinvastoin, mikään toiseksi paras ei ole riittänyt. Johtaa perfektionismiin. Joko 5/5 tulos tai ei ollenkaan. Curling varmaan johtaisi siihen, että odottaa muiden korjaavan.