HUS: Henkilöstötilanne ei ole koskaan ollut näin vaikea
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin hyvä, älkää vaan nostako niitä palkkoja.
tässä on kaikki muutkin hinnat nousseet, niin ei tarvitse enää veroja nostaa enempää hoitajien vuoksi
Ollaan ilman hoitoa sitten. Se sopii rikkaille hyvin.
Tai mitä jos vain pidettäisiin itsestämme parempaa huolta? Metabolinen oireyhtymä kaikkine liitännäissairauksineen on oma valinta.
Tässähän sitä on taas tarjolla hoitajattaren tulkitsemaa korkeampaa lääketiedettä. Näitä ei yksinkertaisesti saisi päästää hoitotyöhön lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö että HUS:n henkilökunta saa talon avopalvelut eli päivystys- ja poliklinikkakäynnit hintaan 0 €? Vuodeosastohoidosta ilmeisesti joutuu jotain maksamaankin.
Eipä muuta etuja sitten olekaan. Rekryilmoituksissa on ollut maininta "suuren talon edut", käytännössä tarkoittaa, että ei oikeastaan mitään. Työterveys lain mukainen minimi, ei muuta. Tosin, ei ihan kategorisesti, kyllä sieltä jotkut saa, mutta yleensä vastaus on, että ei kuulu meille.
"Suuren talon edut": Huono johtajuus ja työilmapiiri, työpaikkakiusaaminen, resurssipula hoitajapulan vuoksi, ylityöt, lomien siirtely, vapaapäiviltä työhön kutsuminen, työn vaativuuteen nähden ala-arvoinen palkkaus, kiire ja stressi siitä, että työtään ei pysty hoitamaan ja potilaita huomioimaan niin hyvin kuin haluaisi...
Siinä sitä on HUSilla meriittiä rekrytoida rautaisia ammattilaisia "kutsumustyöhön" pelastamaan ihmishenkiä ja hoitamaan vaikeita sairauksia psykofyysisesti raskaassa laajaa teknistä osaamista vaativassa työssä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida auttaa enää edes tuo, että 1.6 alkaen halukkaat voivat tehdä ylitöitä ja vuoronvaihtoja. Monet hoitajista ovat saaneet niin tarpeekseen neuvotteluiden tuloksettomuudesta ja kaikenmaailman rokotepakoista, että ainainen joustaminen ei enää kiinnosta.
Jokainen järkevä hoitaja ottaa rokotteet.
Työkaveri sai rajut oireet ensimmäisestä rokotteesta. Tuli raskaaksi ja ei uskaltanut ottaa toista. Palkanmaksu loppui tammikuussa.
Siis leikkaussalihoitaja. On nyt päiväkodissa päiväkotiapulaisena siihen asti, että äitiysloma alkaa.
Kertoi, ettei palaa enää sairaanhoitajan töihin
En ole enää alalla, mutta jos mulle tarjotaan 30e/h+vuorolisät+lomakorvaus, lähden sairaanhoitajan töihin vaikka tältä istumalta.
Veikkaan etten olisi ainoa.
Vielä vuosina 2014-2015 Hgi:ssä oli HUS: n teholle ja muillekin vuodeosastoille kymmenittäin hakijoita yhtä vakipaikkaa kohden.
Vierailija kirjoitti:
En ole enää alalla, mutta jos mulle tarjotaan 30e/h+vuorolisät+lomakorvaus, lähden sairaanhoitajan töihin vaikka tältä istumalta.
Olen lh. Keväällä oli kaksi mielenkiintoista työpaikkaa haussa.
Toinen tarjosi 13.20 e tuntipalkan. Hälyraha ylitöihin 18 euroa.
Toinen 15.30 ja 150 e hälyrahan ylitöistä.
Ei vaikea valita, kumpaan hain ja ei pahemmin henkilökuntapulaa tässä uudessa paikassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin hyvä, älkää vaan nostako niitä palkkoja.
tässä on kaikki muutkin hinnat nousseet, niin ei tarvitse enää veroja nostaa enempää hoitajien vuoksi
Ollaan ilman hoitoa sitten. Se sopii rikkaille hyvin.
Tai mitä jos vain pidettäisiin itsestämme parempaa huolta? Metabolinen oireyhtymä kaikkine liitännäissairauksineen on oma valinta.
Sekö on ainoa asia mitä suomen sairaaloissa hoidetaan? Kovin on meillä sitten hyvin asiat!
Kapitalisti nyt noudattaa sitten omaa neuvoaan: kysyntä määrää hinnan. Tässä tapauksessa hinta määrää kysynnän. Jos maksetaan sontaa ja arvostus on miinuksilla jäätyneeseen hlvttiin asti, ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikea valita, kumpaan hain ja ei pahemmin henkilökuntapulaa tässä uudessa paikassa
Mäkin törmäsin tänään tuohon 18 euron hälytysrahaan ja silmät meinasi tipahtaa päästä. Tuohan on ihan pelkkää vttuilua. Kuka tuolla rahalla suostuu lähtemään vapailta töihin tai jäämään pitkään vuoroon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikea valita, kumpaan hain ja ei pahemmin henkilökuntapulaa tässä uudessa paikassaMäkin törmäsin tänään tuohon 18 euron hälytysrahaan ja silmät meinasi tipahtaa päästä. Tuohan on ihan pelkkää vttuilua. Kuka tuolla rahalla suostuu lähtemään vapailta töihin tai jäämään pitkään vuoroon?
18e sinusta pieni? Opettajat saavat hälytyslisäksi noin 10e, kun joutuvat yks kaks katsomaan kahden luokaan perään (50 lasta) ja tuntisuunnitrlmat muuttui lennosta. Tämä oli siis se, joka maksettiin siitä oppitunnista.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin lähtisin tuolla paikalla.
Terveisin,
FM, luonnontieteet ja palkka kuussa 2900e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikea valita, kumpaan hain ja ei pahemmin henkilökuntapulaa tässä uudessa paikassaMäkin törmäsin tänään tuohon 18 euron hälytysrahaan ja silmät meinasi tipahtaa päästä. Tuohan on ihan pelkkää vttuilua. Kuka tuolla rahalla suostuu lähtemään vapailta töihin tai jäämään pitkään vuoroon?
18e sinusta pieni? Opettajat saavat hälytyslisäksi noin 10e, kun joutuvat yks kaks katsomaan kahden luokaan perään (50 lasta) ja tuntisuunnitrlmat muuttui lennosta. Tämä oli siis se, joka maksettiin siitä oppitunnista.
No jos sinä olet valmis vapaapäivänä tulemaan 18 euron hälyrahalla töihin, niin mikäs siinä.
Minä käännän kylkeä ja nukun pitkään
Itsekin olen ollut terveydenhuollon alalla jo yli 20 vuotta ja ura saa päättyä ensi talvena kun määräaikaisuuteni päättyy. Kaikki työpaikat missä olen ollut ovat enemmän tai vähemmän sietämättömän, palkka ei missään suhteessa työn vaativuuteen, huonoa johtamista, työilmapiirin ongelmia, joka paikasta puuttuu henkilökuntaa ja työpainetta on joka hetki niin että työ on täysin pakkotahtista. Onneksi joku täällä palstalla kertoi siitä että voi itse hakea omien ammatinharjoitusoikeuksiensa poistoa niin työkkäri ei voi enää pakottaa niihin töihin. Olen varma että poliitikot poistavat senkin porsaanreiän jossain vaiheessa. Kutsumustyö on yhtä nykyajan orjuutta.
Sairaanhoitohan halutaan yksityistää kokonaan. Sehän tässä on takana. Ja sitten ruvetaan myymään niitä vakuutuksia...
Samat vanhat virret joka vuosi. Olen töissä kotihoidossa, johon oli taas tosi vaikeaa saada kesäsijaisia (kaksi jopa saatiin rekrytty, niistäkin toinen on vain kuukauden), vakkaripaikkoja on taas kaksi auki. Lähärin peruspalkka kotihoidossa on 2200e ja sh:n pari sataa enemmän.
Mutta hälytysraha kun on 200e/ vuoro, niin niihin vuoroihin ei ole mitään ongelmaa saada hoitajia.
Raha toimii ihan yhtä hyvin siellä hoitoalalla kuin muuallakin. Nyt pitää vaan lopettaa se lapsellinen kiukuttelu siitä ettei ole varaa eikä halua maksaa hoitajille, kaivaa kuvetta, niin johan saadaan hommat pyörimään.
Syksyllä se vielä vaikeampi.
Nyt on aika elää ja kokea.