Uskaltaako lapsen viedä sisäleikkipuistoon?
Mietin, että veisin 3-vuotiaani sisäleikkipuistossa käymään, ei olla vielä koskaan käyty. Olen joskus kuullut huhuja, että noista paikoista saisi helposti mahatauti- ja flunssatartuntoja. Pitääkö paikkaansa? Ollaan sairasteltu kaiken maailman räkätauteja ja noroja pitkin alkuvuotta, ei jaksaisi ottaa taas uutta tautia huvikseen
Kommentit (9)
No, me ei saatu koskaan mitään tautia noista, kun lapset oli pieniä mutta pestiin käsiä mennen tullen ja tullessa käytiin suihkunkin kautta, kun lapset ihan hikipäässä pomppimisen ja juoksemisen jälkeen. Lapsille on opetettu, ettei nuolla pintoja, eikä laiteta käsiä suuhun.
Tiedän että moni toista tautejakin on saanut, eihän niitä pintoja voi pestä koko aikaa. Ja korona ainakin tarttuu tuolla hyvin, jos sopivasti joku korona-positiivinen sattuu sisätiloihin samaan aikaan.
Uskaltaa viedä. Tosi hyvä hygienia niissä minusta on ollut. Pöydät on puhtaat ja vessat.
Noissa laitteissa on joku pinnoite mikä estää pöpöjen kasvamista...
Olen 56-vuotias mummeli, lapset jo maailmalla. En koskaan heidän lapsena olleessaan miettinyt, voiko johonkin kivaan paikkaan mennä, kun voi saada pöpöjä. Tietysti sairastivat lapsena vatsataudit ja kaiken maailman flunssat, mutta hengissä selvisivät.
Kuulostaa niin kivalta tuo sisäleikkipuisto, että vie ihmeessä ja oman mielen rauhoittamiseksi toimi kuten edelliset kommentoijat vastasivat: käsien pesua ym.
Mukavaa leikkipuistopäivää teille!
Vie vaan ja lopeta pelkäämästä kaikkea.
Ei olla saatu kertaakaan mitään tautia noista. Käsienpesu ennen ja jälkeen.
Ei saanut koskaan mitään vaikka monesti käytiin hoplopeissa yms paikoissa.
Ei olla ikinä saatu mitään tautia sisäleikkipuistoista. Lapselle tekee ihan hyvää altistua pöpöille, vastustuskyky paranee.
Kiitokset kaikille asiallisesti vastanneille! Lähdetään lapsen kanssa lähipäivinä kokeilemaan sisäleikkipuistoilua.
Teille, jotka irvailitte tartuntojen pelkäämisestä — helppo teidän on sanoa. Perheemme on sairastanut viimeisen puolen vuoden aikana jo viisi flunssaa ja kaksi mahatautia, joista yksi vei perheen pienimmän neljäksi päiväksi sairaalaan. Olemme olleet lähes tulkoon yhtä paljon ajasta kipeinä kuin terveinä. Kokeilkaapa itse samaa ja tulkaa sitten uudelleen kertomaan, kuinka tauteja ei pidä vältellä.
ap
Kannattaa vaan pysyä kotona jos sairastumista pelkäät.