Tunnetko ketään hyvätuloista, jolla raha-asiat ei ole hanskassa?
Ja vastaavasti pienituloista, joka on saanut rahansa poikimaan?
Kommentit (3)
Ekaa esimerkkiä tiedän useampaa tapausta. En jaksa ymmärtää. Itse pienituloinen jolla draha-asiat kunnossa.
Itse saan kuussa 2800 euroa kouraan (brutto 4200), ja merkonomi olen koulutukseltani. Nuukasti olen elänyt, kerrostalo-osake pk-seudulla velaton, 2 velatonta kuivan maan mökkiä (entisiä torppia maineen) ja 2 velatonta autoa, sekä säästöjä. En tupakoi, en kapakoi, en ostele turhia, korjailen vanhaa, taustalla vaikuttaa isän köyhä lapsuus ja köyhä suku, joka on aina elänyt nuukasti ja tarkasti ja heiltä opitut asiat. Toiselta mökiltä kaadoin hiljan metsää ja tienasin 11000. Meitä on perheessä kaksi, duunarimiehellä pienemmät tulot, ja lisäksi elätetään kahta teini-ikäistä ja koiraa. Eli n. 5000 netolla tämä homma pyörii.
Sen sijaan sinkkukaveri, tienaa kuussa sellaiset brutto 7500 euroa, valittaa koko ajan, miten rahat on loppu. Ihmettelee miten meillä on varaa kahteen mökkiin. Noh, jos koko ajan laittaa rahoja ulkomaanmatkoihin, shoppailee, tupakoi ja kapakoi, niin äkkiäkös ne rahat loppuu.
No itse kuulun molempiin ryhmiin.
Eli alle. 2000/kk apurahalta löhtien on kerännyt parin miljoonan omaisuuden josta toinen puolikas tuottaa (toinen puoli ei tuota, se koostuu siis omasta asunnostw ja mökistä ja palasta metsää.) samalla edennyt työuralla niin että palkkakin on jo kuutisen tonnia kuussa.
Tästä huolimatta rahat ei riitä, koska elätän työkyvytöntä miestä ja opiskelijalasta plus tämän elämänkumppania ja mun tulot on ainoa koko perheessä.