Mitä lahjaksi opettajalle?
Onko kellään ideoita? Kaksi lasta on ja molemmilla miesope.
Kommentit (54)
Oppilaan itsensä kirjoittama kiitoskirje. Muuta ei tarvitse.
Max 1 ruusu, ei muuta. Paras jos pitää lahja ostaa niin kerää vaikka 2e jokaiselta ja lahjakortti esim ravintolaan tai puutarhaliikkeeseen tms.
Meillä on ollut niin hyvät opet, et mieluusti jotenkin muistettaisiin. Toisella vieläpä alakoulu loppuu eli on yhden pidemmän vaiheen loppu. Kiitoskirjeeseen nämä omat lapset eivät pakottamatta veny :/
Ap
Käytiin eilen lasten kanssa ostamassa heidän opettajilleen muistamiset. Molemmat opet saavat lahjakassin, jossa on herkkuja, juotavaa tms. Minusta on mukavaa muistaa.
Omena ja kortti jossa sitaatti. Sitaatissa lukee mitä lapsi on sanonut tästä opettajasta, (mielellään jotain muuta kuin hiton kuspää).
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut niin hyvät opet, et mieluusti jotenkin muistettaisiin. Toisella vieläpä alakoulu loppuu eli on yhden pidemmän vaiheen loppu. Kiitoskirjeeseen nämä omat lapset eivät pakottamatta veny :/
Ap
Sitten pakotat heidät kiitoskirjeeseen.
Sitä kutsutaan kasvattamiseksi. Joskus täytyy tai ainakin kannattaa tehdä toisten hyväksi jotain, mikä vaatii itseltä hieman joustavuutta ja viitseliäisyyttä.
Ei mitän.Jos on pakko anta lasten itse teekemä kortti.Opetaja sa työstä palkan! Anetanko sinulle tai puolisollesi jäädessä työstä kesälomalle lahja? Peilaa siis asiaa opettajan.
Vierailija kirjoitti:
Oppilaan itsensä kirjoittama kiitoskirje. Muuta ei tarvitse.
Vain siinä tapauksessa, että on jotain kiitettävää. Ihan turha kiittää esim. opettaa, joka kääntää päänsä toisaalle kiusaamista nähdessään.
Vierailija kirjoitti:
Sille maksetaan palkkaa opettamisesta. Kuten kassalle ostosten lukemisesta ja niistä rahastamisesta.
Eli ei tarvitse lahjaa.
Mun tytär teki useamman vuoden opiskelujen ohella kassahommia. Hän sai paljon lahjoja asiakkailta jouluisin.
Osta jotain pientä, minkä voi käyttää. Esim. vitosen lahjakortti johonkin kahvilaan, mistä saa vaikka jätskin ja omatekemä kortti. Tai kääräise pari fazerin sinistä lahjanauhalla yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Käytiin eilen lasten kanssa ostamassa heidän opettajilleen muistamiset. Molemmat opet saavat lahjakassin, jossa on herkkuja, juotavaa tms. Minusta on mukavaa muistaa.
olen opettajan puoliso ja ne lahjakassit ja lahjakorit sun muut ovat vihoviimeisiä asioita, joita toivotaan. Muutenkin opettajilla on aika tiukat säännöt ja nykyisellään lahjojen vastaanottamisen suhteen. Meillä, siis ihan puhun vain puolisostani nyt, toiveena on saada vaikka joku "ostin aasin köyhälle afrikan lapselle" -lahja. Ainakaan oma puolisoni ei kaipaa mitään, jos nyt jotain, niin enemmän vanhempia, jotka huolehtisivat lastensa läksyistä ja tenttaisivat lapsia kotona iltaisin päivällä opituista asioista, niin lapsikin sitten saisi parempaa koulumenestystä. Se on opettajalle paras lahja
Mitä haluat, kunhan ei liiallista. Itse en anna tänä vuonna mitään. Elinkustannukset ovat nousseet niin rajusti, että pakko pihistää vähän kaikkialta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitän.Jos on pakko anta lasten itse teekemä kortti.Opetaja sa työstä palkan! Anetanko sinulle tai puolisollesi jäädessä työstä kesälomalle lahja? Peilaa siis asiaa opettajan.
Mun naapuri on kampaaja ja kun hän jää kesälomalle, hänellä on kassillinen lahjoja viimeisiltä työviikoilta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä haluat, kunhan ei liiallista. Itse en anna tänä vuonna mitään. Elinkustannukset ovat nousseet niin rajusti, että pakko pihistää vähän kaikkialta.
Jos sinä olet köyhä loinen, niin se ei tarkoita, että mutkin olisivat.
Parhaiten mieleen jää lasten itse kirjoittamat kiitokset tai jotkut käytännölliset tai omaperäiset lahjat. Kaikkia arvostan, mutta ei haittaa vaikka ei lahjoisi mitenkään t. Ope
Vierailija kirjoitti:
Aika monelle tuntemalleni ihmiselle työnantaja antaa jouluna tai keväällä jonkun muistamisen. Opettajat eivät sellaisia saa työnantajalta. Puolisoni saa jouluisin yhteistyökumppaneilta vaikka mitä.
Kyllä lahjan antaminen ja kiittäminen työntekijälle on ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten mieleen jää lasten itse kirjoittamat kiitokset tai jotkut käytännölliset tai omaperäiset lahjat. Kaikkia arvostan, mutta ei haittaa vaikka ei lahjoisi mitenkään t. Ope
Samoin täällä
Dildo
Mutta pistä johonkin pakettiin, niin ei nolostu luokassa.
Sille maksetaan palkkaa opettamisesta. Kuten kassalle ostosten lukemisesta ja niistä rahastamisesta.
Eli ei tarvitse lahjaa.