Juhlahumussa kannattaa muistaa jääkiekon vähäinen suosio maailmalla
Suomi sekosi taas kerran kun voitettiin lätkäkultaa. Kannattaa muistaa, että jääkiekko on suosioltaan huomattavasti vähäisempi kuin vaikka jalkapallo. Eli tätä mestaruutta ei noteerata monessakaan maassa millään tavalla. Ettei totuus unohtuisi.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen maailmanmestaruudesta ei ole uutisoitu kuin Suomessa ja jonkin verran Ruotsissa.
Et osaa hakea ulkomaisia lehtiä.
No ei ainakaan BBC News maininnut siitä mitään ja briteiltä sentään oli oma joukkuekin mukana.
BBC Sport kyllä kertoi, että Sakari Manninen ratkaisi pelin jatkoajalla
Ei se ole meiltä pois jos muut ei tiedä. 🥳
Voidaan juhlia silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen maailmanmestaruudesta ei ole uutisoitu kuin Suomessa ja jonkin verran Ruotsissa.
Et osaa hakea ulkomaisia lehtiä.
No ei ainakaan BBC News maininnut siitä mitään ja briteiltä sentään oli oma joukkuekin mukana.
Uutisia oli Norjassa,Tanskassa,Sveitsissä,Venäjällä ainakin mitä katsoin.
Juhlii ne koripallonkin mestaruuksia aikka sitä ei pelata missään muualla kuin jenkeissä
Täällä näkyy olevan ankeuttajien aamukokous. En ymmärrä mitä se kenenkään ahteria hiertää, jos iloitsee suomen voitosta. 🏆🥇🏒
Sori, mutta olin jo valmiiksikin sitä mieltä ettei mm tunnu mulla missään. Pelit nyt sattu meneen tällä kertaa näin. Riippuu aina siitä kuinka hyvätpelaajat on, onko ulkomaalaisvanvisteita mukana jakuinka väsyneitä pelaajat sattuukullonniolemaan. Sattumaa kuka voittaa. Yhtääkään peliä enkyllä ees kattonnu
Miksi se pitäisi noteerata jossakin nigeriassa tai guatemalassa? En tajua mitä yrität kertoa? Ilmeisesti olet elämääsi muutenkin kaikin puolin pettynyt..
Igoria harmittaa kun r*ssillä ei ole mitään asiaa kisoihin.
Jääkiekko on laji missä menestyy vain muutama maa. Jääkiekon mm kisat on oikeastaan täysi vitsi koska kyseisissä kisoissa kärkimaat pelaa turnauksen jollain kakkos tai kolmos joukkueella.
Esimerkiksi kanadan ja usan mm joukkueista kukaan ei pääsisi heidän maajoukkueisiin jos parhaat olisi mukana pelaamassa.
Jääkiekossa Kanada on täysin ylivoimainen ja hyvänä kakkosena tulee Usa.
Aina kun voittaa Kanadan mm-finaalissa niin se on kova juttu. Paljonkohan oli kanukkien kausipalkka yhteenlaskettuna?
Mitä väliä jollain kriketillä kun sitä ei täällä noteerata. Suomessa juhlitaan suomalaisille tärkeitä asioita kuten lätkän kultaa.
Joko iltapäivälehdet ovat julkaisseet koosteen, jossa kerrotaan, kuinka Suomen mestaruudesta on kohistu ulkomaiden medioissa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jollain kriketillä kun sitä ei täällä noteerata. Suomessa juhlitaan suomalaisille tärkeitä asioita kuten lätkän kultaa.
Ensimmäinen kulta oli iso ihme, mutta inflaatio on vienyt suurimmat juhlimishalut. Noita mitaleitahan on tullut harva se vuosi.
Yhtä paljon kiinnostaa kuin joku pesäpallon tai lentopallon SM.
Niin, kolme miljardia seuraa jalkapallon finaalia. Johtuisiko ehkä siitä, että vain pieni osa maapallon pinta-alasta on talvisin lumen ja jään peitossa? Miten niihin talvilajeihin herää noissa maissa isompi kiinnostus kun ei niitä voi massat harrastaa?
Mieheni on lämpimästä maasta, pelannut nuorena jalkapalloa ja ei ole koskaan edes luistellut. Enemmän häntä kiinnostaa Suomen jääkiekkomenestys kuin minua. Samoin isänsä oli jalkapalloilija ammatikseen ja seurasi talvilajeja. AP ei ilmeisesti ole paljoa matkustellut.
Vierailija kirjoitti:
Igoria harmittaa kun r*ssillä ei ole mitään asiaa kisoihin.
Sulla on kyllä kunnon Igor ja r*ssä psykoosit tulilla, oot vissii nyt jo pari kuukautta tota samaa roskaa jauhanu tällä palstalla.
Se on täysi fakta että jääkiekko on varsin pieni laji maailmalla ja että jääkiekkoa dominoi vain muutama maa.
Kanada ja Suomi on ainoat maat missä jääkiekko on suositumpaa kuin jalkapallo.
Vierailija kirjoitti:
Vituttaako?
Kyllähän rsssää vituttaa, kun ei päässyt koko kisoihin. Kaikki mahdollinen tehdään kansallistunnon lyttäämiseksi kaalipiirakkapalkalla.
Ehkä teidän lätkä vihaajien pitäis muuttaa johonkin missä kyseisestä lajista ei ole kuultukaan, kerran tämä aiheuttaa noin suurta ahdistusta.
Mulle on oleellista se mikä minulle on tärkeää, ei se onko minulle tärkeä asia tärkeä myös muille.
Ei minuakaan hetkauta moni etelä-eurooppalaisille tärkeä asia, mutta en usko, että heitä kiinnostaa asiaa minulta tiedustella ja hakea varmistusta.