Venetsia - Ankea turistirysä?
Kommentit (72)
Ei todellakaan ankea, uniikki ja todella kaunis paikka maailmassa. Tästä syystä täynnä turisteja tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Livekameraa
Venetsiasta:
Ei muuten ole. Tuo on joko Floridan Venice-nimisessä kaupungissa oleva beach tai Los Angelesin Venice Beach.
Vierailija kirjoitti:
On hieno paikka ja siellä myydään hienoja esineitä esim semmosia naama maskeja todella hienoja.
Sellainen pitkänokkainen ruttonaamio olisi ollut meilläkin kätevä pahimpaan korona-aikaan.
Ihana kaupunki! Todella paljon tykkään! Turisteja tietysti täynnä, mutta itse kaupunki on kyllä ihana. Burano on mun suosikkisaari siellä. Lidosta tykkään myös. Kauneinta ja sadunomaisinta tietysti on San Marcon piazzan ja Rialton ympäristössä.
Kävin siellä 30 v sitten ja se oli juuri sitä. Haiseva viemäri, jonka ainoa tarkoitus oli erottaa turisti rahoistaan.
Olen ollut Venetsiassa toukokuussa ja heinäkuussa. Ihana kaupunki, toki turisteja turvoksissa. Nyt jos menisin niin ehdottomasti huhtikuu tai syys-lokakuun vaihde. Ei siellä autiota ole silloinkaan mutta viileämpää ja vähän rauhallisempaa.
Majoituimme vielä ihan Rialton kupeessa San Polon alueella.
Olen käynyt kolmesti Venetsiassa ja kertaakaan ei ole haissut, mutta kannattaakin ottaa vähän selvää etukäteen milloin kannattaa mennä. Rakastan Venetsiaa, siellä on kun satumaailmassa, jos siis pyörii muuallakin kun vain Markuksen aukiolla. Siinä säteellä on kallista, mutta niin on Pariisissa Louvren lähellä, Roomassa Piazza Navonan lähellä jne. Älä ole "lammasturisti", vaan ota silmälaput pois sekä eksy välillä pois "kartalta".
20 vuotta sitte ihan kiva. Ei tietoa millainen nyt, mutta olen vain lukenut juttuja jostain että kahviloissa laskussa voi olla tosi isoja summia ja kaikesta ylimääräsestäkin laskua laitettu,musiikista lähtien.
Mutta onko nuo tarinat tosia ees?
Five hundred cameras will be monitoring the flow of visitors, constantly broadcasting images from the streets in search of stray tourists.
The police will also be able to establish the identity of people in real-time thanks to data from mobile phones.
https://www.euronews.com/2022/01/06/italy-to-limit-the-number-of-touris…
Isoveli valvoo.