Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venetsia - Ankea turistirysä?

Vierailija
29.05.2022 |

Mitä itse tykkäsit?

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venetsia on ehdottomasti kaunein Euroopan kohde jossa olen käynyt. 

Vierailija
82/122 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin käynyt Venetsiassa kansainvälisen turistiryhmän kanssa aikoinaan Gardalta. Sellainen klassinen päivän retki.

Toisella kertaa mentiin kaverin kanssa viikoksi sinne, asuttiin hotellissa siellä keskustassa, mutta vähän turistinähtävyyksien ulkopuolella. Ihan eri meininki. Pyörimme Dorsoduron alueella, syötiin siellä Giudeccan kanaalin rannalla ja käytiin alueen taidemuseoissa, mentiin Mestreen ostoksille (kaverini osti jotain italialaisia merkkivaatteita edullisesti), ja Lidossa rannalla. Löydettiin hyviä ruokapaikkojakin. Istuskeltiin kahviloissa ja käveltiin kaupungin vähemmän turisteja täynnä olevissa paikoissa. 

Palvelu oli mukavaa, en muista, että olisi ollut mitään ongelmia. Toki olimme kumpikin kielitaitoisia ja osasimme tervehtiä ja käyttää oikeita termejä ja titteleitä. 

Jos olet vielä linjoilla, niin missäpäin yövyitte?  Olen suunnittelemassa Venetsian matkaa, ja olen katsellut hotellia nimenomaan Dorsoduron alueelta.

Olen käynyt Venetsiassa monta kertaa, ehkä kymmenkunta.  Ne turistimassat on kyllä hirveitä, mutta ihan toisenlaisen Venetsian löytää iltaisin ja aamuisin, ja siellä yöpymällä. Vaeltelemalla sivukujilla ja välttelemällä kaikkein ruuhkaisimpia alueita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta sitte ihan kiva. Ei tietoa millainen nyt, mutta olen vain lukenut juttuja jostain  että kahviloissa laskussa voi olla tosi isoja summia  ja kaikesta ylimääräsestäkin laskua laitettu,musiikista lähtien.

Mutta onko nuo tarinat tosia ees?

Caffe Florianissa Pyhän Markuksen aukiolla on ulkopöydissä kalliimmat hinnat orkesterin takia.  

Mutta, kyseessä on maailman vanhin edelleen toimiva kahvila, ja sijainti on mitä on.  Pitäisi olla selvää, ettei ole mikään halpispaikla.

Vierailija
84/122 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko mahdollista että kaivaisitte sieltä näppikseltä näitä eksoottisiakin kirjaimia? Jos puhutaan Italiasta ja ruoasta siellä, niin se ei ole pitsaa tai motsarellaa. 

Vierailija
85/122 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin kannattaisi mennä? Tammi-helmikuussa? Siis jos haluaa välttää turistilaumat.

Ei todellakaan. Silloin on Venetsian karnevaalit ja paljon ihmisiä. 

Vierailija
86/122 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se sitäkin mutta silti nähtävyydet on käymisen arvoisia. Varottavia asioita on normi jutut. Varo taskuvarkaita ja rihkaman

"pakkomyyjiä" eli huijareita. Myös valtavirta väylillä ravintolat laskuttaa usein ylimääräistä turisteilta. Tarkkana. Samoin jos ostat jotain niin siellä on tapana laittaa ostos paperikääreeseen ja pussiin. Ole tarkkana että se ostamasi juttu on siellä kääreessä eikä jotain painona kuten pieni kivi.

Vierailija
87/122 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko mahdollista että kaivaisitte sieltä näppikseltä näitä eksoottisiakin kirjaimia? Jos puhutaan Italiasta ja ruoasta siellä, niin se ei ole pitsaa tai motsarellaa. 

Miten niin ei ole pitsa? Suomessa pizzan voi kirjoittaa suomalaisittain pitsa.

Vierailija
88/122 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin siellä 30 v sitten ja se oli juuri sitä. Haiseva viemäri, jonka ainoa tarkoitus oli erottaa turisti rahoistaan.

Kävin hieman sinua aiemmin. Vesi vaikutti hieman likaiselta, mutta huomasin paikallisten teinien uivan porukalla kanaalissa.

Taottu ovat erittäin hienoja ja mielenkiintoisia. Onko missään noin hienoja rakennetun ympäristön museomaisemia. 

Panu Kailan entinen vaimo on ollut siellä vuosikymmenet arkkitehtina suunnittelemassa rakennusten kunnostustöitä. 

Vierailija
89/122 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo käynyt. Roomassa kävin joskus aikaa sitten. Se oli kanssa turistipaikka, mutta sesonki ei ollut silloin ihan päällä. 

Pahimmat rysät vältin kun en mennyt esim. Vatikaaniin sisälle. Se näytti jostain syystä olevan ihan törkeän ruuhkainen. 

Vierailija
90/122 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voi, mutta se näyttää juntilta ja nyt kun on aiheena italialainen kaupunki ja siellä mahdollisesti kallis ruokatuote, niin kyllä se vaan on "pizza". Ja jos joku pizzeria Suomessakin alkaa kirjoittaa omaan ruokalistaansa "motsarellapitsa" niin käännyn kyllä kannoillani. 

Vierailija
91/122 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voi, mutta se näyttää juntilta ja nyt kun on aiheena italialainen kaupunki ja siellä mahdollisesti kallis ruokatuote, niin kyllä se vaan on "pizza". Ja jos joku pizzeria Suomessakin alkaa kirjoittaa omaan ruokalistaansa "motsarellapitsa" niin käännyn kyllä kannoillani. 

Oot nipo? Mä oon kanssa ottanut käyttöön ihan suomalaisen Pitsan. Kirjoittaessani Suomea. Tiedän että se häiritsee osaa ihmisistä. Ja se on osasyy miksi teen niin. ... Eri. 

Vierailija
92/122 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ääliöt jotka vielä suuntaa Kanarialle, käyvät Venetsiassa. Hemmetin itsekästä ajattelua. Hyi.

Vierailija
93/122 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot nipo? Mä oon kanssa ottanut käyttöön ihan suomalaisen Pitsan. Kirjoittaessani Suomea. Tiedän että se häiritsee osaa ihmisistä. Ja se on osasyy miksi teen niin. ... Eri.&n

No kirjoita sinä Pitsa ja Suomen kielikin isolla, vai onko se Suomenkieli? Eihän sille mitään voi jos ei eksoottisemmat kirjaimet ole tuttuja. 

Vierailija
94/122 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat ääliöt jotka vielä suuntaa Kanarialle, käyvät Venetsiassa. Hemmetin itsekästä ajattelua. Hyi.

Aina mietin että hyvä kun tuli käytyä Venetsiassa ja vaikkapa Dubrovnikissa jo 80-luvulla, varsinkaan Dubrovnikissa ei muihin turisteihin tarvinnut ihan kompastella silloin. 

Vierailija
95/122 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis ja erikoinenkaupunki, kannattaa mennä sivukujille pieniin ravintoloihin ja kahviloihin. Ja mahdollisuuksien mukaan sesongin ulkopuolella. Olen kerran käynyt ja oli kyllä vaikuttava kaupunki.

No nämähän nyt on sääntöjä, joka koskee poikkeuksetta KAIKKIA suurkaupunkeja ja jopa Helsinkiä. Sesongin ulkopuolella ja ei ikinä siihen nähtävyyden vieressä olevaan ravintolaan.

Vierailija
96/122 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynnyt. Mutta Barcelonassa olen. KAunista toki, mutta... Jatkuva kusettaminen, varasteleminen, paikallisetn viha turisteja kohtaan, valtavat turistilaumat, kaaos, kuumuus,. Joap minua syytettiin varkaaksi ruokakaupassa, kun olin siellää reppu selässä. reppu piti avatra kassalla. Parasta oli kun pääsi pois. 

Vierailija
97/122 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 1980-luvulla kusetusta. Laimennettua viiniä, pizzassa kaksi palaa herkkusieniä, vähän juustoa ja koko halkaisijaltaan 15 cm, mutta ison pizzan hintainen.Haiseva vesi jo silloin.

Nyt en menisi ihan siksi, että turistit eivät ole tervetulleita. Missään tapauksessa en halua aiheuttaa pahaa paikallisille. Espanjassa on myös tätä. Ei ei, matkustelu ei sentään ole niin tärkeää.

Vierailija
98/122 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venetsia on ehdottomasti kaunein Euroopan kohde jossa olen käynyt. 

Olen käynyt kolme kertaa. Kaunis mutta ylihinnoiteltua ja paikalliset vihaavat turisteja.

Vierailija
99/122 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kirjoitusmuoto on mielestäsi sama kuin kohteessa :D  

Vierailija
100/122 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja carbonara on karponaara, ragu on polokneese, margherita on märkäriitta. Näin niinkuin suomalaisittain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän