Venetsia - Ankea turistirysä?
Kommentit (72)
Tampereella tuoppi kaljaa kympin lätkän mm kisojen aikaan.
Jyväskylän rallissa samoin pitsa ja kalja tarjouksena 50 euroa jossain turkkilaisräkälässä.
Venetsiassa koko ajan ne turistit jotka kyllä maksaa
On suunnitelmissa. Otan hauskana seikkailuna.
Se pitsa on ihan alaluokkasta mitä siellä tarjotaan. Suosittelen ostamaan omat eväät siksi päiväksi kun siellä vierailee
Olen käynyt kolme kertaa, 2017,
2015 ja 1999. Tykkään. Ihanan rauhallista, kun risteilyalukset poistuvat klo 18 jälkeen.
Onpa negatiivisia kokemuksia porukalla. Itse tykkäsin, että oli omaperäinen ja hyvin mielenkiintoinen. Toki paljon turisteja on. Mulle nyt on yksi ja sama maksaako pizza pari lanttia enemmät.
Vierailija kirjoitti:
Milloin kannattaisi mennä? Tammi-helmikuussa? Siis jos haluaa välttää turistilaumat.
Helmikuussa on ne kuuluisat Venetsian karnevaalit. Itse olen käynyt syys- ja lokakuussa. Ihana paikka.
On hieno paikka ja siellä myydään hienoja esineitä esim semmosia naama maskeja todella hienoja.
Noissa ikonisissa turistikohteissa on kaikissa sama, paikalliset todella epäkohteliasta, olen Pariisissa nähnyt saman ilmiön. Venetsiassa plussana kanavien paskalöyhkä.
Vierailija kirjoitti:
En tykännyt. Epäsiisti, rähjäinen, jopa ruma, kanavien vesi kamalaa kuravettä, ylimielisiä paikallisia, liikaa turisteja, roinakauppiaita joka mutkassa ja taksikuski yritti parhaansa mukaan ajeluttaa meitä pidemmän reitin mukaan hotellille. En ole suositellut kenellekään.
Eihän Venetsiassa ole autoja. Tarkoitatko venetaksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykännyt. Epäsiisti, rähjäinen, jopa ruma, kanavien vesi kamalaa kuravettä, ylimielisiä paikallisia, liikaa turisteja, roinakauppiaita joka mutkassa ja taksikuski yritti parhaansa mukaan ajeluttaa meitä pidemmän reitin mukaan hotellille. En ole suositellut kenellekään.
Miten niin ei ole autoja?! Kauheat ruuhkat!
Vierailija kirjoitti:
2015 ja 1999. Tykkään. Ihanan rauhallista, kun risteilyalukset poistuvat klo 18 jälkeen.
Risteilyalukset ei saa enää ankkuroitua Venetsiaan vaan ne dumpataan mantereen puolelle Margheraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole autoja?! Kauheat ruuhkat!
Missäköhän te olette oikein olleet? Jossain esikaupunkialueella? Keskustassa ei ole autoja tai autoteitä, venetaxeilla pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Risteilyalukset on kielletty, ja kesäkuun alussa tulee myös päivävierailijoille maksu kaupungissa käymiseen. En voi tajuta ihmisiä, jotka itse matkustavat pahimpana turistiaikana ja syövät turistiravintoloissa, ja sitten ruikuttavat kun on turisteja.
Kuuluu top5 hirveimpiin paikkoihin missä olen ikinä käynyt. Kyllä sen kerran kestää tai, jos on varaa luksuskohteluun, niin sitten ehkä useammin.
Venetsiaan riittää päiväretki. Mielummin vaikka Veronaan.
Hupaisaa, kun ravintoiloissa oikein mainostetaan, että "menu turistico" tms. Autenttista joo...
Kannattaa mennä keväällä, kun meri on viileä eikä kanavissa haise paskalta ja turisteja on vähän verrattuna huippusesonkiin. On se erikoinen ja jännittävä kaupunki, käymisen arvoinen! Kaunis arkkitehtuuriltaan ja taidehistoriallisesti merkittävä. Minua ihan itketti, kun näin livenä kaikki ne asiat, joista olin vain opiskellut kirjoista ja luennoilla.
Hotellissa oli kaunista, ihanat tyylihuonekalut ja upea kylppäri, Murano-lasiset kattokruunut, samettikuvioidut tapetit, tupsukoristeiset verhot jne. Ystävällinen henkilökuntakin muisti yllätyksenä asiakasta kakulla, kun oli synttäripäivä. Upeat italialaiset aamiaistarjoilut, monenlaista herkkua suolaisista makeaan. Niillä jakoi pitkälle päivään.
Kallista siellä toki on, mutta sen ymmärtää, koska Venetsia on ollut turistirysä jo 1700-luvulta saakka. Se turismi on elinkeino, joten kauppiaita ja ravintoloita riittää. Paikka on todella poikkeava muista maailman kohteista, joten tavallaan sen hintatason ymmärtää. Gondoliajelu olisi maksanut 10 euroa minuutti, joten jäi kyllä ajamatta. Lastenrattailla tai pyörätuolilla tuolla olisi myös ollut mahdoton kulkea, koska Venetsia on kävelykaupunki, jossa on paljon portaita. Siksi kannattaa hankkia hotelli läheltä lentokenttäbussin päätepysäkkiä, niin ei tarvitse kulkea matkalaukun kanssa kauas.
Vierailija kirjoitti:
Venetsiaan riittää päiväretki. Mielummin vaikka Veronaan.
Ehei, et ikinä ehdi nähdä sen kaikkia taideaarteita päivässä!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä keväällä, kun meri on viileä eikä kanavissa haise paskalta ja turisteja on vähän verrattuna huippusesonkiin. On se erikoinen ja jännittävä kaupunki, käymisen arvoinen! Kaunis arkkitehtuuriltaan ja taidehistoriallisesti merkittävä. Minua ihan itketti, kun näin livenä kaikki ne asiat, joista olin vain opiskellut kirjoista ja luennoilla.
Hotellissa oli kaunista, ihanat tyylihuonekalut ja upea kylppäri, Murano-lasiset kattokruunut, samettikuvioidut tapetit, tupsukoristeiset verhot jne. Ystävällinen henkilökuntakin muisti yllätyksenä asiakasta kakulla, kun oli synttäripäivä. Upeat italialaiset aamiaistarjoilut, monenlaista herkkua suolaisista makeaan. Niillä jakoi pitkälle päivään.
Kallista siellä toki on, mutta sen ymmärtää, koska Venetsia on ollut turistirysä jo 1700-luvulta saakka. Se turismi on elinkeino, joten kauppiaita ja ravintoloita riittää. Paikka on todella poikkeava muista maailman kohteista, joten tavallaan sen hintatason ymmärtää. Gondoliajelu olisi maksanut 10 euroa minuutti, joten jäi kyllä ajamatta. Lastenrattailla tai pyörätuolilla tuolla olisi myös ollut mahdoton kulkea, koska Venetsia on kävelykaupunki, jossa on paljon portaita. Siksi kannattaa hankkia hotelli läheltä lentokenttäbussin päätepysäkkiä, niin ei tarvitse kulkea matkalaukun kanssa kauas.
Helsingin nykytaksitkin jäävät toiseksi tuossa hinnoittelussa...
Olen käynyt nimenomaan turistikauden ulkopuolella enkä kyllä suosittele. Todella töykeitä asiakaspalvelijoita. Itse olin italialaisten seurassa, joten minuun ei tympeily kohdistunut, mutta ymmärsin toki, kun turisteja tylytettiin.
Toinen yäk-paikka Italiassa on Milano. Ei tarvii mennä uudestaan. Sen sijaan Italian Riviera on ihan kiva.