Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Venetsia - Ankea turistirysä?

Vierailija
29.05.2022 |

Mitä itse tykkäsit?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt nimenomaan turistikauden ulkopuolella enkä kyllä suosittele. Todella töykeitä asiakaspalvelijoita. Itse olin italialaisten seurassa, joten minuun ei tympeily kohdistunut, mutta ymmärsin toki, kun turisteja tylytettiin.

Toinen yäk-paikka Italiassa on Milano. Ei tarvii mennä uudestaan. Sen sijaan Italian Riviera on ihan kiva.

Vierailija
22/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella tuoppi kaljaa kympin lätkän mm kisojen aikaan.

Jyväskylän rallissa samoin pitsa ja kalja tarjouksena 50 euroa jossain turkkilaisräkälässä.

Venetsiassa koko ajan ne turistit jotka kyllä maksaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suunnitelmissa. Otan hauskana seikkailuna.

Vierailija
24/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitsa on ihan alaluokkasta mitä siellä tarjotaan. Suosittelen ostamaan omat eväät siksi päiväksi kun siellä vierailee

Vierailija
25/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kolme kertaa, 2017,

2015 ja 1999. Tykkään. Ihanan rauhallista, kun risteilyalukset poistuvat klo 18 jälkeen.

Vierailija
26/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa negatiivisia kokemuksia porukalla. Itse tykkäsin, että oli omaperäinen ja hyvin mielenkiintoinen. Toki paljon turisteja on. Mulle nyt on yksi ja sama maksaako pizza pari lanttia enemmät.

Vierailija
27/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin kannattaisi mennä? Tammi-helmikuussa? Siis jos haluaa välttää turistilaumat.

Helmikuussa on ne kuuluisat Venetsian karnevaalit. Itse olen käynyt syys- ja lokakuussa. Ihana paikka.

Vierailija
28/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hieno paikka ja siellä myydään hienoja esineitä esim semmosia naama maskeja todella hienoja. 

Vierailija
29/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa ikonisissa turistikohteissa on kaikissa sama, paikalliset todella epäkohteliasta, olen Pariisissa nähnyt saman ilmiön. Venetsiassa plussana kanavien paskalöyhkä.

Vierailija
30/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykännyt. Epäsiisti, rähjäinen, jopa ruma, kanavien vesi kamalaa kuravettä, ylimielisiä paikallisia, liikaa turisteja, roinakauppiaita joka mutkassa ja taksikuski yritti parhaansa mukaan ajeluttaa meitä pidemmän reitin mukaan hotellille. En ole suositellut kenellekään.

Eihän Venetsiassa ole autoja. Tarkoitatko venetaksia?

Vierailija
31/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykännyt. Epäsiisti, rähjäinen, jopa ruma, kanavien vesi kamalaa kuravettä, ylimielisiä paikallisia, liikaa turisteja, roinakauppiaita joka mutkassa ja taksikuski yritti parhaansa mukaan ajeluttaa meitä pidemmän reitin mukaan hotellille. En ole suositellut kenellekään.

Miten niin ei ole autoja?! Kauheat ruuhkat!

Vierailija
32/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2015 ja 1999. Tykkään. Ihanan rauhallista, kun risteilyalukset poistuvat klo 18 jälkeen.

Risteilyalukset ei saa enää ankkuroitua Venetsiaan vaan ne dumpataan mantereen puolelle Margheraan.

Vierailija
33/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei ole autoja?! Kauheat ruuhkat!

Missäköhän te olette oikein olleet? Jossain esikaupunkialueella? Keskustassa ei ole autoja tai autoteitä, venetaxeilla pääsee.

Vierailija
34/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Risteilyalukset on kielletty, ja kesäkuun alussa tulee myös päivävierailijoille maksu kaupungissa käymiseen. En voi tajuta ihmisiä, jotka itse matkustavat pahimpana turistiaikana ja syövät turistiravintoloissa, ja sitten ruikuttavat kun on turisteja. 

Vierailija
35/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu top5 hirveimpiin paikkoihin missä olen ikinä käynyt. Kyllä sen kerran kestää tai, jos on varaa luksuskohteluun, niin sitten ehkä useammin.

Vierailija
36/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venetsiaan riittää päiväretki. Mielummin vaikka Veronaan.

Vierailija
37/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisaa, kun ravintoiloissa oikein mainostetaan, että "menu turistico" tms. Autenttista joo...

Vierailija
38/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä keväällä, kun meri on viileä eikä kanavissa haise paskalta ja turisteja on vähän verrattuna huippusesonkiin. On se erikoinen ja jännittävä kaupunki, käymisen arvoinen! Kaunis arkkitehtuuriltaan ja taidehistoriallisesti merkittävä. Minua ihan itketti, kun näin livenä kaikki ne asiat, joista olin vain opiskellut kirjoista ja luennoilla.

Hotellissa oli kaunista, ihanat tyylihuonekalut ja upea kylppäri, Murano-lasiset kattokruunut, samettikuvioidut tapetit, tupsukoristeiset verhot jne. Ystävällinen henkilökuntakin muisti yllätyksenä asiakasta kakulla, kun oli synttäripäivä. Upeat italialaiset aamiaistarjoilut, monenlaista herkkua suolaisista makeaan. Niillä jakoi pitkälle päivään.

Kallista siellä toki on, mutta sen ymmärtää, koska Venetsia on ollut turistirysä jo 1700-luvulta saakka. Se turismi on elinkeino, joten kauppiaita ja ravintoloita riittää. Paikka on todella poikkeava muista maailman kohteista, joten tavallaan sen hintatason ymmärtää. Gondoliajelu olisi maksanut 10 euroa minuutti, joten jäi kyllä ajamatta. Lastenrattailla tai pyörätuolilla tuolla olisi myös ollut mahdoton kulkea, koska Venetsia on kävelykaupunki, jossa on paljon portaita. Siksi kannattaa hankkia hotelli läheltä lentokenttäbussin päätepysäkkiä, niin ei tarvitse kulkea matkalaukun kanssa kauas.

Vierailija
39/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venetsiaan riittää päiväretki. Mielummin vaikka Veronaan.

Ehei, et ikinä ehdi nähdä sen kaikkia taideaarteita päivässä!

Vierailija
40/72 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä keväällä, kun meri on viileä eikä kanavissa haise paskalta ja turisteja on vähän verrattuna huippusesonkiin. On se erikoinen ja jännittävä kaupunki, käymisen arvoinen! Kaunis arkkitehtuuriltaan ja taidehistoriallisesti merkittävä. Minua ihan itketti, kun näin livenä kaikki ne asiat, joista olin vain opiskellut kirjoista ja luennoilla.

Hotellissa oli kaunista, ihanat tyylihuonekalut ja upea kylppäri, Murano-lasiset kattokruunut, samettikuvioidut tapetit, tupsukoristeiset verhot jne. Ystävällinen henkilökuntakin muisti yllätyksenä asiakasta kakulla, kun oli synttäripäivä. Upeat italialaiset aamiaistarjoilut, monenlaista herkkua suolaisista makeaan. Niillä jakoi pitkälle päivään.

Kallista siellä toki on, mutta sen ymmärtää, koska Venetsia on ollut turistirysä jo 1700-luvulta saakka. Se turismi on elinkeino, joten kauppiaita ja ravintoloita riittää. Paikka on todella poikkeava muista maailman kohteista, joten tavallaan sen hintatason ymmärtää. Gondoliajelu olisi maksanut 10 euroa minuutti, joten jäi kyllä ajamatta. Lastenrattailla tai pyörätuolilla tuolla olisi myös ollut mahdoton kulkea, koska Venetsia on kävelykaupunki, jossa on paljon portaita. Siksi kannattaa hankkia hotelli läheltä lentokenttäbussin päätepysäkkiä, niin ei tarvitse kulkea matkalaukun kanssa kauas.

Helsingin nykytaksitkin jäävät toiseksi tuossa hinnoittelussa...