Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli eteen mahdollisuus muuttaa miehen kotimaahan Irlantiin tai muuttaa yhdessä Suomeen. Kumpi kannattaisi valita?

Vierailija
29.05.2022 |

Naimisissa oleva lapseton irlantilais-suomalainen pariskunta. Asumme nyt Ruotsissa ja töitä tarjotiin Suomesta sekä Irlannista. Mies ei ole koskaan asunut Suomessa mutta on tehnyt lyhyitä vierailuja kanssani ja minä en ole koskaan käynyt Irlannissa mutta Englannissa olen. Kumpikin puhutaan todella hyvää englannin kieltä, mutta mies ei osaa kunnolla suomen kieltä. Ymmärtää sanat hei hei, kiitos ja ole hyvä jne. Olisiko täällä henkilöitä, jotka asuvat ulkomailla tai suunnittelevat samaa, että kumpaan kannattaisi suunnata?

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanti, ehdottomasti. Suomen tulevaisuus on synkkä, maariski korkea ja mahdollisuuksia minimit. Irlanti on paljon parempi vaihtoehto. 

Vierailija
2/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tilanteessasi lähtisin itse Irlantiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanti. Meillä on sekopää venäjä ja Turkin Tero-Erkki ongelmana kaiken muun lisäksi.  Lohduttomalle näyttää.

Vierailija
4/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanti. Sanon pelkästään luonnon maisemien takia. En tiedä mitään maasta, mutta haluaisin sinne.

Vierailija
5/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlantiin ehdottomasti.

Vierailija
6/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt asutte Ruotsissa, niin Suomeen on helpompi muuttaa ja sopeutua kuin Irlantiin. Suomessa elintaso on korkeampi kuin Irlannissa, ja on maailman onnellisin maa viidettä kertaa peräkkäin.

Mikä puoltaa Irlantia? - Kieli? - Halpa alkoholi? - Onko muuta? - Voittehan te siellä käydä katsomassa, jos et ole koskaan käynyt. Tuskinpa te niissä homeisissa ja kylmissä asunnoissa viihtyisitte. 

Vierailija
7/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei Suomessa juuri haittaa ettei osaa Suomea, eli sitä ei tarvitse murehtia jos tänne muuten haluaa. Meillä tilanne että asuttiin ennen Englannissa, mutta vuosi sitten muutettiin Suomeen. Ollaan tosi tyytyväisiä päätökseen, mieskin sai heti töitä mutta hän on it-alalla jolta on helppo saada töitä ilman Suomen osaamista.

Irlannissa en ole koskaan asunut, käynyt kyllä. Kaunista on ja ihmiset on tosi mukavia. Näin introvertille suomalaiselle kyllä vähän ahdistavan sosiaalisia. Ongelmansa sielläkin on sen tiedän, esim. asunnottomuus iso ongelma varsinkin Dublinissa, osalla aloista palkat surkeita elinkustannuksiin nähden, vanhakantaista uskonnollisperäistä ajattelua kuten abortin tai seksuaalivähemmistöjen vastustusta esiintyy vielä paljon. Mutta varmasti ns. hyväosaisilla siellä on oikein mukava asua.

Vierailija
8/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaitotilanteen takia Irlanti kuulostaa helpommalta. Itse en pidä siitä vanhoillisesta katolisesta kulttuurista, joka siellä vielä on jossain määrin vallalla, mutta sehän on ihan jokaisen omista preferensseistä kiinni, missä viihtyy kulttuurin puolesta paremmin.

Elintaso on varmaankin molemmissa maissa suunnilleen sama, ellette ole erittäin korkeatuloisia, jolloin Irlannissa elintaso lienee hieman parempi.

Vierailija
9/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanti. Länsimainen rikas hyvinvointivaltio.

Suomi. Viittä vaille tuhoon kuihtunut entinen hyvinvointivaltio. Euroopan surkein ja köyhin rytölä. Ihmiset happamia ja infra viittä vaille tuhoutunut. Ei koskaan tullut länsimaaksi. Nyt ei enää edes pääse.

Valitse siitä.

Vierailija
10/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos nyt asutte Ruotsissa, niin Suomeen on helpompi muuttaa ja sopeutua kuin Irlantiin. Suomessa elintaso on korkeampi kuin Irlannissa, ja on maailman onnellisin maa viidettä kertaa peräkkäin.

Mikä puoltaa Irlantia? - Kieli? - Halpa alkoholi? - Onko muuta? - Voittehan te siellä käydä katsomassa, jos et ole koskaan käynyt. Tuskinpa te niissä homeisissa ja kylmissä asunnoissa viihtyisitte. 

Tunnen Irlantiin muuttaneita. Kaikki olleet tosi tyytyväsiä. Maa täynnä mukavia ihmisiä. 

Suomen meno on tällä hetkellä holtitonta. EU ja EURO ongelmien edessä, kun kuluja on lisätty ja lisätään (kohta Marin taas ottaa niskaamme yhteistä lainaa, vaikka väitti koronan vuoksi otetun olleen ainutkertainen tapaus).  Irlanti on aina ollut erinomainen huolehtimaan omista asioistaan ja eduistaan EUssa. 

Vierailija
11/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanti. Minun ei sinun saappaissasi tarvitsisi edes miettiä. Olen käynyt siellä vain kerran (Dublinissa), mutta jo pelkästään sen reissun perusteella lähtisin sinne paljon mieluummin kuin palaisin Suomeen. Tunnelma on leppoisa, maisemat kauniit, ihmiset ystävällisiä, mutteivät yltiösosiaalisia... Ja sitten on tietysti tämä Suomen nykyinen turvallisuustilanne, jonka pitäisi itsessään riittää syyksi jokaiselle, jolla on mahdollisuus täältä lähteä nyt, kun vielä pääsee.

Vierailija
12/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irlanti. Länsimainen rikas hyvinvointivaltio.

Suomi. Viittä vaille tuhoon kuihtunut entinen hyvinvointivaltio. Euroopan surkein ja köyhin rytölä. Ihmiset happamia ja infra viittä vaille tuhoutunut. Ei koskaan tullut länsimaaksi. Nyt ei enää edes pääse.

Valitse siitä.

Et näytä olevan yleistiedolla siunattu, vaan tyhmä "mää luulen"-tyyppi.

Ainoa, mikä kommentissa on kohdallaan, on se, että Suomi tällä menolla tuhoon tuomittu.

Vierailija
13/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlanti ei ole NATO maa. Voi tulla vaikeuksia tulevaisuudessa esim. maihinnousun muodossa.

Vierailija
14/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin aikoinaan pois Suomesta, koska olin onneton ja sitten tapasin mieheni. Mietityttää ja käydään keskustelua asiasta. Halpa alkoholi ei kiinnosta meitä ja mies on enemmän hienostunut viinimies. Ap

Vierailija
15/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ymmärtää, miksi irlantilaisen kanssa elävä ei ole ikinä käynyt Irlannissa. Taatusti pääsisit mikä tahansa viikonloppu käymään, lennot Ruotsista on halpoja.

Vierailija
16/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko Irlannissa joka paikassa englantia vai pitäiskö siellä osata myös iiriä? 

Verotus on Irlannissa kevyttä, mutta julkisia palveluja ei käytännössä ole. Irlanti on nuorelle ja terveelle parille hyvä paikka hankkia vähän säästöjä. Viimeistään siinä vaiheessa jos on aikomus hankkia lapsia, niin Suomi on paljon parempi. Voisin lähteä katsomaan vuodeksi tai pariksi Irlantia. 

Vierailija
17/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielitaitotilanteen takia Irlanti kuulostaa helpommalta. Itse en pidä siitä vanhoillisesta katolisesta kulttuurista, joka siellä vielä on jossain määrin vallalla, mutta sehän on ihan jokaisen omista preferensseistä kiinni, missä viihtyy kulttuurin puolesta paremmin.

Elintaso on varmaankin molemmissa maissa suunnilleen sama, ellette ole erittäin korkeatuloisia, jolloin Irlannissa elintaso lienee hieman parempi.

Miten vanhoillinen katolinen kulttuuri näkyy Irkuissa?

Vierailija
18/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen irlantilaisen kanssa seurustelevia ja kaikki asuvat muualla kuin Irlannissa. Irlanti on perinteinen maastamuuttomaa ja edelleen nuoret lähtevät useammin pois kuin palaavat.

Vierailija
19/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan muuttaisi Suomeen..itse asun Keski-Euroopassa, pian 20 vuotta täällä.

Vierailija
20/96 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin Irlantiin, jos vain olisi mahdollista.

Eli käytä tilaisuus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi