Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä viimeinen pisara (avioero)?

Vierailija
29.05.2022 |

Miehestäni on tullut vuosien myötä todella järkkymätön kaikessa. Hän kokee ahdistavana sen, jos ei saa tehdä juuri kuten haluaa. Jos minä pyydän, että voisiko tehdä jonkin asian eri tavalla, niin ei onnistu koska "ahdistaa".

Esimerkkejä asioista, jotka ovat jääneet hiertämään minua:

- Hän on syyttänyt minua henkisestä väkivallasta sen vuoksi, että pyysin häntä odottamaan, että ruoka on valmis ennen kuin hän lähtee ulos. Tulin surulliseksi, kun häntä ei kiinnostanut ruokailla kanssani, joten se oli sitten hänen mielestään henkistä väkivaltaa. Mielestäni henkinen väkivalta on todella raju ilmaus tässä tilanteessa, ja todella loukkaavaa minua kohtaan.

- Hän loukkasi itsensä pahasti ja yritin hoitaa hänelle lääketieteellistä apua. Hänen mielestään se oli manipulaatiota, kun puutuin hänen elämäänsä näin. Itse vain halusin olla avuksi, ja kyseessä oli kiireistä hoitoa vaativa tapaturma. En voi edes käsittää, miten tuollaisen voi lukea manipulaatioksi? Mietin myös, että eikö hän ymmärrä manipulaation määritelmää, sillä se oli niin outoa.

No nyt sitten kuumana päivänä pyysin häneltä, että voisiko pyykin pesua viivyttää pari tuntia. Minulla on hieman huono olo, ja kuumana päivänä pyykin pesu tekee kodistamme tosi tukalan ja kostean. Hän ei suostunut millään viivyttämään pyykin pesua, vaikka yritin vedota kuinka ja miten. Pyykillä ei kuulemma ole kiire, mutta hänen tulee saada tehdä juuri niin kuin haluaa tässä asiassa tai hän ahdistuu. Eli tulkitsee taas pyyntöni niin, että tässä on joku tahtojen taisto menossa. Oikeasti minulla on yksinkertaisesti tosi huono olo, enkä voi käsittää, miksi häntä ei yhtään kiinnosta tehdä oloani mukavaksi (tai jättää tekemättä sitä huonommaksi).

Onko tämä se kuuluisa viimeinen pisara? En enää kestä, kun joka asiasta on pakko tehdä jokin kieroutunut "sinä vastaan minä" tilanne. Ihan kuin hän kuvittelisi, että olen paha ihminen. Se satuttaa, sillä minulle on aina ollut tärkeää elämässä ylipäänsä olla hyvä ihminen ja kohdella muita hyvin. En voi rakastaa ihmistä, joka näkee minut kaikessa vihollisena ja ehkä jopa pahantahtoisena.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kovasti siltä vaikuttaa, että sianjättöaika on koittanut. Suhde taitaa olla tällä hetkellä molemmille ahdistava.

Vierailija
2/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlaisia tilanteit, suhteen alussa enemmän. Mutta tahtojen taisteluksi kääntyviä tilanteita. Välillä ihan on sanonut, että teen jotain, koska haluan kiusata häntä. Siis, just joku tuollainen, että ihan vilpittömästi pyydän jotain itselleni tärkeää tai omaa oloani helpottavaa tai ei-hankaloittavaa asiaa. "Miksi haluat kiusata minua?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlaisia tilanteit, suhteen alussa enemmän. Mutta tahtojen taisteluksi kääntyviä tilanteita. Välillä ihan on sanonut, että teen jotain, koska haluan kiusata häntä. Siis, just joku tuollainen, että ihan vilpittömästi pyydän jotain itselleni tärkeää tai omaa oloani helpottavaa tai ei-hankaloittavaa asiaa. "Miksi haluat kiusata minua?"

Miten olet kokenut tämän? Loukkaako se sinua?

Minä muutin tavarani pois yhteisestä makuuhuoneesta enkä voi edes katsoa miestäni silmiin. Olen niin lopussa ja pettynyt häneen.

ap

Vierailija
4/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava harkinnan paikka tosiaan. Kuulostaa hyvin raskaalta elinkumppanilta, mieti tarkkaan, haluatko tuollaista lopun ikääsi. Varmasti pahenee ajan kanssa.

Vierailija
5/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen lapsimies. Hän näköjään menee tuossa temppuilussaan juuri niin pitkälle kuin annat hänen mennä. Sinun tai terapeutin pitäisi saada hänet ymmärtämään, että hän tässä on se syyllistäjä. Mitä vanhempi tuollaisista miehistä tulee, sitä hirveämmiksi ne käyvät. Kohta mikään ei kelpaa ja jokainen tekosi ja tekemättä jättämisesi on manipulaatiota, syyllistystä, valehtelua jne. Noita ukkoja näkee pyörätuoleissa... vaimo hoitaa pyyteettömästi ja ukko vain haukkuu ja heittelee kahvikupeilla. Koska elämässä ei ole enää yhtään mitään muuta kuin nöyryyttäminen ja muiden elämän tekeminen yhtä hirveäksi kuin mikä se oma sisäinen olo on.

Vierailija
6/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen meille molemmille kaikki ateriat, en ole koskaan tehnyt vain itselleni jos molemmat ovat kotona. Nyt tein ekaa kertaa päivällisen vain minulle. Ilmaisen rakkautta ruuan kautta. Se, että voin jättää toisen ilman tekemääni ruokaa kertoo jo, että tunteet on menneet..

ap

Vierailija
7/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muutin tavarani pois yhteisestä makuuhuoneesta enkä voi edes katsoa miestäni silmiin. Olen niin lopussa ja pettynyt häneen.

ap

Vituttaahan se. Aikani yritin selittää, että vika on hänen päässään kun kehittelee tuollaisia motiiveja. Jotain siellä on vinksallaan, kun läheisistä ajattelee, että niillä on pyyntöjen ja toiveiden taustalla joku haku olla ilkeä. Sit vaan sanoin aina, että ei oo kyse mistään kiusaamisesta, tai että oikeastaan kyse ei ole HÄNESTÄ. Että tuollainen on oikeastaan aika itsekeskeistä, kuvitella että tavanomaisissa asioissa olisin ajatellut ensisijaisesti hänen jonkinlaista nujertamista tai kiusaamista.

Nykyään tuo on vähäisempää kuin alussa. Ehkä tajusi, miten dorkaa on epäillä omaa vaimoaan koko ajan kiusaamisesta

Vierailija
8/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itsekö valitsit? Nautitko paljonkin tuollaisesta käytöksestä? Hyvää loppuelämää vaan.

Vierailija
9/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä esimerkiksi autismiin viittaavaa muuta oiretta vai onko mies vain kasvua vaille?

Minulla on Asperger ja ahdistun jos en saa tehdä asioita omalla tavallani, sillä näin voin hallita omaa arjen kuormitusta. En myöskään vaadi aina toimimaan tavallani, koska minun tehtävä on sopeutua siinä missä muidenkin.

Vierailija
10/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on saanut ilmaisen kodinhoitajan ja kokkaajan. Toisin sanoen JSSAP!

Vierailija
11/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinainen lapsimies. Hän näköjään menee tuossa temppuilussaan juuri niin pitkälle kuin annat hänen mennä. Sinun tai terapeutin pitäisi saada hänet ymmärtämään, että hän tässä on se syyllistäjä. Mitä vanhempi tuollaisista miehistä tulee, sitä hirveämmiksi ne käyvät. Kohta mikään ei kelpaa ja jokainen tekosi ja tekemättä jättämisesi on manipulaatiota, syyllistystä, valehtelua jne. Noita ukkoja näkee pyörätuoleissa... vaimo hoitaa pyyteettömästi ja ukko vain haukkuu ja heittelee kahvikupeilla. Koska elämässä ei ole enää yhtään mitään muuta kuin nöyryyttäminen ja muiden elämän tekeminen yhtä hirveäksi kuin mikä se oma sisäinen olo on.

Niin hän on nyt kolmikymppinen. Hirvittää, miten hän on muutamassa vuodessa on muuttunut iloisesta perusihmisestä tällaiseksi syyttelijäksi.

En varmasti itsekään ole kaikessa täydellinen, mutta minulla ei olisi koskaan, ikimaailmassa sydäntä tehdä, kuten hän teki pyykkien kanssa. En voi käsittää, miksi jokin "oikeassa oleminen" tai oman tahdon läpi saaminen ylittää tietynlaisen empatian ja vastuuntunnon tehdä aviopuolisolle hyvää tai olla satuttamatta häntä.

ap

Vierailija
12/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa projisoinnilta näillä syytöksillä hän kertoo sinulle oman itsensä päänsisäisestä maailmasta. Mutta koska se on hänelle sietämätöntä kohdata näitä omia demonejaan, hän siirtää ne sinuun.

Vierailija
13/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinä pyydät ja vaadit mieheltä asioita, joita hän ei halua. Ei ihme, että hänellä ahdistaa.

Vierailija
14/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon olet miestäsi nuorempi?

Vierailija
15/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehellä esimerkiksi autismiin viittaavaa muuta oiretta vai onko mies vain kasvua vaille?

Minulla on Asperger ja ahdistun jos en saa tehdä asioita omalla tavallani, sillä näin voin hallita omaa arjen kuormitusta. En myöskään vaadi aina toimimaan tavallani, koska minun tehtävä on sopeutua siinä missä muidenkin.

Aspergeri on tekosyitä, ettei tarvitse katsoa peiliin.

Vierailija
16/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadistinen luonne miehelläsi selvästi. Hän nauttii vallankäytöstä ja sinun syyllistämisestäsi. Mutta mikä on mahtanut aiheuttaa tämän? Sanoit, ettei hän ole aiemmin ollut tällainen. Onko hän saanut potkut töistä tai onko hänelle tapahtunut jokin muu, katkeroittava asia? Menettänyt luottotietonsa? Joku toinen on napannut ylennyksen? Hän tuntee itsensä maailman kaltoin kohtelemaksi ja kostaa sen temppuilemalla sinulle.

Vierailija
17/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos mies itse pesee pyykit, niin miksi se sinua häiritsisi? Vai vaatiiko hän sinua pesemään pyykit kellontarkkuudella just silloin kun itse haluaa?

Vierailija
18/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Vituttaahan se. Aikani yritin selittää, että vika on hänen päässään kun kehittelee tuollaisia motiiveja. Jotain siellä on vinksallaan, kun läheisistä ajattelee, että niillä on pyyntöjen ja toiveiden taustalla joku haku olla ilkeä. Sit vaan sanoin aina, että ei oo kyse mistään kiusaamisesta, tai että oikeastaan kyse ei ole HÄNESTÄ. Että tuollainen on oikeastaan aika itsekeskeistä, kuvitella että tavanomaisissa asioissa olisin ajatellut ensisijaisesti hänen jonkinlaista nujertamista tai kiusaamista.

Nykyään tuo on vähäisempää kuin alussa. Ehkä tajusi, miten dorkaa on epäillä omaa vaimoaan koko ajan kiusaamisesta

Olen yrittänyt kertoa miehelleni näitä asioita, mutta se ei ole auttanut. Onneksi sinä olet saanut jotakin järkeä puhuttua sentään.

ap

Vierailija
19/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pyykinpesu tekee kodista tukalan ja kostean"? en minäkään jaksaisi asua tuollaisen ärsyttävän erityisherkän kanssa.

Vierailija
20/49 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aspergeri on tekosyitä, ettei tarvitse katsoa peiliin.

Oletko ajatellut pestautua Kelaan lääkärin töihin? He varmasti kaipaisivat asiantuntevaa apuasi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi