Miksi nykyään oletetaan että kaikki käyttää Mobile Payta?
Joka ikinen openlahjakeräys ja myyjäistapahtuma on nykyään "maksu Mobile Paylla". Eikä muita vaihtoehtoja ole! Osallistumatta jää, ainoastaan siksi että vanhaan ja muutoin täydellisesti toimivaan puhelimeeni ei saa ko. sovellusta toimimaan. Kaikki eivät myöskään halua tehdä puhelimestaan maksuvälinettä.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Maksuton
Sopii kaikille
Nopea
Täysin turvallinen
Itsellä ei tätä sovellusta ole.
Ostan 2 väitteistä.
Maksuton ja nopea
Ei sovi kaikille eikä internet ole koskaan täysin turvallinen.
hui kauhistus kirjoitti:
Jos sulla ei ole mobile payta sä olet:
-sossutukien käyttäjä joka ei voi ottaa tilille rahaa
-aivan liian vanha ja avuton käyttämään mitään moderneja mobiilisovelluksia
myönnä pois vaan, kaikki tietää
Tyypillinen suomi-juntin mielipide kun Suomi on maailmannapa ja muusta ei tiedetä. Ulkomaista tiedetään sen verran, että sieltä tulee halpaa viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyrpeät mammat täällä alapeuttamassa. Tulkaa nykyaikaan ja unohtakaa nyt ne mummon markat. Ollaan 2020-luvulla.
Pidähän penikka pienempää suuta, itse olen 42 ja tasan tarkkaan olen käyttänyt netin palveluita pidempään kuin sinä(aikuisena), itse en siltikään luota mihinkään mobile payihin ja vastaaviin, liian paljon sössimisiä.
Sössimiset johtuu uusavuttomista käyttäjistä, ei sovelluksesta. Ei silloin kannata luottaakaan jos teknologia on itselle liian vaikeaa.
Mitä useampi ei sitä käytä, sitä vähemmän sitä vaaditaan.
Käteinen on paras!
Pitäkäähän kiinni käteisestä, se on vapain maksumuoto.
Sen käyttäjää ei voi seurata.
Vierailija kirjoitti:
Miksei maksua voi suorittaa tilisiirtona verkkopankista?
Koska sellaista vaihtoehtoa ei enää ole. Koska oletetaan kaikilla olevan Mobile Pay. Minun "vanha" puhelimeni on btw vain 3 vuotta vanha. Huolellisesti pidetty puhelin kestää kauan. Minusta olisi törkeää ylikulutusta vaihtaa puhelin pelkästään yksittäisen sovelluksen takia, mutta siihenhän puhelin- ja sovellussuunnittelijat pyrkivät. Epäekologisinta mahdollista toimintaa, kun ajattelee miten paljon älypuhelimiin kuluu luonnonvaroja.
T. Ap
Ihan hyvin olen pärjännyt ilman mobilepayta
Ap, jos yhtään lohduttaa, niin tässä on toinen, joka ei todellakaan ala käyttämään mitään MobilePayta. Maksan säännöllisesti niin käteisellä kuin kortillakin. Puhelinta en raahaa mukanani kauppaan. Olen 45-vuotias ja ERITTÄIN tyytyväinen siitä, että sain elää lapsuuteni ilman noita härpäkkeitä. Se oli elämää se! Jos olen toisten mielestä vanhanaikainen, sitten olen - ja sillä siisti.
hui kauhistus kirjoitti:
Jos sulla ei ole mobile payta sä olet:
-sossutukien käyttäjä joka ei voi ottaa tilille rahaa
-aivan liian vanha ja avuton käyttämään mitään moderneja mobiilisovelluksia
myönnä pois vaan, kaikki tietää
Häpäisy-yritys käyttöön kun muut argumentit on loppu. Onko sitäpaitsi sinun mielestäsi jotain vikaa siinä, jos joku on tukiasiakas, vanha tai avuton? Ovatko he mielestäsi huonompia ihmisiä?
Ainiin, sossu ei ole muutamaan vuoteen maksanut tukia yhtään kenellekään vaan Kela.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin olen pärjännyt ilman mobilepayta
Sama juttu. Tori.fi-ostajat sitä tuntuvat nykyään järjestään tarjoavan maksumuodoksi, mutta heille sanon vain että mobilepayta ei ole, käteinen (tai tilisiirto) kiitos. Missään muualla en ole edes alustavasti ko. sovellusta tarvinnut. Kaupoissa kelpaa kyllä kortti tai käteinen. En viitsi hommata kauhean montaa eri sovellusta ja sitoa itseäni entistä lujemmin älypuhelin-riippuvaiseksi, joten siksi en ole mobile paytakaan ladannut kun en sitä oikeastaan tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllähän tällainen mahdollisuus kannattaisi tarjota, kun joka tapauksessa tili on olemassa, jos pystyy mobile payllä ottamaan rahaa vastaan.
Kaupalliset toimijat yleensä pyrkivät tarjoamaan mahdollisimman paljon erilaisia maksuvaihtoehtoja, ettei kukaan jättäisi ostosta tekemättä sen takia, ettei sopivaa vaihtoehtoa löydy. Ilmeisesti nämä kerääjät eivät sitten välitä niin paljon siitä, kuinka paljon saavat kerättyä.
Miksi pitäis ottaa riski ja antaa tilinumero jollekulle joka on niin typerä että ei kykene normaaleja nykyajan maksuvälineitä käyttämään? Sehän se vasta turvallisuusriski olisi.
Puhelinnumeron antaminen vieraalle on turvallisuusriski. Älkää käyttäkö Mobilepayta!
Sillä on maailman yksinkertaisinta maksaa. Raha näkyy heti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kyllähän tällainen mahdollisuus kannattaisi tarjota, kun joka tapauksessa tili on olemassa, jos pystyy mobile payllä ottamaan rahaa vastaan.
Kaupalliset toimijat yleensä pyrkivät tarjoamaan mahdollisimman paljon erilaisia maksuvaihtoehtoja, ettei kukaan jättäisi ostosta tekemättä sen takia, ettei sopivaa vaihtoehtoa löydy. Ilmeisesti nämä kerääjät eivät sitten välitä niin paljon siitä, kuinka paljon saavat kerättyä.
Miksi pitäis ottaa riski ja antaa tilinumero jollekulle joka on niin typerä että ei kykene normaaleja nykyajan maksuvälineitä käyttämään? Sehän se vasta turvallisuusriski olisi.
Jos kerran tilinumeronkin antaminen on nykyään riski, niin siirryn mieluusti takaisin pelkkään käteiseen.
Tiesittekö että Mobilepay on Danske Bankin kehittämä. Ettei mikään huuhaa firman tuotoksia. Yhtä turvallinen kuin se sun Danske Bankin verkkopankki tilisi tai jonkun muun pankin.
Jos tännekin tulee sota, niin eivät tuommoiset MobilePayt kauan toimi. Käteistä on silloin oltava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinnumerolla saa tehtyä kertaluokkaa enemmän kiusaa kuin tilinumerolla.
Ei ole aikomustakaan ottaa sitä käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinnumeron antaminen vieraalle on turvallisuusriski. Älkää käyttäkö Mobilepayta!
Ja siellä ne intialaiset puhelinsoittohuijjarit samaan aikaan soittaa sulle kun numerosi on aikoja sitten vuotanut maailmalle.