Miksi nykyään oletetaan että kaikki käyttää Mobile Payta?
Joka ikinen openlahjakeräys ja myyjäistapahtuma on nykyään "maksu Mobile Paylla". Eikä muita vaihtoehtoja ole! Osallistumatta jää, ainoastaan siksi että vanhaan ja muutoin täydellisesti toimivaan puhelimeeni ei saa ko. sovellusta toimimaan. Kaikki eivät myöskään halua tehdä puhelimestaan maksuvälinettä.
Kommentit (153)
Miksei maksua voi suorittaa tilisiirtona verkkopankista?
Nainen hommasi itselleen hälytysjärjestelmän eikä kertonut kenellekkään koodia mutta silti joku sammutti hänen hälyttimensä...
Kehitys kehittyy ja ajat muuttuvat. Voi jokainen jäädä haraamaan vastaan ja tekemään asiat vaikeaksi itselleen, mutta muutos ei pysähdy.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on älyttömän kätevä. Ei kai kaikkien muiden tarvitse kärsiä siitä että sinulla on vanha puhelin.
Ei se ole kätevä ja puhelin ei liity tähän mitenkään. Mobilepayhin ei saa ulkomaalaista tiliä. Ihmisellä joka asuu muualla kuin Suomessa ei ole suomalaista tiliä. Suomi saisi jo vähitellen kansainvälistyä ja jättää nämä omat huuhaa tapansa. Pitäisi siirtyä käyttämään samoja maksuvälineitä kuin muukin maailma. Google Pay, Applle pay.. onhan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksuton
Sopii kaikille
Nopea
Täysin turvallinenMiten niin sopii kaikille, kun nimen omaan tässä on kyse siitä että se ei sovi kaikille!
Eikä ole täysin turvallinen, jos puhelin joutuu vääriin käsiin.
t.ap
Siksi nykyajan kännyköissä on suojauksia herrajestas. Ei ne sun mummon markatkaan sielä taskussa ole yhtään sen turvassa. Taskuvarkaita on nykypäivänäkin olemassa.
Tiedoksi sinulle: Suomen rahayksikkö on vuodesta 2002 ollut euro. Käteinen raha näin ollen on myös ollut euroja siitä lähtien. Tervetuloa nykyaikaan, unohda jo ne markat.
Vierailija kirjoitti:
Nyrpeät mammat täällä alapeuttamassa. Tulkaa nykyaikaan ja unohtakaa nyt ne mummon markat. Ollaan 2020-luvulla.
Pidähän penikka pienempää suuta, itse olen 42 ja tasan tarkkaan olen käyttänyt netin palveluita pidempään kuin sinä(aikuisena), itse en siltikään luota mihinkään mobile payihin ja vastaaviin, liian paljon sössimisiä.
Noi hemmetin appit ja älypuhelimet vanhenee nopeammin kuin rasvaton maito. Kukaan muista enää parin vuoden kuluttua ja ne puhelimetkin on vain ongelmajätettä
Miksi kaikki oletaa kaikilla on älypuhelin ja sähköposti osoite? Ja oletetaan Kaikki ovat F,B ja insta Jos vastaa edellä mainittuihin ei ole älypuhelin ei some tilejä, ei s-posti osoite! On kuin olisin naisena 69v outo lintu ulkoavaruudesta! Miksi? Pärjään ilman niitä. Koemuksia saanlivenä epä tasa-arvostasa kun ei älypuhelinta,jopa kerhot,ihmiset ymm. kun olen sitten ihan vanha, kuten useampi sukulaiseni nyt .Näen Miten heitä kohdellan yhteiskuntamme,kerohot,pankit,ymm, Yleisellä tasolla vien asioita etenpäin niille järjestöille joilla voima viedä etenpäin oikeita asiota kentältä, jotka tekevät vanhustyötä ja rakentavat vanhuksille laadukasta elämää kotona asuessa,siitä huolimatta että heillä ei enää ole mahdolisuus käytä äly laiteita .On käsi vammat,nivelrikot, ymm.Nyky teknolokia on syönyt ihmiset kaikki tieto pitää kulkea älylaiteiden kautta ja kuitenkin joka syksy ledistö.Vähä varaisilla lapsilla ei rahaa läppärit ei älypuhelimet. Pyytävät lahjoituksia firmoilta kouluille siten kyseisä laiteita antaaksen nille vähävaraislle kotia laiteet.Kun openkin ollan van kontakti hilma VAI VILMA.sille jota hatutaa tekstini virhet sori olen lukihäiriöinen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksuton
Sopii kaikille
Nopea
Täysin turvallinenMiten niin sopii kaikille, kun nimen omaan tässä on kyse siitä että se ei sovi kaikille!
Eikä ole täysin turvallinen, jos puhelin joutuu vääriin käsiin.
t.ap
Siksi nykyajan kännyköissä on suojauksia herrajestas. Ei ne sun mummon markatkaan sielä taskussa ole yhtään sen turvassa. Taskuvarkaita on nykypäivänäkin olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on älyttömän kätevä. Ei kai kaikkien muiden tarvitse kärsiä siitä että sinulla on vanha puhelin.
Ei se ole kätevä ja puhelin ei liity tähän mitenkään. Mobilepayhin ei saa ulkomaalaista tiliä. Ihmisellä joka asuu muualla kuin Suomessa ei ole suomalaista tiliä. Suomi saisi jo vähitellen kansainvälistyä ja jättää nämä omat huuhaa tapansa. Pitäisi siirtyä käyttämään samoja maksuvälineitä kuin muukin maailma. Google Pay, Applle pay.. onhan näitä.
Google ja apple payt on hyviä kaupoissa maksamiseen mutta ei ne oikein sovellu kaverille lähettämään rahaa tai vastaanottamaan helposti.
Vierailija kirjoitti:
Nainen hommasi itselleen hälytysjärjestelmän eikä kertonut kenellekkään koodia mutta silti joku sammutti hänen hälyttimensä...
Nainen vastusti rokotteita ja onkin nyt jo kuollut.
Jos sulla ei ole mobile payta sä olet:
-sossutukien käyttäjä joka ei voi ottaa tilille rahaa
-aivan liian vanha ja avuton käyttämään mitään moderneja mobiilisovelluksia
myönnä pois vaan, kaikki tietää
Meinasin asentaa noin vuosi sitten, kysyivät siellä tietoja jotka heille ei kuulu
Jäi sitte hankkimatta.
hui kauhistus kirjoitti:
Jos sulla ei ole mobile payta sä olet:
-sossutukien käyttäjä joka ei voi ottaa tilille rahaa
-aivan liian vanha ja avuton käyttämään mitään moderneja mobiilisovelluksia
myönnä pois vaan, kaikki tietää
No jos joku miettii noin niin siitä vaan. Suomi on kai vapaa ajattelun ja sanan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyrpeät mammat täällä alapeuttamassa. Tulkaa nykyaikaan ja unohtakaa nyt ne mummon markat. Ollaan 2020-luvulla.
Pidähän penikka pienempää suuta, itse olen 42 ja tasan tarkkaan olen käyttänyt netin palveluita pidempään kuin sinä(aikuisena), itse en siltikään luota mihinkään mobile payihin ja vastaaviin, liian paljon sössimisiä.
Nyt tais mennä tunteisiin ja pahasti huhhuh. Rahojen kanssa voi sössiä ihan missä muodossa vain. Sitä paitsi olen jo 30 että en ole mikään penikka.
En tiennyt että pitäisi olla sellainen. Entä jos joku haluaisi vanhanmallisen kapulapuhelimen. Kelpaako käteinen vielä tai kortti.
Mäkin hankasin vastaan monta vuotta... mutta nyt kun MP on käytössä, niin voi jessus se on niiiiin kätevä!
Vierailija kirjoitti:
Kehitys kehittyy ja ajat muuttuvat. Voi jokainen jäädä haraamaan vastaan ja tekemään asiat vaikeaksi itselleen, mutta muutos ei pysähdy.
Anakykloosin vastustaminen on tosiaan vaikeaa, koska jokainen hallintomuoto on omalla tavalla altis korruptoitumaan. Yhdysvallat on kuitenkin kyennyt vastustamaan sitä melko hyvin. Tämä johtuu siitä, että siellä on tavallaan voimassa kaikki hallintomuodot yhtä aikaa Se on:
- itsevaltius, koska presidentillä on paljon valtaa
- aristokratia, koska korkeimman oikeuden tuomarit voivat päättää laintulkinnoista
- demokratia, koska presidentti ja kongressi valitaan vaaleilla
- anarkia, koska siellä on voimakas kansalaisyhteiskunta ja vapaahko aseenomistus
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa 8 minuutin kohdalta seurantarannekkeista...
Laita siihen puhelimeesi näppäinlukko. 🙄 Näissä nykypuhelimissa on kyllä jo kasvojentunnistuksella toimiva lukitus, että ovat siinä mielessä vähän turvallisempia kuin jotkut kapulapuhelimet.