Tori.fi hämärät ostajat
Haluaisin varoittaa ihmisiä, että torissa liikkuu ostajia, joilla ei ole aikomustakaan ostaa tuotetta, vaan he haluavat vain tietää osoitteesi. Tämä toiminta vaikuttaa aivan ammattimaiselta ja nämä hakevat "ostettavaa" arvoalueiden postinumerojen perusteella.
Kokeilkaapa laittaa myyjänä myyntiin tai annettavaksi tavaraa tällaisilla postinumeroilla ja selvittäkää, mitä tyyppejä nämä ovat. Paras on, jos näiden aikaa tuhlataan niin etteivät pääse tekemään rikoksia.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
En anna kellekkään puhelinnumeroa enkä osoitetta. Sovin myytävän luovutuksen muualle.
Kamala vaiva roudata sohva jonnekin marketin parkkipaikalle.
Tämän takia myyn vain postituksella tai jos on iso tavara - en anna puhelinnumeroa, vaan pelkän kadun ja tuon tavaran siihen. Ketään en päästä rappuun tai todellakaan omaan kotiin. IKINÄ!
Itse en anna enää numeroa torissa kenellekään. Möin tuotteen jonka ostaja maksoi mobilepaylla (annoin tällöin numeroni siis maksua varten).
Maksu tuli minulle perjantaina aamupäivästä, olin ko päivänä iltavuorossa ja lauantaina ystäväni 40v syntymä päivillä. Ostaja soitteli pitkin lauantaina varmaan 15krt, en siis vastannut kun en edes tiennyt kuka soittaa, en minä talleta ostajan numeroa itselleni. Estin sitten tämän häirikkösoittelian että pystyi juhlista nauttimaan. Sunnuntai oli yrittänyt jälleen soitella, ja laittanut viestiä miksi tuotetta ei ole jo postitettu, se tulisi postittaa heti kun rahat näkyvät tilillä.
No en viitsinyt vastata tälle edes mitään vaan postitin paketin maanantai aamuna, se posti kun ei viikonloppuisin edes liiku.
Jos annan numeron maksua varten, yhteydenotot tapahtuvat edelleen tori viestein. En todella halua jonkun tuntemattoman ostajan pommittavan henkilökohtaiseen numerooni.
Minulta kysyttiin voiko maksaa tuotteen vasta kun on perillä, juu, ei tod. voi.
Tämän takia ei kannata sopia noutoaikoja viikkojen päähän. Numero ei sinua välttämättä olisi auttanut, jos myyjä oli mennyt muualle. Aika monta kauppaa jää tekemättä, jos vain puhelimitse suostuu kommunikoimaan.