Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitteleeko teillä vanha äitinne parin päivän välein?

Vierailija
29.05.2022 |

En sano että olisi huono asia mutta ei parissa päivässä kerkeä tapahtumaan mitään. Sitten tuntuu ettei ole mitään puhuttavaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Se soittaa monta kertaa päivässä.

Vierailija
2/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka arkipäivä ja päivittelee aina maanantaisin kun ei ole kuullut mtn pitkään aikaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei soita. Mutta seuraa maailman menoa ja keksi puheenaiheita. Vanhusten kanssa on hyvä jutella jotta pysyvät elämässä kiinni.

Vierailija
4/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme säännöllisesti yhteydessä.

Vierailija
5/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Valitettavasti. Kuoli kaksi vuotta sitten.

Vierailija
6/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei soittele, äitini menehtyi kun olin parikymppinen.

7/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan olla väleissä ja puhua. Yritä keksiä mitä vielä haluaisit tietää ja varmista että hän tietää että rakastat häntä. Tulee päivä jolloin häntä ei enää ole etkä enää pysty kysymään tai sanomaan yhtään mitään hänelle. 

Vierailija
8/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen päivä soiteltiin ja joskus useammankin kerran, aina riitti juteltavaa. Ikävä on maailman ihaninta äitiä 😭

Vierailija
9/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole pariin päivään soittanut, minä soitan. Vanhukset ovat hirveän yksinäisiä ja kaipaavat läheisiään, vaikka eivät sitä ääneen sanokaan. Suomalaiset eivät kunnioita vanhoja ihmisiä, jotka ovat heidän eteensä tehneet paljon, eivät sano, että välittävät, eivätkä ole kiitollisia. 

Vierailija
10/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei soita. Mutta seuraa maailman menoa ja keksi puheenaiheita. Vanhusten kanssa on hyvä jutella jotta pysyvät elämässä kiinni.

Ei halua puhua kuitenkaan pitkiä puheluita vaan jossain vaiheessa sanoo että soitellaan. Lähinnä kyselee mitä kuuluu. Onko mikään huonosti ym. Mikä on tietty hyvä asia. Sairastan itse vakavaa mt tautia..oon aiheuttanut paljon huolta ja murhetta.

Ap

Vierailija
11/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mark kirjoitti:

Kannattaa vaan olla väleissä ja puhua. Yritä keksiä mitä vielä haluaisit tietää ja varmista että hän tietää että rakastat häntä. Tulee päivä jolloin häntä ei enää ole etkä enää pysty kysymään tai sanomaan yhtään mitään hänelle. 

Oon vaan huono puhumaan puhelimessa kun olen muutenkin huono puhumaan. Pitää ruveta käymään useammin! Sun kommentti kosketti kyllä!

Ap

Vierailija
12/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mark kirjoitti:

Tämä totta ja kyseessä oli anpppi joka harmistukseen asti soitti. Tai niin luulin.

Nyt on ollut 10v poissa vähintäänkin 3v olen kaivannut hänen puheluita.

Lepää rauhassa.

Vierailija
13/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisena vapaapäivänä soittaa. Ei ole mitään asiaa yleensä. Joskus tuntuu turhalta, mutta toisaalta on niin iäkäs, että soitot voi loppua milloin vaan.

Vierailija
14/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me soittelemme joka päivä. Ja minä soitan myös.

Vierailija
15/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mark kirjoitti:

Tämä. Mummi oli dementoitunut ja asui viimeiset vuodet hoivakodissa. Käytiin säännöllisesti tapaamassa ja soiteltiin. Ensimmäiset 10 minuuttia oli ihan pihalla, mutta sitten alkoi muistaa ketä me ollaan ja alkoi kysellä ihan järkeviä kysymyksiä. Puheen tuottamisessa ei ollut vaikeuksia ja tiesi sanojen merkityksen. Ei olisi uskonut, että sairastaa dementiaa.

16/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, noin viikon välein soitellaan. Yleensä mä kyllä ehdin ensin, ja äiti on aina, et "oli mielessä, että sulle pitäis soittaa".

Vierailija
17/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Se soittaa joka hemmetin päivä :D eilenkin soitti 50 minuutin puhelun.

Vierailija
18/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaa. Jutelkaa maailman asioista ja uutisista, niin minäkin teen vanhan äitini kanssa. On oikein tyytyväinen.

Vierailija
19/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mark kirjoitti:

Oon vaan huono puhumaan puhelimessa kun olen muutenkin huono puhumaan. Pitää ruveta käymään useammin! Sun kommentti kosketti kyllä!

Ap

Oletko kokeillut kaiutinpuhelua tai kuulokkeita? Silloin voit puuhailla samalla ja puheluun ei kyllästy niin helposti. Toinen vinkki on videopuhelu. Silloin joutuu skarppaamaan ja keskittymään läsnäoloon ihan eri tavalla. Mun äiti puhuu niin kauan että varmistuu siitä että on varmasti kunnossa. Läsnäolo auttaa tähän. Jos olen puhuvinani ja pyörittelen silmiäni, niin hän "kuulee" sen. 😁

Vierailija
20/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä on pitää yhteyttä. Se tarkoittaa vain tiedustelua, että oletko voinut hyvin ja oöen itse vielä kunnossa. Monesti löytyy se vanhus vasta hajun perusteella,kun ei huolehdittu. Itse toimisin nyt toisin, mutta ei mahdollista enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä