Kuka käyttää sanoja "limsa" ja "chipsi" ?
Minun mielestä limu on limua (vaikka en siitä pidä enkä juo) :D lapsuudessa kai sanottiin "limpsa"? Olen huomannut, että palstalla moni käyttää sanaa limsa.
Eikös sipsit ole sipsejä, ei chipsejä tai perunalastuja.
Karkki on karkkia, ei karsua, namia (paitsi lapsille) tai karamelleja. Kompiainen on hauska sana, mutta en sitä käytä.
Irtokarkit on irtokarkkeja tai irttareita, ei irtsareita.
Mitäs te muut ootte mieltä?
Tuleeko muita tällaisia sanoja mieleen? :D
Olen vähän alle 30v.
Kommentit (100)
Kaikista ärsyttävintä on se jossain kolkassa murteessa sanottava yksikkö muoto sipseistä. Eli tarjolla oli sipsiä ja limua, syön sipsiä ja katon leffaa jne. Sitä yhtä ja samaa sipsiä mussutetaan. Aivan älytön ilmaisu. Ei kai kukaan missään päin käytä esim. housuistakaan yksikkömuotoa, puin housua tänään töihin?!
Eiköhän jokainen saa sanoa kuten haluaa. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen saa sanoa kuten haluaa. 🙄
Ei sitä kai tässä kielletty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipsut, limppari ja irtsarit
Totta, me muuten käytetään myös sanaa sipsu!
Ap
Nevöhööd!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Limsa ja sipsi. Sanon joskus myös limppari tai limsan maun mukaan kokis, fanta... En oo juuri koskaan kuullut, että käytettäisiin sanaa limu tai chipsit (äännettynä sillee tshipsit).
Myös vähän alta 30v
Viimeinen virkkeesi selittää toiseksi viimeisen.
Sanoo Pirkko 45-55v
Limsa on oikea sana minulle. Sipsejä en syö, ja irtokarkeista ei ole ikinä tullut mieleen käyttää jotain muuta sanaa. Ostan ja syön siis irtokarkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista ärsyttävintä on se jossain kolkassa murteessa sanottava yksikkö muoto sipseistä. Eli tarjolla oli sipsiä ja limua, syön sipsiä ja katon leffaa jne. Sitä yhtä ja samaa sipsiä mussutetaan. Aivan älytön ilmaisu. Ei kai kukaan missään päin käytä esim. housuistakaan yksikkömuotoa, puin housua tänään töihin?!
Sanotko syöväsi karkkeja ja suklaita, vai onko niistä kuitenkin ok sanoa karkkia ja suklaata?
Tästä lähtien käytän sanaa limonadi!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on monikkomuato, se vaa ääntyy nii :D
Oonko mä ainoa tamperelainen. Limppari ja sipsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Limsa ja sipsi. Sanon joskus myös limppari tai limsan maun mukaan kokis, fanta... En oo juuri koskaan kuullut, että käytettäisiin sanaa limu tai chipsit (äännettynä sillee tshipsit).
Myös vähän alta 30v
Viimeinen virkkeesi selittää toiseksi viimeisen.
Sanoo Pirkko 45-55v
Ikähaarukka oikein, sukupuoli päin vit tua. M55
Makustelin tuota chipsiä ja hyvältä tuntuu. Alankin käyttämään citä.
Korvani vuotavat verta aina kun joku käyttää muita sanoja kuin perunalastu ja virvoitusjuoma.
Vierailija kirjoitti:
Makustelin tuota chipsiä ja hyvältä tuntuu. Alankin käyttämään citä.
;,D
Maistuuko shipsi?
Voi hyvää päivää taas mikä aloitus🤦🏻
Te jotka käytätte sanaa chipsi,
lausutteko sen "tsipsi".
Menen ostamaan tsipsejä/tsipsiä.
Kuka teki aapeestä kielipoliisin? Minkä tuomion muuten saa, jos käyttää kiellettyä sanaa?