Vaikea aihe: Oletko kokenut seksuaalista hyväksikäyttöä terapiassa
Ja koska kyseessä on terapia, lasketaan myös seksuaalinen puhe teoksi. Aihe on tabu, sitä välttelevät myös muut terapeutit sen vaikeuden vuoksi. Apua on lähes mahdoton löytää.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia alalla ei ole turvallista olla töissä. Tällaisia puheita viljellään jatkuvasti joten et ole turvassa toimiessasi mielenterveyspotilaiden kanssa.
Häpeä. Seksuaalissävytteinen puhe, ei siis hoidollinen, ei ole millään tapaa hyväksyttyä psykoterapiassa, eikä sitä todellakaan viljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia alalla ei ole turvallista olla töissä. Tällaisia puheita viljellään jatkuvasti joten et ole turvassa toimiessasi mielenterveyspotilaiden kanssa.
Häpeä. Seksuaalissävytteinen puhe, ei siis hoidollinen, ei ole millään tapaa hyväksyttyä psykoterapiassa, eikä sitä todellakaan viljellä.
En häpeä sinun tahallisia väärinkäsityksiäsi. Nämä jatkuvat aloitukset mitä tälläkin palstalla näkee seksistä terapeutin kanssa ja kaikenlaisista hyväksikäytöistä yms. eivät luo kovin turvallista ilmapiiriä työntekijöitä kohtaan jotka ovat ylityöllistettyjä muutenkin. Epävakaat ihmiset ottavat vielä nämä todesta ja alkavat kuvitella asioita kun tällaista tuputetaan koko ajan.
Määritelmän mukaan olen kokenut tuollaista seksuaalipariterapiassa.
Kyllä olen. Ja missä menee sitten se raja? Jos kielisuudelmat kuuluvat psykoterpiaan, niin sitten olen varmasti ollut ihan Normaalissa Hoidossa. Ja joo; olen hakenut sekä oikeutta että apua tähän katastrofiin. Halusin vain tuoda esiin, että ei tämä ole edes erityisen harvinaista, eikä ainakaan potilaan vika, kuten täälläkin ammattilaiset yrittävät hyvöksikäyttöään näköjään selittää.
Ja tietysti seksuaaliterapiassa seksipuhe on hoidollista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen. Ja missä menee sitten se raja? Jos kielisuudelmat kuuluvat psykoterpiaan, niin sitten olen varmasti ollut ihan Normaalissa Hoidossa. Ja joo; olen hakenut sekä oikeutta että apua tähän katastrofiin. Halusin vain tuoda esiin, että ei tämä ole edes erityisen harvinaista, eikä ainakaan potilaan vika, kuten täälläkin ammattilaiset yrittävät hyvöksikäyttöään näköjään selittää.
Ja tietysti seksuaaliterapiassa seksipuhe on hoidollista.
Kaikkea sitä. Olen pahoillani kokemastasi.
Terapeutin tisstit olivat terapeuttiset!