Minkälainen ihminen arvottaa ihmiset asuinmuodon perusteella?
Me olemme muuttamassa omasta vuokralle puhtaasti siitä syystä että saatiin samalta alueelta hyvä ja edullinen vuokra-asunto ja asumiskulut tippuu 500e kuussa joka on meille hurjasti!
Lisäksi saamme asunnosta nyt hyvän voiton jolla voimme sitten ostaa ehkä esim. sijoitus yksiön tms.
Nyt olen vain kuullut kommentteja, että miten te voitte!!
Talo on uusi ja hyvällä paikalla, miksi siis emme?
Mitä sinä ajattelet ihmisistä jotka kokee vuokralla asumisen kamalana kohtalona?
Itse en ole edes pystynyt vastaamaan mitään olen niin hämmentynyt!
Kommentit (6)
ihmisen arvo nousee sitä mukaa, kun ihminen hankkii vakituisen työpaikan, auton, omistusasunnon (kt -> rt -> ok). Ehkä hieman kärjistetysti, mutta näin ne arvostukset tuntuu joillain menevän. Tuntuu, että on ihmetyksen aihe, jos on yli 30-kymppinen ja asuu vuokralla.
t. itse ei-vuokralla asuva
Jolla arvot ja huolenaiheet hieman pielessä.
Asunto on kyllä oma, mutta koska kaikki kaverini asuvat omakotitaloissa, heidän mielestään kerrostalossa asuminen on ihan kauhea kohtalo. Hei eivät ota huomion sitä, että A) meillä EI OLE LAINAA, joten saamme elää aika mukavasti ja B) vietämme kesä-ajat omalla kesämökillä saaristossa.
Kai se okt:n hankkiminen tulee jossain vaiheessa ajankohtaiseksi meillekin kun perhe kasvaa ja elämäntilanteet muutenkin muuttuu. Mutta nyt kyllä ottaa raskaasti päähän se, että olemme kuin b-luokan ihmisia, koska asumme kerrostalossa. Ja niin, emme asu pk-seudulla, mikä ehkä selittänee asiaa...
Näistäkin vastauksistahan näkee, että vaikka paheksutaan ihmisten arvottamista asumismuodon pesuteella, täytyy silti mainita, ettei itse asu vuokralla tai puolustella, ettei ole paljoakaan kerrostalossa kesäisin.
Vähän niin kuin " tyhmää paheksua vuokralla asumista, sehän voi olla vain väliaikaista nim. omistusasunnossa asuva" .
Vuokrakerrostalo on hyvä tapa asua ja oli se sitten vapaaehtoista tai ei, niin se ei tee ihmisistä kummallista tai omistamassaan omakotitalossa asuvaaa huonompaa.
asumismuodon, auton tai pukeutumisen perusteella. Sitä vain myönnetä yleensä edes itselle.
Täällä AV:ssa kukaan ei myönnä sellaista, mutta huomaahan sen, että sellaisia asioita edes kysellään täällä.