Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä harrastuksen voisin aloittaa 59 vuotiaana? Kerro omasta mielenkiintoisesta harrastuksestasi!

N59
28.05.2022 |

Musiikki ei sovi, olen varmaan maailman epämusikaalisin ihminen :-D
Osaan jotenkuten englantia. Matematiikka sujuu. Kunto varmaan tavallisen vähän liikuntaa harrastavan 59-vuotiaan tasolla. Osaan mm. ommella, tehdä pientä pintaremonttia kotona, hoitaa puutarhaa. Pidän lukemisesta.
Asun 20 km päässä lähimmästä kaupungista, käyn tosin päivittäin samassa kaupungissa töissä, joten työpäivän jälkeen voisin osallistua kaupungilla olevaan tarjontaan.
Olen harrastanut vähän kaikenlaista naisvoimistelusta, klassisesta baletista, partiosta ja hölkäämisestä laitesukellukseen näiden 59 vuoden aikana. Kaksi ihanaa koiraakin on ollut.
Nyt pitäisi keksiä jotakin uutta ja mielenkiintoista piristykseksi.
Kerro omasta harrastuksestasi! Vaikka vähän epätavallisestakin!

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä vinkkejä toiselta, maalla asuvalta naiselta (olen 53-vuotias):

- Postcrossing (vähän tylsä, mutta kiva tapa pitää yllä kielitaitoa)

- Perinteinen kirjeenvaihto. Ihana harrastus, jonka kautta olen saanut sydänystävän Saksasta.

- Huonekasvien keräily. Ihana etsiä ja kokeilla uusia lajeja.

- Kesällä kasvien bongaus. Vähän kuin kasvien keräily, mutta esim. valokuvaten voi kilpailla itsensä kanssa löydettyjen lajien määrässä.

- Piirtäminen / maalaaminen. Yksin tai ryhmässä tai nettikursseilla.

Nuo nyt on ihan mummotouhuja!

59v EI ole enää teini!

Mä kokeilin postcrossingia ja sitten sitä vastaavaa setelicrossingia, eipä tullut yhtään vastausta! Pahh!

Vierailija
22/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuskymppiset miehet harrastaa ultrajuoksua ja maratoneja, veneilee, ostaa moottoripyörän tai tekee maailmanympärimatkan polkupyörällä. Samanikäiset naiset kutoo mattoja, maalaa posliinia, neuloo villasukkia ja kasvattaa kukkia. Hohhoijaa! Eipä ihme ettei naisia arvosteta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu yli 5-kymppinen rouva on intohimoinen nukkekotiharrastaja. 

Tämä on kivaa!

Mä teen pahvilaatikoista roomboxeja, sellaisia huoneita. Sitten niitä sisustelen.

Niistä mummojen virkkaamista kahvikuppialusista saa kivoja mattoja, karkkipapereista peilejä, helmistä lamppuja. Takan tein pilleripurkista jnejne.

Vierailija
24/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistyöntekijäksi esim. kriisipuhelimeen, vaatii tosin koulutuksen tehtävään. En kyllä ole koskaan kokeillut mutta tuli mieleen että sellaisia tarvitaan.

Vierailija
25/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki täysjousto sähköpyörä ja kunnon kypärä jne ja aloita maastopyöräily. Mukavaa ja hauskaa hommaa.

Vierailija
26/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuskymppiset miehet harrastaa ultrajuoksua ja maratoneja, veneilee, ostaa moottoripyörän tai tekee maailmanympärimatkan polkupyörällä. Samanikäiset naiset kutoo mattoja, maalaa posliinia, neuloo villasukkia ja kasvattaa kukkia. Hohhoijaa! Eipä ihme ettei naisia arvosteta!

Hah! Kyllä villasukat on paljon tärkeämpiä kuin moottoripyörät.

Vierailija
27/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska avaus, koska olen itse epämusikaalinen, pidän lukemisesta, asun 20 km päässä lähimmästä kaupungista ja käyn siellä töissä (tosin työskentelen enimmäkseen etänä), olen kokeillut monia harrastuksia ja kaksi ihanaa koiraakin on ollut (ja koira on tälläkin hetkellä). Ja olen 59-vuotias nainen! :-)

En valitettavasti taida keksiä sinulle harrastusta, oma vapaa-aikani menee luottamustehtävissä ja opiskellessa. Ja lopun aikaa luen sohvannurkassa kirjoja tai notkun tällä palstalla. Luen kuitenkin kiinnostuksella, mitä ehdotetaan, jos sieltä vaikka löytyisi itsellekin ideoita.

Vierailija
28/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut. Väittäisin kuitenkin, että Suomessa on valtavan paljon enemmän kuusikymppisiä miehiä, jotka tänäkin iltana istuvat sohvalla katsomassa jääkiekkoa kuin ovat treenaamassa maratonille. Ja yhtä lailla on naisia, jotka juoksevat maratoneja ja ajavat moottoripyörällä.

Vierailija
29/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melonta, ratsastus.

Ratsastuskoulujen tunneille ei kuulemma ainakaan näillä alueilla (Pirkanmaa) enää mahdu. Naiset ryntää nyt satulaan ja tallit on myyny ei-oota sen jälkeen kun lööppilehti kertoi, että ratsastaessa saa orgasmeja sarjana.

Yli 40 vuotta harrastanut eikä kertaakaan orkkuja, pelkkää probakandaa

Vierailija
30/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geokätköily.

Vierailija
31/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole liian myöhäistä lopettaa golf.

Ala pelaamaan tennistä!

Vierailija
32/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat harrastukseni ratsastus, vaellus (enää en telttaile vaan yövyn mökeissä), juoksu (olen siirtynyt maratoneista puolikkaisiin), kakkujen leipominen (pitää kyllä löytyä syöjät 😁 itse ei kannata syödä tai sitten voi unohtaa nuo ekat lajit 😀).

Entäs nämä, kiinnostaisiko sinua samat?:

Hommasin maalausvälineet, mutta en ole malttanut vielä siihen ryhtyä. Haluaisin myös oppia hyväksi kokkaajaksi! Sieniä haluaisin oppia tuntemaan ja poimimaan.

Vierailija
33/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kaljottelu, netistä mangan lukeminen, pelikonsoli ja pelejä, tai alota tubettaminen! 

Vierailija
34/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodaa lapsenlapsille joku näpsäkkä toimintapeli

Vierailija
35/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punttisali pitää lihakset kunnossa ja kuntopyörällä hiittaaminen on kivaa!

Vierailija
36/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä arvostettavaa on moottoripyöräilyssä. Turhaa ja saastuttavaa lukuunottamatta jotain poliisimotskareita (saastuttavaa, mutta ne on joskus ehkä tarpeen). Sen sijaan käsityöt on arvostettavaa. 

Vierailija
37/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat harrastaa uimahalissa uintia. Se on jo useamman vuoden ollut jo miehille jotka noin, 45-60 vuotta iskupaikkana pääkaupunki uimahallit!. Halvempaa kuin paarissa yrittää iskeä naista. Uiminen on hyvä kuntolaji mieheille ja naisille.Ei rasita kehoa .

Vierailija
38/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minusta olisi todella tylsää juosta maratonia tai veneillä. Mieluummin vaikka kutoisin mattoja.

Vierailija
39/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoistyöntekijäksi esim. kriisipuhelimeen, vaatii tosin koulutuksen tehtävään. En kyllä ole koskaan kokeillut mutta tuli mieleen että sellaisia tarvitaan.

Mutta kaikille tuo ei sovi. Sinne soitelleena sanoisin, että siellä on paljon sellaisia päivystäjiä jotka eivät sovi hommaan yhtään. Kannattaa siis vähän miettiä ennen kuin ilmoittautuu.

Vierailija
40/68 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä arvostettavaa on moottoripyöräilyssä. Turhaa ja saastuttavaa lukuunottamatta jotain poliisimotskareita (saastuttavaa, mutta ne on joskus ehkä tarpeen). Sen sijaan käsityöt on arvostettavaa. 

Vähemmänhän se saastuttaa kuin autoilu, ja siinä saa ulkoilmaa.