Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT loppuviikkoon (pe-su)***

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt koklaan ilta syönnille antaa niin paljon kun masu vetää.toivotaan ettei tuu vatsanväänteitä.. tällä usein jää niin että imasee pullon tyhjäks eli varmaan ois lisääkin menny?! kunytteki röyhtäytin ni alko marisee heti,annoin 60ml + pumpattu tissistä ni joi vielä n 30ml päälle röyhtäytin ja tyytymättömyys jatkuu. ihanaa ku tääl on paljon tukijoita,mihkä sitä joutuskaan :)

Vierailija
2/34 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa,

Alkaa jo väsy painaa äitiä ja vauva on tankkaamassa. Käytiin hulluilla päivillä mutta onneksi en liikaa ostellut.

Tytölle vaan pari vaatetta isompaa kokoa ja matikan kertauskirjan itselle. Kun olisi taas kiva osata laskea :)

miuku81:kiitti vinkistä. Täytyykin kokeilla ettei tulehdus uusisi!

Kokeiltiin srk:nnan äiti vauva kerhoa muuten ja oli ihan mukavaa eikä mitään pyhäkoulumenoa eli sopi mullekin. Juteltiin vaan vauvajuttuja ja odotusjuttuja. Kohta tää mamma kyllästyy ainaiseen vauvoista ja odotuksista puhumiseen. No ei vielä ainakaan onhan meidän vauva maailman mielenkiintoisin ja ihanin juttu tällä hetkellä.

Pia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti sitten sain neidon nukkumaan ja nyt sitten klo 1 odottaessa. Kai sitä pitäisi itsekin käydä pötköttää ennen seuraavaa syöttöä... Menikin aika helpolla eli vain reilu 2h tisuteltiin ja välillä kanniskelin, kunnes simahti ilman suurempia huutoja. Usein meillä illalla on aika kova mielenilmaustarve neidolla ja siinä sitten hyssyttelen ettei esikoinen heräisi.

K.H.P:lle vielä ruokailuista vaikka oletkin jo vinkkiä saanut. Minä jostakin kumman syystä pidin esikoisen aikaan päiväkirjaa, että mitä söi ja milloin. Jaksoin jopa koko ekan vuoden kirjailla ylös (pöhkö kun olen). Nyt kaivoin esille vihkosen ja 1kk iässä poju söi tissin päälle 400-600ml riippuen päivästä Oli syntyessään 4460g ja 53,5cm eli iso jo silloin ja kasvoikin aina komiasti käyrien yläpuolella koko ekan vuoden. Liikkumaan lähteminen pysäytti painonnousun sitten vaikka ruokaa vetää isoja satseja edelleenkin. Ja minä annoin niin paljon kuin upposi. Muistankin, kun aina sai käydä lisää lämmittämässä ja pullorumba oli aikamoinen. Neuvolasta eivät kyllä mitään tuohon syömiseen sanoneet tai siis sitä vaan, että hyvin kasvaa.

Meillä pullo kelpaa toisinaan. Sitä menee kuiten aika mitätön määrä verrattuna esikoisen syömisiin eli 100ml molemmin puolin/päivä. nyt muutama pävä reilusti alle sen. Nytkään tuo maidontuotanto ei ole mitään hurjaa ja eilen imutteli pitkin päivää niin paljon, että rinnan päässä ihan sairaan kipee rakkula ;( Olen kuitenkin sinnikkäästi tissiä tarjoillut. Esikoista alkaa vaan pikkuhiljaa risoo, kun äiti ei täyspainoisesti oikein missään vaiheessa voi hänen leikkeihin osallistua. Alkaa sitten keksiä kaikenmaailman juttuja, mitä ei saisi tehdä.

Minulla oli eilen jälkitarkastus ja kaikki ok. Jumppailua pitäisi yrittää aloitella, kun tuo vatsa on aika kamalassa kunnossa. Ehkäpä lenkkeilyllä aloittelen, kun nuo jumpat, missä olen käynyt ovat jo alkaneet aikoja sitten. Neito ei valitettavasti viihdy hyvin vaunusa, että saa nähdä, mitä siitäkin tulee ja koska saan aikaiseksi astua ulos. Olen aika linnoittautunut kotiin ja pyytänyt aina vaan kaikkia meille käymään.

Kenelläs se muhkura oli rintojen välissä? Nyt ei nikki muistu, mutta mulle tuli esikoisen aikaan tuommoinen ja sitä sitten tutkailtiinkin, mutta luuta kun on niin no hätä. Minä luulin, että tässäkö jotakin rintasyöpää pukkaa päälle...

Kommentoida piti kovasti, mutta aika omaa napaa tässä taas tuli sitten kuitenkin, kun ei laho pää muista.

Juu ja kai mie voin tässä meidän neidin nimenkin paljastaa vaikka nyt sitten kaikki tutut, jotka sattuu lukemaan palstaa tunnistaa minut varmasti. Neitomme on jo ennen syntymäänsä saanut nimekseen Amanda Jasmin. Päätettiin tuo ennen sektiota ja tuntuikin heti hyvältä. Mies sai tuon keksiä, ku minä tas sain valita esikoisen nimen.

nyt menox tuonne höyhensaarten suuntaan ;)

Vierailija
4/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kukuttu jo viidestä asti, nelonen oli sitä mieltä,että nyt on hyvä aika herätä...

AIR: Olipa kiva kuulla sinusta!

k.h.p.: Mitenkäs se yö nyt sujui, kun annoit pojan syödä oikein reilusti? Minä muuten mietin tuossa juuri, että kolmonen (joka painoi liki 5kg syntyessään ja joutui viikoksi teholle pahan keuhkokuumeen takia) veti noin viikon ikäisenä parhaimmillaan 50ml laakista! Minun piti näet ennen imetystä ja imetyksen jälkeen punnita poika tehon kirjanpitoa varten...Teholla annettiin pojan vetää kahden tunnin välein aikamoiset satsit maitoa, minä imetin ja lisämaitoa tuli maitokeittiöstä tarpeen mukaan.

Meillä oli eilen kakkatykki käynnissä...tavaraa tuli vaikka muille jakaa ja poika pulauttelikin aika tavalla.Yö sujui kahdella syötöllä oikein mukavasti, puoli kahdeksalta tuo heräili paukutellen kuin aikamies.

Kastejuhlaan on pari viikkoa aikaa ja tikkua ristiin en ole vielä laittanut. Tarjoamme lohisoppaa ja kakkua.

Myry:Rentouttavaa viikonloppua, tuollainen olisi kelvannut minullekin...

Minunkin mieheni on yksityisyrittäjä ja kovin vaihtelevasti kotona. Mistään pitemmistä lomista on turha haaveilla ja meillä käy todella harvoin vieraita, sillä mies on aina viikonloppuisin töissä. Saan siis olla yksin enemmän kuin laki sallii...siis ovathan lapset tietenkin kanssani, mutta ei se korvaa aikuista seuraa.

Jamssa: Sinä olet kyllä ihailtavan tunnollinen, kun muistat aina kommentoida asioita. Huomaa, että luet tarkkaan muiden kirjoitukset, kiitos!

Pubu: Mitenkäs teillä ne illat nyt sujuvat kolmestaan lasten kanssa?

Jaaha sitten on pakko mennä, desibelit nousevat...

Opemammatus ja huutava Vimpula

Vierailija
5/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

K.h.p:lle... Siekö siis annat sekä pulloa että tissiä?? Mie olen kahden kaverin kohdalla saanu sivusta seurata sitä kun vauvalla on kamalat mahavaivat ja vauvat siis ollu osittain korvikkeella, toinen lopetti n 2kk iässä tissin annon ja toinen pullon annon ja molemmilla vauvoilla loppu itkut siihen, eli näille vauvoille ei ilmeisesti tuo osittainen imetys sopinu, se oli joko tai. En siis tosiaankaan kehota sinnuu lopettamaan imetystä tai korvikkeen antoa, mutta kunhan kerroin että näinkin voi olla... Ja mikäpä mie muutenkaan olen neuvomaan kun meilläkin neito vaan kitajaa ja huutaa mahaansa :) :(...

nyt nukuttaan ennen ku hermo palaa hillukalla.

" hande ja hiltsu"

Vierailija
6/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opelle meillä on tyttö ei poika:) yö meni ihan ok:sti heräs 1 aikaan ja annoin tuttia mut meni vasta puol 3 ku annoin ruokaa. sitten 7.00 seuraava,mut välissä oli ähinää ja puhinaa. sit hannelille: mä annoin eilen 30ml pumpattuu tissi maitoo muuten ollaan korvikkeella et imetys lopuillaan nyt ei oo ees pakkautuneet tissit. vyöhyket. meni ohan ok:sti saa nähä onko apua... nyt pitää mennä taas..palaillaan..

Vierailija
7/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän mamman olo on aikast kurja. Oikea rinta on kipeä ja kuumottaa ja nuutunut olo.

opemamma: kiitos toivotuksista. Huomasin juuri että kirjoitinpas hassusti siitä äitien viikonlopusta ja sain sen kuulostamaan siltä että olisi nyt. Se on vasta kahden viikon päästä ja hyvä niin sillä tänään en olisi voinut lähteäkään.

Minulla on kaappien tyhjennysvimma päällä ja vien kaiken ylimääräisen vaatteen kirppikselle myyntiin. En ymmärrä mistä tuollasia vaatemääriä on nurkkiin kerääntynyt.

Nyt ei pää tahdo oikein toimia tässä olotilassa joten poistun takavasemmalle ja toivon että poju herää kohta rintaa tyhjentämään...

mukavaa päivää kaikille!

myry ja Eetu

Vierailija
8/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullaa just paistelen, Onni on nukkunut ulkona jo kolme tuntia ja esikoinen on käymässä unille...

Pari juttua pitää kommentoida: PULLOSTA syöttämistä sen verran, että mekin on yritetty pitää poitsua pullolla kerran pari viikossa, jotta tottuisi siihen. Esikoinen taannoin söi alkuunsa pullosta, mutta yhtäkkiä kieltäytyi siitä. Mä lypsän jonkun 70-80 ml pulloon (tulee tosi nopeasti lypsettyä ilman pumppua) ja sillä kyllä korvaa yhden tissiaterian. Vaikea kun on sanoa, paljon vauvat kerralla syö rinnasta. Mullahan on sit marraskuussa se väitös ja karonkka (ja aamulla kampaaja, lounas jne), joten sitä silmällä pitäen on pakko totuttaa Onnia pulloonkin. Ja helpottaahan se mun menojakin, ettei tarvitse aina kytätä syöttövälejä.

ÄHINÄT senkuin jatkuu. Toissayö meni surkeasti, heräilin kolmesta eteenpäin joka tunti ja Onni söi ehkä joka toinen tunti. Viime yönä mä muutin sit tytön kaa nukkumaan etten kuulisi joka ähinää ja sain sentään alkuyöhön yhden neljän tunnin pätkän. Meillä on muuten myös tuo iltanukahtaminen venynyt ja venynyt, eilenkin oli jo yli yhdentoista kun nukahti.

JÄLKITARKASTUS oli eilen (th:n, ensi viikolla lääkäri). Eipä siellä mitään ihmeitä ollut, mutta hb oli onneksi tosi hyvä. En muuten tiennyt, että nyt imetettäessä pitäisi napsia itse 2 d-vitskutablettia päivässä!

Mulle on tullut IMDE, siis imetysdementia. Kaikki menot tuppaa unohtumaan, ellen laita niitä ylös (ja silti saatan unohtaa...). Eilenkin sit menin tuonne tarkastukseen Onnin neuvolakortin kanssa eikä tullut edes mieleen, että mullahan olis ollut omakin kortti!

Jees, nyt pullat uunista ja valmistautumaan päiväsaunaan =)

Kerttukasperi ja Onni 2608 (eli 7 viikkoa tasan)

Vierailija
9/34 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin ihanaa kun voittaa itsensä ja pelkonsa. Miehen iltavuoro-ilat menivät hyvin. Yhtenä iltana kun ystäväni oli kyläilemässä poika kiukutteli ja uhmaili aikas kovasti. Ystäväni jo kysyi jäisikö hän avuksi mutta selvittiinhän me lopulta kolmisinkin. Tuli mieleeni, että olisiko kiukkuili johtunut osittain siitä ettei esikoinen saanut vierailun aikana sitä väähääkään huomiota äidiltään. Keskenään ollessamme poika oli kuin pieni enkeli, oikea äidin pieni apulainen :) mukavasti lapsilla sattui illan nukkumaan menokin samoihin aikoihin.

Meillä Anni hyväksyy pullon ja siinä mielessä en ole kiinni vauvassa. Isäntä pärjää kyllä tytön kanssa. Esikoinen on se jonka mukaan mun täytyy sumplia menoni tai lähinnä hänen päiväuniensa mukaan. Mies yritti viimeksi tänään saada pojan päikkäreille mutta jonkin ajan kuluttua minua huhuiltiin vuoronvaihtoon. No nyt esikoinen nukkuu ja alhaalla äidille tarjoiltiin kahvit pöytään :)

Tämä nopea, omanapainen viesti tänään. Pitää käydä laittamassa vielä valokuvia lapsista omalle kummitädilleni. On jo aikoja sitten pyytänyt niitä.

pubu ja Anni

Vierailija
10/34 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkanut taas kukonlaulun aikoihin ja isommat lapset jo maailmalla...kakkosella on lätkämatsi ja esikko meni vaarin kanssa sitä katsomaan...Kakkosen piti olla paikalla jäähallilla jo 7.45...

Myry: Toivottavasti voit jo paremmin!

Pubu: Niin se arki vaan kummasti lähtee rullaamaan, tulee ihan voittajan fiilis, eikö totta?

Ode: Mitenkäs se isäsi on kuntoutunut?

LEM:Huhuu. mitäs teille kuuluu?

Calathea: Jokos olet käynyt ratsastamassa?

Missäs luuraavat Tuuli72, Omppupomppu, Marhein, Emali, Minttu, Kretukka, Kerutus, Mrs Kole,Petraelena,Pepper, Puppe,Babybel ja monet monet muut???????

Jaaha kutsu käy!

Opemamma ja Vimpula 7vkoa huomenna

Vierailija
11/34 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauris. Domi, AuroraM, Kirppu,Katzu,jmi82,pikku_ruu,Hipsuhiiri,Neeuska,tumpe,Emppusimppu,

Lilli,Picapica,Mantse,Kumkwatti,Babyperhonen,Tammikukka, RTiina, Missä LUURAATTE?????

Vierailija
12/34 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla yritettiin katsoa vuokraleffaa, mutta nukkumiseksihan se taas meni... Pikkumies on herännyt taas pari kertaa yössä syömään vaikka jo pari viikkoa heräsi vain kerran. Heti tuntuu heräämiset kropassa ja olo paljon väsyneempi.

Tänään ajateltiin mennä uimaan kylpylään, jotta esikoinenkin saa vähän jotain ohjelmaa vanhempien kanssa eikä kaikki pyöri vain vauvan ympärillä. Periaatteessa vauva voisi tulla mukaan uimaan, mutta taidetaan kuitenkin ottaa hänet mukaan yleisöksi ja käydään vuorotellen tytön kanssa polskimassa ja liukumäkeä laskemassa.

Tuttipullosta: Meillä pikkumies on juonut pulloa muutamaan otteeseen, kun olen ollut liian väsynyt heräämään ja mies on hoitanut ensimmäisen syötön. Viikko sitten lähdimme ystäväpariskunnan kanssa teatteriin ja äitini tuli lapsia hoitamaan. Olin pumpannut maitoa jääkaappiin ja ajattelin, että pikkumies pärjää hienosti yhden illan, mutta herrapa olikin tehnyt täysstopin pullolle ja vain kyökkäillyt kun äitini oli tarjonnut pulloa! Olimme poissa kaiken kaikkiaan kuusi tuntia eikä pikkumies ollut syönyt koko aikana kuin muutaman tipan jotka oli saatu menemään masuun asti eikä leukapieliä pitkin valumaan...

Ulkona näyttää olevan hieno päivä, vaikkakin aika kylmä. Täytyy varmaan lähteä ulkoilemaan ennen uintireissua!

Pantoufle ja Väinö pian 3kk

Vierailija
13/34 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä musta aamu. Mies oli eilen jutellut äitinsä kanssa ja anoppi oli ilmoittanut, että lähtevät perjantaina Savoon. Että näin, aiemmin sovittu lastenhoito meidän tapaamisen ajaksi ei siis painanut vaa' assa lainkaan. Minun äidilläni on 3 eri menoa tuolle päivälle, joten nyt näyttää TODELLA HUONOLTA! Täytyy kai painostaa mies ottamaan vapaapäivä, että vaimo pääsee tapaamiseen rauhassa. En halua edes miettiä vaihtoehtoa, että ottaisin nuo uhmikset parhaaseen päiväuniaikaan mukaan. Ei onnistu meillä unien siirtäminen/väliinjättäminen ja makuupaikkojakaan ei ole. VOI TURSKATTI!

Kerrankin olin tyytyväinen, että mies ei eilen muistanut mainita asiasta, olisi mennyt mukavan rento lauantai-ilta poskelleen. Touhusin pari päivää siivoten ja järjestellen paikkoja ja kyllä teki hyvää saada iso urakka vietyä läpi. Lasten kanssa (siis kun he leikkivät vieressä tms) kun aloittaa jotain tekemään, aina tulee joku keskeytys ja kaikki jää kesken. Nyt kun äitini auttoi lasten kanssa, sain rauhassa touhuta ja valmista tuli. Illalla sitten vedettiin koko perhe lonkkaa, herkuteltiin, saunottiin ja nautiskeltiin.

Nyt lounaan laittoon ja keskustelemaan miehen kanssa perjantain järjestelyistä...

Ainiin PANTOUFLE, meillä esikoinen ei myöskään huolinut pulloa ja kun minulla oli pakollinen meno (olin jatkokoulutuksessa), poika oli huolinut pullosta vai pari pisaraa, mutta nukahtanut huomattuaan,ettei taida olla ruokaa tarjolla. Olin pois kutakuinkin tuon 6 tuntia myös. Näköjään ne pärjää, jos on pakko, pienen hetken ilman äitiäkin ;-)

Vierailija
14/34 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se lakaa taas kohta uusviikko!

meillä meni yö ihan hyvin,mutta tuo on alkanu heräämään 1 aikaan,syö kyllä 19.30-20.00 viimesen aterian että kait sillä nälkä on,mutta kun se on unessa ja tutilla saa remppaa jonkun aikaa että nyttekin söi vasta 3 aikaan. sitten jo 2h päästä herää ähisee ja kitisee joten taas tutilla mennään eteenpäin. ja 6.30-7.00 syö seuraavaksi.

kapaloinnilla meillä on saatu illat rauhalliseksi nukahtaa ilman huutoja sänkyynsä,tosin tutti kun tippuu niin tulee älämölöä mutta ei nyt suoraan huutoa,sen kanssa pelataan jokusen kerran ennen kun kunnolla nukahtaa.

ensviikko ukkeli on taas illassa joten oon muksujenkaa taas keskenään :(

nooh,ei nyt sen kummempia meen hetkeksi lepää kun mies on lenkillä vaavin kanssa..:)

k.h.p ja möhnis 5vkoa ja 4pvä

Vierailija
15/34 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän minä.. Kiirusta on vaan pitänyt. :)

Opemamma kyseli et joko oon ratsastanut, ja olenhan minä. Mulla oli " vapaa" viikonloppu, mies on esikoisen kanssa mökillä/anopilla hirvestämässä. Ja eilen sit tytön kummi tuli päiväksi häntä hoitamaan ja me lähdettiin hevosilla Nuuksioon makkaran paistoon. Ilmatkin onneksi suosi, eikä satanut koko aikana. Ihanaa oli päästä rentoutumaan syksyiseen metsään satulalaukut täynnä herkkuja. :)

Ja tuttipullosta syömisestä oli ollut puhetta, meillä siis kelpaa tarvittaessapullokin. Muutaman kerran ollaan kokeiltu kun oon ratsastamassa käynyt, ja hyvin on pullosta kelvannut.

Pumpuli; nyt kyllä pakotat miehes pitämään sen vapaapäivän että pääset pe tapaamiseen!!! :)

Meillä myös käy niin että mies pääsee vaan aamupäiväksi töihin.

Opemammalta piti vielä kysyä siitä sun miehen kalareissusta, oliko se se kerta kun miehelläs oli jalka just leikattu ja paketissa? :)

Yösyömiset vaihtelee tosi hurjasti meidän neidillä. Viikolla yhtenä yönä nukkui putkeen ennätykselliset 7 h, ja sen jälkeen taas joka yö 1-3 h välein on tissiä ollu vailla. Että meinaa väsyttää tätäkin mammaa.

Mutta nyt menen laittamaan itelleni ruokaa, ja syön kerrankin ihan kaikessa rauhassa ja lämpimänä ruokani.. :)

Calathea ja Aava 28.8

Vierailija
16/34 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lentää kuin siivillä ja aina kun meinää ruveta kirjoittelemaan kuulumisia, poika tarvii äitiään tai puhelin soi tms.

Meillä voidaan edelleen hyvin, rytmi tosin muuttui viime viikon aikana. Poitsu alkoi tankkailemaan illalla tiuhaan, aiemmin nukahti yöunille jo siinä 21 aikoihin ja nyt söi klo 19,21 ja 22 ja välillä 23...ja joka kerta korviketta vain sen 50ml ja sitte nukahti hetkeksi välillä. Nyt sitten tein rohkean tempun, aloitettiin maissivelli maidon joukkoon illalla. Saa klo 20 maissa velli/maito 150ml jossa siis puolet kumpaakin ja poika nukahtaa röyhtästyään ja nukkuu klo 5 asti, tällöin syö reilu 120 ml maitoa ja nukkuu klo 8 asti.

Soitin neuvolaan ja sanoin aloittaneeni maissivellin illalla ja poika on tyytyväinen ja terkkari sanoi, että on selvä että näin iso vaavi ei jaksa imeä maitoa niin paljon että saisi siitä pitkäksi aikaa vatsan täyteen. Saadaan siis tarvittaessa antaa myös aamuisin jos alkaa tuntua siltä.

Hyvinhän tuo vielä nukkuu päivisinkin, pisimmät päiväunet on tuommoista 4h, ja muut 1-2h kerralla. Parhaiten nukkuu vaunuissa terassilla. Kuin vahingossa poika oppi nukahtamaan ilman vaunujen työntelyä kun meillä tuo talonrakennus meneillään ja siinä se kävi niin että kun pojalle puki päälle ni nukahti=9

Jatkan ,poika heräsi.

Vierailija
17/34 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typy kasvaa vauhdilla ja tänään keräsin kasan pieneksi jääneitä vaatteita pois ja laitoin seuraavan koon hyllyyn. neiti ei nukkunut tänään kuin 3 kertaa 15 min päivällä ja lopulta kylvyn jälkeen kuukahti kello 18,30. oikeesti oli aika raskasta, kun ei mikään sitten ollut hyvä ja esikoinenkin sai flunssan eikä nukkunut viime yönä kunnolla, joten huutoa riitti. Mies sanoi, että sen korvat ei kestä tuota tytön korkeaäänistä huutoa, joten touhuili esikoisen kanssa. siis joo, nyt molemmat nukkuu, mies on saunassa ja meen sit seuraavaks. Meillä sauna alakerrassa, joten jonkun täytyy olla täällä vahtimassa. Sit tehdään pizzaa ja katsotaan leffaa jos silmät pysyy auki ,9

Minäkin olen suostutellut miehen perjantaiksi esikoisen hoitohommiin ja menee vain aamuksi töihin. Harmi tuot eidän hoitoavun peruutus Pumpuli. Toivottavasti mukaan kuitenkin pääset!

ähinää kuuluu...palailen

Vierailija
18/34 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vimpula tirsaa vielä, mutta muut kersat pyörivät jaloissa. Mieskin tuli eilen kotiin kalareissulta, kalaa ei ollut, mutta pyykkiä kyllä. Olikin niin avuliaalla päällä, että lähti lasten kanssa kirjastoon ja otti kaikki paitsi Vimpulan mukaan. Olipa meillä hiljaista! Illalla isommat lukivat kirjaa kolmoselle ja neloselle ja taas meillä tehtiin huopatossuja, ihanaa!

Tapaaminen lähestyy...Viikon päästä tähän aikaan me olemme valmistautumassa koko perheen voimin lähtöön ja minä saan hetken hengähdystauon teidän hyvässä seurassanne. Mies aikoo mennä lasten kanssa Sea Lifeen (vai olikos se Sea World???) sillä aikaa.

PEEVELI: Toivottavasti teillä on yö mennyt ihan ok ja vatsavaivat helpanneet!

PUMPULI: Vai siivousurakkaa siellä pukkaa...Nauti nyt kun saat aikuista seuraa! Miehen täti kysyi minulta voisiko hän tulla " piikomaan" minulle joku päivä noin niin kuin siivomaan tai jotain...Minä sanoin, että olisi mukavampaa jos toisit vaikka pullat tullessa ja joisit kahvit ja juoruaisit kanssani. Kyllä tätsyä hymyilytti.

Käväisin tuossa välissä imettämässä Vimpan...toivottavasti jatkaa vielä hetken uniaan...

Ajattelin kysäistä, että kuinka monella on tilanne ettei voi poistua kotoa ilman vauvaa eli pullo ei kelpaa? Minä olen ainakin täysin sidottu Vimpulaan. Mietin tuossa juuri, että olisi aika tyly tilanne jos joutuisin laskimotukosten takia sairaalaan tai sellaiselle lääkitykselle, joka estää imetyksen...Pois pahat ajatukset, hus-hus!

Meillä muuten kakkonen sai eilen megaraivarin ja taustalla oli harmitus vauvasta...Ei se siis aina ole vain pienimpien sisarusten " vaiva" , kyllä nuo isommatkin reagoivat, kukin tavallaan...Osoitti myös mieltään alisuoriutumalla kokeissa oikein selvästi taitoihinsa nähden, tiesi varmaan alitajuisesti sen herättävän äidin huomion! No minähän vedin ensin herneen nenään, mutta rauhoituin nopeasti, kun ymmärsin " yskän" . Tilanne on nyt ok ja pojan kanssa asiat puhuttu, joten aurinko paistaa taas risukasaan. Kyllä tämä äitinä olo on välillä sellaista salapoliisin, psykologin ja monen muun ammatin kombinaatiota ja lapset tutkittavaa ja selvääotettavaa ainesta. Koko ajan pitää olla tuntosarvet pystyssä ja korvat höröllä ja ottaa pienistäkin asioista vinkki, sensitiivistä hommaa. Kaikki aikuiset eivät jaksa vaivautua ottamaan selvää lapsistaan ja heidän reaktioidensa perimmäistä syytä ja se tuo sitten niitä ongelmia entisestään lisää ja omia lapsia ei edes tunneta kunnolla...Tapaan niistä sitten graaveimpia työssäni...

Jaaha tulipa tilitettyä. Nyt poistun kahvinkeittoon ja palaan sitten myöhemmin seuraanne. Ihanaa syyspäivää kaikille!

Ope ja uinuva Vimppa

Vierailija
19/34 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aika erikoinen yö. Vauva nukahti klo 22.30 ja heräsi syömään vasta klo 6 aamulla. Meinasin herättää hänet syömään jo klo 4 mutta nukkui niin suloisesti, etten raaskinut. En siis ole koskaan toiminut Kaks Plus-lehden ohjeiden mukaan, vaan antanut toisen nukkua niin kuin on halunnut, sillä rytmi on ollut toistaiseksi aivan loistava. Lisäksi vauva syö hyvin ja on kasvanut upeasti. Syntymäpaino oli 3370g ja pituus 52cm. Eilen vauva täytti 7 vkoa ja olimme neuvolassa. Pituus oli 58,8 cm ja paino 5350g, joten en ota paineita nukkumisesta ja muusta rytmistä.

Otimme eilen myös rota-rokotuksen. Vielä ei ole kummempia oireita näyttäytynyt. Niitä mahavaivoja meillä on ollut muutenkin paljon. Lääkärintarkastus oli vauvalla myös eilen. Eipä siellä kauaa nokka tuhissut: silmät, korvat, keuhkot ja jalat. Kaikki ok. Kiitos ja näkemiin! Tuli vähän sellainen olo, että tutkittiinko siinä nyt mitään. Toisaalta vauva vaikuttaa ihan hyvinvoivalta, niin mitä sitä sitten sörkkimään.

Hanhikki taisi kysellä aikaisemmassa pinossa onko meidän vauvalla karstaa, kun ähisee aamuyöstä. Karstaa näyttäisi olevan vain hitusen päälaella. Itse yhdistän ähistelyn vatsavaivoihin, koska aina välillä tulee iso paukku ja ähinä taukoaa. Taitaa olla yhtä paukkua meidän päivät vielä pitkään :)

Opemamma: Minäkin on täysin sidottuna rintoineni tänne kotiin. Läheisessä kauppakeskuksessa olen muutaman kerran käynyt n. 1-2 h pyörähdyksellä. Kun palaan kotiin on nälkähuuto jo hirveä. Isä on hoitanut vauvaa sillä välin. Meidän tyttö on syönyt pelkästään rintamaitoa ja rinnoista. Tuttipullon ja tutin se sylkäisee pois.

Mullakin mies lähtee huomenna Turun suuntaan meidän mökille. En lähde vielä vauvan kanssa mukaan, sillä mökki on saaressa ja hankala näin pienen kanssa matkustaa, sillä meillä on vain pieni soutuvene. Lisäksi mökki on tosi kylmä ja lämmittäminen kestää kauan. Tyttö pääsee sitten ensi keväänä mökkeilemään, sillä mökki ei ole talvikäytössä. Täytyy täällä keksiä jotain virikkeitä, ettei ihan höperry. Ehkä suuntaan vaunujen kanssa sinne kauppakeskukseen.

On meidän vauvalla nimikin: Stella Maria. Pömppis nimi on jäänyt meille käyttöön odotusajasta. Täytyy opetella oikean nimen käyttöä. Eihän tyttö nyt loppuikäänsä voi Pömppis olla :)

Nyt syvennyn lehteen, kun tyttö vielä nukkuu. Pyykkiäkään ei voi pestä, kun ei mahdu minnekään kuivumaan.

Mukavaa perjantaita kaikille!

t. Lillefi + Stella 7 vko 1 pv

Vierailija
20/34 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tällä kiirettä pitänyt. Huomenna juhlitaan esikoisen 9-vuotis synttäreitä ja 21.10 olis sitten ristiäiset. Pari edellis päivää on mennyt leipoessa. Nyt olis pakkasessa leivottuna pullat ja juustosarvet molempia juhlia varten. Synttäreitä varten tarvii tehdä vielä täytekakku. Ristiäisiin tarvii tehdä kakku ja voileipäkakku. Ostaa vielä lapsille jotain keksejä.

Meillä kun tota sukua piisaa. Mulla sisaruksia 5 yhdellä tosin vasta perhettä ja miehellä sisaruksia 6 ja kaikilla on jo lapsia. Isovanhemmat ja kummit päälle. Synttärit meneekin helposti kun vieraat tulevat vähän eri aikoihin mutta ristiäisissä kun kaikki on paikalla niin huh huh. Ristiäiset pidetään ihan kotosalla.

Lauantai iltana tarvis ruveta pakkaamaan. Lähdetään sunnutaina aamusta ajaan kohti Raahea sellanen 600km. Vähän hirvittää kun ei olla vauvan tai muittenkaan kanssa matkustettu niin pitkää matkaa. Hesan ja Tampereen matkat on lyhyitä tohon verrattuna. Raaheen mennään miehen työpaikan mökille viivytään siellä keskiviikkoon asti.

Sieltä pikaisesti kotiin valmistelemaan ristiäisiä loppuun ja peseen pyykkivuori pois ennen ristiäisiä mikä reissussa syntyy.

Pikku-ukko on nukkunut vaihtelevasti yö unia. Viime yö meni taas vähän huonommin mutta eiköhän tää tästä. Sitä on jo jotenkin tottunut noihin huonoihin yö uniin ne ei jaksa enään väsyttää niinkuin esikoisen kohdalla oli tosi puhki jo parinkin huonosti nukutun yön takia.

Tällä viikolla on ollutkin helppoa kuskata eskarilaista eskariin kun on voinut osan porukasta jättää miehen kanssa kotiin. Pikku-ukko täytyy ottaa mukaan kun rupee huutaan heti kun mä suljen oven perässäni kiinni. Mies ei saa pikku-ukkoa rauhoitettua. Saati syömään pullosta. En tiedä mikä on mutta vitonenkin oli aikanaan samanlainen isin syli ei kelvannut vasta kun myöhemmällä ikää. Vaikka pikku-ukko syö pullosta niin olen silti tosi sidottu pikku-ukkoon.

Peeveli toi ilta kuulosti tosi tutulle. Meillä niitä on vähän väliä. Varsinkin silloin kun mies sattuu oleen iltavuorossa. Pikku-ukko kiukkuaa kun on nälkä ja väsy + vitonen kiukuttelee iltaisin väsyään ja tahtoo syliin ym. Ja kun mies on pois sylittelemästä vitosta niin siitähän vaan huuto yltyy.

opemamma totta puhut siinäkin ettei mustasukkaisuus ole vaan pienten lasten juttu. Meillä kanssa eskarilainen oli tossa menneellä viikolla kesken eskaripäivää ruvennut vauvvattamaan oikein kunnolla. Ja oli valitellut eskarissa kun vauva itkee koko yön ettei saa nukuttua. Mikä ei todellakaan ole totta kun pikku-ukko nukkuu mun vieressä eikä kerkee kun inahtamaan kun jo lykkään joko tutin tai pullon suuhun.

kiitos ehkäisy vinkkien antajille. Katsotaan nytmihin päädytään.

Ens viikolla olis kampaaja. Saa tän pärstän ristiäisiin kuntoon. Tarvii kehua miehen työkavereita. Nyt kun pikku-ukko syntyi niin sain miehen työkavereilta lahjaksi lahjakortin kampaajalle ja vitonen kuin syntyi sai lahjakortin kosmetologille. Nelonen kuin syntyi saatiin tuotepaketti vauvalle jossa oli vaippoja ym.

Nyt on mentävä nelonen ja vitonen tappelee jostain lelusta lasten huoneessa.

puuhis ja pikku-ukko 6vk ja 3pv + muut mukulat