+++Marraskuiset perjantaille+++
Kommentit (54)
Onnea Matkaan, tiedä vaikka olis jo käärö sylissä? Evätpä voi enää estoja laitella kun vedet meni, jess!!
Täällä ei kummenpia. Kaikenmaailman loppuaikaan kuuluvia vihlontoja tms. tuntuu tuolla alhaalla.
Veikkaisinkos sitten omaa synnytyspäivääni!? Oliskohan 29.11? La on 26.11.
äitikki rv 33+5
... onnea matkaan momentti!
AIVAN IHANAA!
täällä mietitään petihommia. meillä ollut kans kieltoa heinäkuulta, ja viime viikolla kokeiltiin eka kerran. tuloksena oli että lauantaina meni vähän limatulppaa mutta muuta ei sitten tullutkaan kun pakarat ja takareidet kipeiksi. nyt tässä monia kertoja jo peuhattu ja ikinä ei supista jälkeenpäin. vain kaameet liitoskivut ja vihlonnat jälkeenpäin. niin ja tuo pakarakipu.(mikä voi tietty olla supistelua mutta epäilen vahvasti.)
että kyllä tuntuu kun on syönyt tulista ruokaa ja siivonnut ja saunonut että tämä masukki sitten päättää jäädä kuitenkin masuun kokonaan. tosin tänään vähän supisteli ku imuroin ja luuttusin mutta siihen se sit loppu.
että minä sanoisin että uskaltaa jo näillä viikoilla alkaa petihommiin, ketkä sitä mietitte. se on ihan arvoitus onko siitä mitään hyötyä. meillä ei hirveemmin. vaikka olisin jo ihan valmis lähtee synnärille. on niin vaikea jo hengittääkkin. mut yritetään kyllä vielä noita ässiä vaikka ei niistä taida hyötyä olla.
no, kaipa se sieltä joskus tulee.
terv ellu ja masukki rv 36+0
mrs cruiser: madam mamma vastasi mulle tänään... kulemma tyttö tulee 9.11. tyttö syyskuussa 2011, poika syyskuussa 2012 ja vielä poika 2014.
tää on nii ristiriitasta, jos toi mama ois sanonut että poika tulee nyt niin mä varmasti uskoisin, mut tyttö ja ihan väärä päiväkin :)
vielä ootetaan mitä ennustaja elli näkee.
huihai, nukuttiin kolmen tunnin " päikkärit" ukkelin kaa. nyt on pönttö ihan sekasin ja ei yöllä tuu uni sitten millään, sen tiiän.
illan jatkoja!
Mun on täytynyt nukkua koko päivän, on ollut niin hirveä olo että...
Kuumettakin taitaa olla...(perhanan mittarit aina rikki)...
No, on mulla vähän kerrottavaakin.
Viime yönä piti lähteä synnytyssairaalalle kun kesken normaalin vessakäynnin, oikean hädän jo mentyä ohi alkoi vuotamaan jotain muuta kuin virtsaa, hyvin hajutonta, ihan kuin vettä..Sitä vain tuli ja tuli ja luulin jo ettei loppuisi koskaan. Pelästyin aika tavalla kun lisänä oli vielä noita supistuksia. Eikun sairaalaan tarkastamaan ettei ole lapsivettä. Tulipa mukavan kallis yö...50¿ takseihin.
Kello oli kaksi yöllä...Kotiin pääsin sitten joskus klo 3 (tutkivat mut tosi pikaseen sairaalassa).
Tekivät jonkun puikkotestin joka väitti ettei lapsivesi ollut kyseessä mutta mistä sitä ihan varmaksi voi tietää...
Kai nuo paikat olivat ehtineet kuivumaan, vuotokin loppui eikä sairaalassa enää vuotoa tullut. Kaikki tuli kotona, joten en usko että testi enää näytti oikein.
Yrittivät sitten sanoa että se kai oli vain vetistä valkovuotoa (mutta eikös valkovuodon pitäisi haista edes jollekin?) ja miten tuota valkovuotoa voisi yhtäkkiä tulla kuin saavista kaataen kun ensin on ollut viikkokausia kuiva kuin sahara.
Vauva oli kätilön mukaan tosi alhaalla (ei uusi tieto)...Kohdunsuu nipin napin sormelle auki (ennen täysin kiinni)...Kohdunkaulaakin oli(?) mutta eipä kertonut kuinka paljon. Vauvasta otettiin sydänkäyrää joka oli kunnossa, musta verenpaine joka oli kunnossa mutta ultrausta ei tehty.
Mutta mä voisin vaikka vannoa että viime öinen vuoto oli kyllä lapsivettä. Vauva riehui aika paljon ennen tuon vuodon alkua, entä jos kalvo meni jostain rikki?...
Eikä siinä kaikki tuota " vettä" tulee vieläkin vaikkakaan ei niin paljoa mitä eilen...
Reidet ja kaikki vaatteet olisi kyllä kastuneet jos en olisi jo ollut vessassa...
Oliko momentilla jotain ongelmaa noiden lapsivesitestien kanssa? Jos muistan oikein eivät näyttäneet sullekaan totuutta?
Mä en enää tajua missä mennään...
Täytyy kirjoittaa myöhemmin lisää jos jotain tulee mieleen.
Tuntuu että nyt ei oikein ajatus kulje...
Tiistaina ultra...
Swehina rv 35+5 (täysin sekaisin kaikesta...)
tuntuu oudolta että valkovuotoa tulisi noin. onhan toki sitäkin tullut lorahtelemalla mutta kyllä minusta olisi aina housuissa pysynyt jos ei pöntöllä tulisi. ja jos sitä ihan lorisemalla lorisi niin on kyllä kumma jos ei olisi lapsivettä. en tiedä miksi ne ei ultralla katsoneet mikä on tilanne.oisko tuo nyt niin paljon aikaa vienyt. jos sitä edelleen lorisee ja on tosi vetistä ja eikös lapsivesi haise makealle? niin sinuna kyllä yrittäisin jollain tapaa vielä lääkäriin.en tiedä muuta nyt sanoa.vaikea tilanne.olisiko muilla parempia tietoja asiasta...
onko tää normaalia että on koko maha kipeänä ja selkä myös ja sattuu ku vauva liikkuu...ei saa henkeä makuullaan mutta pitäisi maata kun selkää särkee.ei voi olla missään asennossa.joka asento tuntuu pahalta.onko tää koko loppuaika tätä...? ei kai...
ehkäpä sauna helpottaa, toivottavasti...olo on tosi surkea.
terv ellu ja masukki rv 36+0
vettä tulee vaan mutta nyt ei sitten supista. että tää on mielenkiintosta.. jään nyt tänne sitten odottamaan että milloin synnytys käynnistyy kunnolla. crp:tä ottavat 12 tunnin välein ja viimeistään sunnuntaiaamuna pistävät vauhtia peliin jos ei ennen sitä luonnostaan lähde käyntiin. vielä sain luvan palloilla taysin käytävillä.
kiitokset teille tsempeistä. aamulla olisin voinut vielä vannoa että täysille viikoille tämä odotus menee ja meinasin jo että olenko eka joka veikkaa väärin nuo omat synnytysviikkonsa. vedet meni tosiaan ihan yllättäen kesken alakerran vedeneristyskeskustelun. aamulla olen herännyt tosi aikaisin joten koitan varmasti mennä nukkumaan tänä iltana että jaksaisi koitoksen. enää ei tosiaan mene kauan... onhan tätä vauvaa tehty viimeisin viikko ihan todenteolla.
jos joku tänne päätyy niin huikkailkaahan muiden marrasmurujen perään- olis kiva saada tänne muitakin meidän porukasta- mielellään täysillä viikoilla.
kiitos teille siskot rakkaat. tulen sitten taas jaarittelemaan.
mom vielä rv36+0
Swehina:
Tiedän miltä tuntuu, kun mulla oli aamulla ihan sama juttu.
Kirjoitinkin tänne siitä. Soitin sitten muutaman marrasmurun kehoituksesta terkalle, ja hän oli sitä mieltä, että jos nyt sitä tule lisää on mentävä näytille KOKSiin, jossa varmistetaan, onko kalvot ehjät. Mutta sanoi kuitenkin, että voi ihan hyvin olla virtsaa, vaikkei miltään haissutkaan tai sitten valkovuotoa, joka usein on ihan vetistä raskauden aikana.
Mulla vuoto loppui, mutta jäi kyllä inha olo. Viimeksi kun noin kävi, joskus viikko sitten, niin oli todellakin ihan reidet märkänä ja ihan jalkaa pitkin valui jotain.
Saapi nähdä, miten käy. Kerro sinäkin kuinka jatkuu
Annitanni
jos suinkin vain pystyt niin kuvailisitko mulle millaista tämä sinun lapsivetesi oli?
Swehina
mulla vielä tuossa vähän reilu tunti sitten tuli jotain nestettä vielä mutta nyt on sitten loppunut...
Vauva kummallisen hiljainen ollut tänään...liikkeitä tuntuu mutta aika vaimeina. Vauvakin kai väsynyt...
Swehina
Mun terkka sanoi vielä siitä vuodosta, että jos se olisi lapsivettä, niin silloin sitä tulisi aina vähän väliä, koska sehän uusiutuu koko ajan ja jos kalvoissa on reikä, niin sieltä tihkuisi.
Minä sanoisin, että jos se vielä alkaa uudelleen vuotamaan, niin takaisin vaan lääkäriin ja vaadit, että tilanne katsastetaan kunnolla.
Mua ainakin aamuinen häiritsee ihan tosissaan. Itse olen nimittäin lähes sata varma, että ei se virtsaa ollut ja sullakin se alkoi vasta vessa asioiden jälkeen.
Tosi uskomatonta! Kuinka oletkaan suppareista kärsinyt ja nyt sitten kun vedet lotisi, niin ei mitään!!! Mutta kohta teillä kuitenkin on se ihana nyytti hellittävänä =) Voimia viimeiseen koitokseen. Odotamme innolla uutisia =)
Itsellä napsahti juuri pinna... taas... Tuntuu, ettei meillä mies tajua lainkaan, että päivät ovat täyttä työtä. Valittaa vaan omaa väsymystään ja koska minä olen päivät pitkät *vaan* kotona, niin elämäni on siis pelkkää lepoa. Pläääh! Kun olen ollut todella väsynyt tässä odotuksessa ja ottanut joskus päikkäreitä, niin on aina huono omatunto. Tottahan se mies meillä raataa pitkää päivää toimeentulon eteen. Minä varmaan näitä lapsia olen enemmän halunnut, joten siksi en siis ole *oikeutettu* puhumaan mitään väsymyksestä ja pienistä lepohetkistä. Minun kun kuuluu hoitaa kaikki valittamatta. Etenkään kun en tuo rahaa taloon... =( Välillä olo on tosi ahdistunut. Ja kun minut on kasvatettukin aina olemaan hiljaa, ei saa valittaa, kaikki pitäisi aina osata hoitaa paremmin... olen jatkuvassa itsesyytösten kierteessä. Jotenkin tuo kaikki on alkanut purkautumaan ja olen ihan liian usein pahalla päällä =( Ja sitten sitä tietenkin toivoo mieheltään tukea ja ymmärtämystä, jota ei tule. Todellakin Mars ja Venus... Tai ehkä minun todellakin pitäisi mennä itseeni ja miettiä tarkemmin sitä, etten varmaankaan anna riittävästi tälle perheelle ja panokseni voisi olla isompi.
Anteeksi tuo purkautuminen... Pakko vaan joskus antaa tulla ettei ala *lentää irtopäitä* =/
Sitten kun vielä alkaa olla täynnä tätä odotusta. Ja toisilla ne sektiot, synnytykset ja vauvat vaan lähestyy. Itsellä kun ei näytä olevan mitään lupaustakaan siitä, että syntyisi ennen laskettua aikaa =( Eikä mitään voi tehdä. Saipa tuo mieskin päästyä *käynnistyspelostaan* ja eilen uskalsi kanssani petipuuhiin. Tosin itse ei iltaisin ole innokkain... Vaan eipä tosiaan käynnisty sillä, ei! Joten ehkäpä tuo uskaltaa uudemmaltikin. Alkaa vain tuo masu olemaan niin mahdoton, ettei löydy kovin helpolla mukavaa asentoa molemmille. Ja kun lisäksi olen jo muutaman vuoden kärsinyt kuivista limakalvoista (vaikka kuinka haluttaisi), niin tuntuu välillä huijaukselta käyttää liukasteita...
Nyt on sitten uni tuon pinnan napsahdukseni takia kaikonnut. Kaipa sitä täällä vaan keikutaan aamuyöhön... ja kilistellään sukkapuikkoja, jotta edes jotain saisi tuotettua =P
TalviSalama + Tiitiäinen 37+1
Tänään (eli puhun perjantaista vielä) alkanut huono olo ja mahdollinen kuume...
Niiden yhteys tuohon viime öiseen vuotoon?
Tulehduksen mahdollisuus???
Tulehdushan on mahdollinen jos lapsivesi menee?
Nyt takaisin nukkumaan...
Päätäkin särkee...
Swehina rv 35+6
Ekaksi Momentille onnea matkaan :)
(.) Ei kuulu kummempia,olo alkaa olla tosi tuskainen ja täysinäinen.
Toivottavasti päästään ajallaan hommiin eikä mene yliaikaiseksi. Yöt alkaa olla levottomat kun jalat juoksisi ja lonkat puutuu...Ja vessassakin saa rampata tämän tuosta.
Nyt kuitenkin vielä ulkoilemaan kun on ollut niin kaunis syyspäivä pitkästä aikaa.
-kisupikkukuu 35+3-