+++Marraskuiset perjantaille+++
Kommentit (54)
Laitan tähän tämän meidän h-hetken arvaukset kun huomasin, että momentti oli veikkaillut mm. tätä päivää. Pahoittelen edelleen jos joku on ilmoittautunut ja puuttuu listasta, en lue palstaa joka päivä. Jos joku halua vielä arvailla niin luen tänään ja huomenna ahkerasti ja kirjoitan päivitetyn listan maanantaina.
Masuapina
-----------------------------------------
Masuapina 9.11
BettyBlu 5.11
Momentti 13.10
Siilivaimo 41+ / 34+
Viljonkka74 14.11
ootellaan 5.11
marrastoive 6.11 alkava vko tai 30.10 jos käynnistys
rusina26 27.11
sarimaar 24-25.11
Sarafan 12.11
Mari-69 6.11
MrsCruiser 15.11-30.11
Oliivi@78 20.10
Kanelisokeri 11.11/23.11
travel 25.11
tuuli_81 16.11
säteijä 25.11/9.10-11
Jas 17.11
Vaavaa 1.11
Tiitiäinen78 10.11
Marrasnasu 7/8.11
Anyara75 11.11
Haltijapipari 1.11/8.11
Momentti... täällä ollaan, vaik limatulppaa mennyt jo viikon verran ja paikat kolme senttiä auki :( Kohdunkaulakin puuttui jo eilen kokonaan! Jotenkin ollut tämä raskaus sellainen, että vähän epäilyttää, että ei hetikohta lähtöä tulekaan, vaikka minuakin koko ajan peloteltu ennenaikaisuudella. (Olen vuodellut rv 14 lähtien).
Mutta tänään tosiaan perjantai ja kolmastoista, joten eihän haluttaisikaan tänään lähteä! :)
Minä innostuin näistä täysistä viikoistani niin, että lähdin reippaalle lenkille ja rakasteltiin sen päälle miehen kanssa piiiitkästä aikaan... Tuloksena oli se, että reväytin toisen nilkkani lenkillä niin, että tänään en juuri pysty kävelemään sillä ja seksi sai vain epämiellyttävän paineentunteen ja jatkuvan pissahädän tunteen aikaiseksi tuonne alapäähän koko yöksi. Ei siis tullut enää suppareita eikä muitakaan synnytysoireita nyt, kun niitä jo saisi tulla! Että semmoista! Kävelen nyt oikeasti niin kuin vain tosi vanhat ja vaappuvat ankkapolot voivat kävellä...
Nyt lähen nilkutteleen keittiöön, omppupiirakka taitaa olla valmis... Nam!
Mukavaa alkavaa viikonloppua!
-Sisel, joka ei voi siivota, jää miehen hommiksi tuon jalan takia :) 37+3
Neuvolassa taas käyty. Samaa rataa, eli paineet 133/86 (saisi siis olla alemmatkin, mutta tuossa menty koko raskausaika), pissa puhdas, painoa tullu 1kg viikossa (mutta niin tässä vaiheessa aiemmissakin, eli oisko turvotusta), hemppa mitattiin pitkästä aikaa ja oli 128 (ei mitään rautoja syöty missään vaiheessa). Sf-mitta oli 32 eli melko keskikäyrällä ja aavistuksen pienempi kuin aikaisemmista. Juteltiinkin tuosta mitasta ja terkka totesi, että riippuu mittaajasta. Eipä kuulemma tiedä, onko hänellä samanlainen mittaustapa kuin aikaisemmalla terkallani, mutta epäiltiin kuitenkin, että tämä Tiitiäinen voisi olla aika samaa kokoluokkaa kuin veljensäkin. Mietittiin kanssa sitä, että synnytyksen jälkeen voisi mittailla tuota verenpainetta ja vaikka ottaa sitten kolesteroliarvot. Niistä olen itse huolissani ja totesinkin, että olisi tosi kiva, jos niin voisi tehdä...
Muutoin vaan odotellaan. Toivoisin jo, että pian syntyisi, mutta kuten neuvolassa sanoin, eipä sitä voi käskeä.
käytiin ultrassa :) se laite oli vuodelta nakki mutta se tärkein selvisi, eli vauva on kun onkin raivotarjonnassa, ihan niinkun tiesinkin. sukupuolta ei näkynyt :) kaveri suuttu oikeen huolella kun kätilö tunnusteli mahan päältä ja sitten kun se ultran kapula ilmeisesti häiritsi häntä, tuli oikeen kunnon potkuja pitkästä aikaa. kädet näkyi hyvin. kasvot erottui hauskasti. oli kyllä niin mahtavaa taas pitkästä aikaa nähdä pikkunen!! ens kerralla sitten ihan värillisenä ja oikeasti. ei mustavalko kuvaa ruudulta :)
on kyllä niin hyvä ja mahtava olo! ulkona kovin kylmä. piti bussipysäkillä pitää jo taukojumppaa.. käsineet on kaivettava esiin.
käytiin hakemassa pitsat ukkelin kaa ja kaupassa. ostin jotain banaanimaustekakkua, voi jestas kuinka hyvää!
ukkeli jää sittenki kotiin, sen piti mennä töihin yöksi mut onneks näin.
nyt puuhailemaan!
aurinkoista perjantaita muruille!! :)
Momentti: Ei mulla sitten koko limatulppa lähtenyt. Sen vuorokauden verran pukkas hieman veristä limaa ja siinä se. Nyt on taas fiilis, ettei nämä koskaan synny. Mä olen kanssa miettinyt noita petitouhuja. Edellisen ultran/tarkistuksen jälkeen en ole uskaltanut, kun kohdunsuulle sattui niin maan ...keleesti. Mutta josko tuota uskaltautuisi yrittämään, kun on 37 täynnä. Pelkään vaan, että supistaa ja tulee tuhannen tuskat kesken kaiken.
S-etupäivistä: Meillä päin ne ilmoitetaan Yhteishyvän mukana tulevassa mainoslehdessä. Täällä ne ainakin kestivät aikoinaan keskiviikosta lauantaihin. Lauantai on se pahin...
Alia ja pikkuoravat rv36+4
No niin! Nyt on sitten turha enää niitä estoja sulle tyrkyttää ; )
Tosi paljon voimia ja tsemppiä synnytykseen!
Maltan tuskin odottaa vauvauutisia!
Olivi@ & Mönkiäinen rv37
Onnea matkaan Momentille!!!
Mirpa: Lauritsalan neuvolassa käyn. Ensikertalaisena hätäilen varmaan ihan turhaan mutta tuo valmennus kyllä säikäytti ja on tullut mietittyä puudutuksia yms. vähän liikaakin...
Nasketti
makkariasiaa :) En ole marraskuisten listalla mutta sen verran taustaa että kolmatta odottelen ja ongelmia on ollut joka raskaudessa (ennenaikaisuuden uhka ym). Molemmat lapseni ovat syntyneet ennen kuin 37 viikkoa on tullut täyteen ja nyt olen 35+0 eli alkaa jo jännittää. Tässä raskaudessa mulla oli istukan reuna kohdunsuun päällä ja vuoteli viikot 8-26. Todella stressaavaa kun koko ajan pelotti meneekö kesken. Vuodon loputtua istukka ei ollut vieläkään kunnolla siirtynyt vaan jotain verisuonia risteili vielä kohdunsuulla viikolla 30. Viime kerralla, viikon 33 tiennoilla, lääkäri sitten vihdoin sanoi ettei kohdunsuulla ole enää mitään verisuonia, istukka on noussut ja että kaikki on hienosti. Aikaisempien ennenaikaisten synnytysten vuoksi sain kuitenkin vielä ajan kohdunsuun kontrolliin. Seksikiellossa olemme olleet siis viikosta 8 lähtien ja viime lääkärissäkäynnin jälkeen pähkäiltiin että voiskos sitten nyt (lääkäri oli nuori mies enkä kehdannut kysyä) harrastaa sitä seksiäkin mutta sisätutkimus sai aikaa pientä vuotoa eikä taaskaan uskallettu. Argh. Tuntuu niin itsekkäältä myöntää että olo alkaa olla hiukan turhautunut. Uskaltaako vai ei. Huoh.
Sun tilanteessasi varmaan yrittäisin vaikka se todennäköisesti synnytyksen käynnistäisikin. Sullahan on viikkoja niin hyvin jo. Mutta joo, yllättävän vaikeaa on mennä lääkäriltä suoraan kysymään, saako harrastaa seksiä..
13 perjantai.. hyvä päivä nähtävästi :)
momentille lykkyä matkaan!!
Momentille onnea tulevaan koitokseen! (vaikket tätä enää luekaan) Ihanaa, että vaiheikas odotusaikasi on vihdoin päättymässä. Eiköhän se vauva ole kypsä jo nyt kun kerran niin kovasti tähän maailmaan sieltä haluaa tulla ja viikotkin olivat ihan hyvät jo :-)
Itselläni on nyt parin päivän ajan ollut omituisia, kipeitäkin menkkajomotuksia alavatsalla. Ne säteilevät selkään saakka, eli olisivatkohan suppareita? Eilenkin tulivat tunnin välein...ja tekivät kipeätä. Tänään sama homma, tosin keikuin Hulluilla päivillä aamupäivän, joten ei liene ihmekään jos supistaa ;-)
Vauvan rytmistä: Tämä on aktiivinen ihan jatkuvalla syötöllä. Hiljaista tulee silloin kun teen jotakin fyysisesti raskasta ja sitten yöt tuo ihmistaimi nukkuu melko hyvin. Muutaman kerran olen herännyt potkuihin kun asentoni on neidin mielestä ollut tukala. Minultakin loppuu happi selällään maaten ja kyljeltäni kierähdän todella helposti liikaa mahalleni...mikään asento ei tunnu oikein sopivalta.
Yöt ovat todella risaisia ja se on alkanut näkyä silmänympärysiholla...minulle on tullut kummalliset pandarenkaat ja ryppyjä. Kävin tänään ostamassa silmänympärysvoidetta kun nuo silmänaluset ovat ihan hirveän kipeätkin. Toivottavasti saan apua ongelmaan tuosta voiteesta.
Toinen ongelmani koskee kutinaa. Minulla on aivan hirveä kutka rintojen alla, enkä keksi enää muuta syytä kuin käyttämäni huuhteluaine. Pitää lopettaa sen käyttö ja katsoa miten rintojen iho reagoi sitten. Kohta raavin itseni ihan verille jollei tämä lopu. Rinnanaluset hikoilevat kyllä todella runsaasti, joten syy voi olla siinäkin. Talkkiakin olen käyttänyt tuohon hikoiluun, muttei se auta kuin hetken. Iho on toistaiseksi vielä ihan siisti kuitenkin, eli mikään hiiva siellä ei varmaankaan jyllää.
Ostin tänään uudet vuodevaatteet. Kohta saan ne laitettua paikoilleen. Kiva kun tulee vaihtelua. Ostin tummanruskean helmalakanan, viininpunaisen muotoon ommellun aluslakanan ja sellaiset beigenväriset kukkakuvioidut puuvillasatiinipussilakanat. Tänään pitää lämmittää sauna. Mikään ei ole ihanampaa kuin saunapuhtaana puhtaisiin petivaatteisiin pääsy...
Jep, huomenna alkaa taas uusi viikko. Turvallisilla vesillä ollaan jo täälläkin. Niin, ja tänään alkoi äitiyslomakin ;-)
Kanelisokeri 34+6
Ensimmäisenä: Voimia ja Onnea matkaan Momentille!!!
Eilen oli neuvola, pissa ok, painoa tullut paljon, reilu kilo/vko! Verenpaineen jostain syystä mittasi kolmeen kertaan, sekin ihan ok ja vaavi on rt:ssa, tosin ensin terkka oli epävarma ja pyysi toisen tarkistamaan..Itse tiesin, että rt:ssa vaavi on, ollut jo tovin. Ei vielä ollut vaavi kiinnittynyt,mutta terkka meinasi, ettei välttämättä enää kolmatta kertaa synnyttävällä kiinnitykkään!?
Vaavi mongertelee hyvin. Yleensä yöt ovat rauhallisia, mutta viime yönä jostain syystä innostui jalallansa tökkimään ja napakasti, ihan heräsin siihen.
Mielen päällä oli ainakin tusinan verran asiaa, mutta pääkoppa tyhjeni..Minulla ihan normaalia ;)..
Taidan lähteä katsomaan miten jauhelihakeitto voi ja huutelemaan tyttöä pihalta syömään..Poju intoutuu syliin, alkaa vain olla ahdas syli!!
SaaMee ja vaavi 35 tasan!
Niin se vaan rupee läheneen omakin synnytys,tuntuu vielä realistisemmalta kun toiset jo alottelee,hui hui...=)!
Rytmistä: Meillä vaavi tuntuu heräilevän aamusin siinä klo 5-6 sitten simahtaa,heräilee ennen puolta päivää,sitten on taas rauhallista iltaan asti. Heräilee noin seittemän aikoihin hetkex,nukahtaa ja herää taas toviksi n. klo 22-24 eli aikas kivat rytmit. Tietty vaihtelee päivittäin jonkin verran=)!
Omaa: Eipä juur mitään uutta, sokerit on mielestäni pysyny ihan suht hyvällä mallilla. Aamusokru ehkä hiukan koholla,muuten päivällä ihan komeesti alle sallittujen mikä mun mielestä on ihan ok. Kaipa se siitä,nyt vaan odottelen sitä kutsua sinne sokru-seurantaan,ei kiva...!
Mies tulee kohta kotiin,tarttee keksiä jotain syömistä!
Hauskaa alkanutta vkonloppua Murut=)!
Tiitiäinen78 rv34
Aika hurjaa, momentilla pian pieni käärö sylissään! =) Ihanaa!!
Meikäläinen kun on varmaan vielä joulukuussakin yhtenä kappaleena. No, ainakin sen verran voin sanoa, että jouluaattona meilläkin on vauva. Viimeistään 7.12 meillä käynnistetään, kun sit on 2 viikkoa yli. Toivottavasti tulee itsestään ennen sitä.
Oma: liikuskelee reippaasti päivittäin. Mitään säännöllisyyttä en ole huomannut. Illalla 23 aikoihin on hereillä aina ja samaten aamuisin klo8 aikoihin kun mies lähtee töihin. Päivällä ei niin huomaa rekisteröidä milloin liikkuu kun itekin touhaa kaikennäköistä. Nyt ainakin nukkuu =)
Täällä on kävely hieman hankaloitunut. On alkanut " ihanat" liitoskivut ja alavatsalla on painon tunne. Voiko lapsi pikku hiljaa laskeutua??? Hengitys on ainakin helpottunut makuuasennossa, ei ahdista enää niin paljon.
Nyt välipalalle ja sit koiran kanssa HITAALLE kävelylle. Aivan säälin koiraa joka joutuu laahustamaan lenkillä kun emäntä ei jaksa. (olen juossut koiran kanssa ennen raskautta). No, huomenna äiti lupas mennä pyörälenkille koiran kanssa että saa kunnolla liikuntaa =)
Hyvät viikonloput muruset!
rusina 34+1
Momentille kovasti voimia ja onnea matkaan :) Kauhea kun pyrkii ihan itkettämään liikutuksesta....
Sain Madam Mammaltakin vastauksen syntymäajasta: hän ennusti että poika syntyy 8.11 ja jää viimeiseksi lapseksemme. Nyt saa jännittää toden teolla kun menevät noin lähelle (Ennustaja Elli : 7.11 ja tyttö). Piti ihan ruveta tekemään listaa mahdollisista nimistä jotta saadaan alkaa isännän kanssa keskustelemaan niistä. Voihan nämä olla ihan hölynpölyä mutta.... :(
MrsCruiser
Alko jännittämään kamalasti! Kyllähän sitä tietää että LA lähestyy, mutta se kun joku meistä lähtee synnyttämään, se herättää todella tajuamaan että ihan OIKEASTI, OIKEASTI meillekin tulee vauva ja ei tässä enää kovin pitkään mene. Voi tulla yllätys lähtökin jos vedet menee.
Momentti ei oo varmaan lukemassa, mut lähetän kuitenkin hirveästi tsemppiä!
Kuka olis sitten seuraava?
Ompa jännää!! :D
V&V 35+2
en ole jaksanut kirjoitella taas ollenkaan,
mut nyt oli pakko kun momentille tuli lähtö omaa nyyttiä " lunastamaan"
voiman haleja koitokseen lähettelee täältä itkuinen mamma.
iski kauhea itku kohtaus kun huomasin että nyt on marrasmurujen menoa.
en tiedä kuuluuko viikkoihin vaan tänään on kyllä tullut pala kurkkuun useampaan otteeseen.vai johtunekko siitä että nyt se alkaa miedänkin lista rullaamaan loppua kohti.
taidan lähtä hakemaan suklaata(vaikkei saisi)
toukokuunäiti ja masuasukki 34+1
Totta se on, ei täältä voi kauan olla pois kun jo tapahtuu (aamulla viimeksi kävin pinon lukemassa)
Momentin kohdalleen menneestä arvauksesta, veikkasi itse vauvan syntyvän tänään, ja todennäköisesti ehtii, innostuneena veikkaan myös nyt itse. Sanotaan vaikka että 18.11 syntyy tämä, la oli siis 26.11.
Rytmistä: meillä masukki veuhkaa aina iltaisin ja päivisin on useamman tunnin hiljaa. Eilenkin oli niin hiljaa koko päivän, että meinasin huolestua, kun syöminen tai juominen ei saanut liikettä aikaiseksi. Illalla ja yöllä alkoi sitten tuttu muljuttelu.
Palstalla on puhuttu mahasta kuuluvista naksahduksista. Miten teillä muilla? Meillä naksuu päivittäin ja mielestäni se ei tule vauvasta vaan ihan kun kalvo naksahtaisi, kun kun vauva kääntyy tai venyttelee. Se on sellainen jännä " rips" ääni paremminkin. Aina jähmettyy alkaako lapsivesi juosta. Esikosta kuulin napakan " POKS" äänen ja sitten alkoi lapsivesitulva. Karmivaa jotenkin tuo " rips" ...
Muutenkin tämä masukki tykkää olla kummallisesti vinossa ja välillä aivan poikittain. Kyljellään nukkuessa on jotenkin hankalaa kun vauveli tuntuu luisuvan (älkää kysykö miten) kyljen ja patjan väliin ja alkaa sitten tempomaan ja pyristelemään. Selällään en enää voi nukkua kun happi loppuu. Mielenkiintoiseksi muuttuu nukkumakuviot kohta kun mikään ei onnistu. Joskun olen herännyt niin, että nukun kyljellään ja masu on tosi puristuksissa patjan ja kropan välissä, sitten hirveä hätä onko siellä masussa jo vauva pannukakkua. Hassua, kun esikon ajasta en tällaisia tuntemuksia muista mutta hänpä olikin rt jo varhaisesta vaiheesta asti.
Meillä pohditaan samaa kuin Momentilla, että josko seksielämää voisi taas viritellä, kun sen kielto napsahti elokuussa. Tiistaina onkin 36+2 ja lääkärineuvola, sieltä varmaan tulee jokin suositus.
Viikonloppuja Marrasmammoille
Masuapina 35+5