Mitä synttärikakuksi lapselle, joka ei tykkää kakuista?
Kotona perheen kesken juhlitaan. Mutta lapsi ei tosiaan tykkää kakuista eikä kermavaahdosta eikä sellaisesta. Mitähän keksisi kakuksi tai kakunkorvikkeeksi? Haluaa kuitenkin puhaltaa ne kynttilät jne.
Kommentit (40)
Suklaakakku, joku sacher esimerkiksi. Siinä ei ole kermavaahtoa tai karkkeja.
Kerran tilasin Viialan kotileipomosta jättimunkkipossun (pomada-kuorrutteella).
Oli yllättävän edullinen ja maistui lapsille paremmin kuin kermakakku. (aikuisten mielestä se oli melko makea)
Kaikesta ne vanhemmat tekee ongelmia. Lapsi joka ei tykkää kakusta tarvii kakunkorvikkeen, jotta voi puhaltaa kynttilät. Kaikkea sitä kuuleekin.
Meillä tuollainen lapsi. Hän tykkää kovasti suklaasta ja mutakakusta, joten sitä on tarjolla. Tai jäätelöä.
Perunamuussia ja paistettuja muikkuja.
Lapsi ei tykkää myöskään letuista, hillosta eikä sellaisesta. Tuo kuorrutettu munkki voisi mennä. Kiitos siitä ideasta. Voihan tosiaan niihinkin tökätä kynttilöitä. En tosiaan ole väkisin tekemässä kakkua, vaan lapsi vain on niin nirso, että oma pää lyö tyhjää mitä laittaisin. Ap
Onko kynttilöiden pakko olla jonkun syötävän päällä? Laita ne kynttilänjalkaan tai jollekin alustalle. Yleensäkin olen ihmetellyt tuota lastenjuhlien kynttiläshowta. Miettikää, vähän nuhainen juhlija ja sitten yrittää räkiä kynttilöitä sammuksiin. Kiva syödä juhlavieraiden sitä kakkua. Tai vaikka ei olisi räkäinenkään, kyllä lapsen puhallellessa sylkeä lentää.
Vierailija kirjoitti:
Onko kynttilöiden pakko olla jonkun syötävän päällä? Laita ne kynttilänjalkaan tai jollekin alustalle. Yleensäkin olen ihmetellyt tuota lastenjuhlien kynttiläshowta. Miettikää, vähän nuhainen juhlija ja sitten yrittää räkiä kynttilöitä sammuksiin. Kiva syödä juhlavieraiden sitä kakkua. Tai vaikka ei olisi räkäinenkään, kyllä lapsen puhallellessa sylkeä lentää.
Lapsi odottaa niitä kynttilöitä jonkun herkun päällä. Ja älä huoli, perheen kesken juhlitaan niin ei väliä jos oma lapsi puhaltaa. Ap
Mä olen tehnyt mokkapalat pyöreään vuokaan.
Siihen sitten kynttilät. Mokkapalat on mun lapsen suurin herkku.
Entä suolaiset kakut, esim voileipäkakku lapsen valitsemalla täytteellä? Tai jokin muu suolainen, jos ei niin makeasta välitä?
Vierailija kirjoitti:
Entä suolaiset kakut, esim voileipäkakku lapsen valitsemalla täytteellä? Tai jokin muu suolainen, jos ei niin makeasta välitä?
Yleensä ongelmana on se, että kaikki maut ovat kakussa sekaisin. Voileipäkakku on vielä pahempi juttu kuin makea kakku. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ongelmana on se, että kaikki maut ovat kakussa sekaisin. Voileipäkakku on vielä pahempi juttu kuin makea kakku. :)
Joo tämä on meilläkin se ongelma. Ei tykkää jos on eri makuja sekaisin. Ap
Minä toivoin aina lapsena äidiltä sen tekemää hyvää tiikerikakkua.
Eihän niitä kynttilöitä juuri siihen kakkuun ole pakko tökätä, voi ne vieressäkin olla jollain alustalla.
Vierailija kirjoitti:
Siihen sitten kynttilät. Mokkapalat on mun lapsen suurin herkku.
Meillä pulla. Tein pikkupullia pyöreään kakkuvuokaan ( niinkuin bostonkakku) ja kynttilät siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen sitten kynttilät. Mokkapalat on mun lapsen suurin herkku.Meillä pulla. Tein pikkupullia pyöreään kakkuvuokaan ( niinkuin bostonkakku) ja kynttilät siihen.
Mä haluan itselleni tuollaisen pullakakun.
Vierailija kirjoitti:
Sanot et jos ei kakku maistu niin ei tule mitään juhlia.
Eli lapselle opetetaan jo pienestä pitäen, että hänen toiveillaan ja haluillaan ei ole mitään merkitystä. Sehän onkin tervettä kasvatusta.
Näkyy tulleen jo niin monta hyvää ehdotusta, että eiköhän sieltä ratkaisu pulmaasi löydy. AP voitkin jo kiittää kaikkia vastanneita. Kerro, miten pulmasi ratkaiset!
Meillä on yhdellä aina joko Daim-kakku (se perusversio, ei mitään moussea) tai mutakakku.
Aistiyliherkkä?
Meilläkään ei kermavaahto uppoa.
Paista pino lettuja, se on ihan kakun näköinenkin. Sietääkö lapsi hilloa tai hedelmiä?