Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perintö: sukulaiset painostavat

Vierailija
28.05.2022 |

Olen perikunnan osakas ja en halua myydä mitään pesästä pois. Mökistä kyse. Muut painostavat. En pysty maksaa muita ulos tällä hetkellä.

Vinkkejä? Kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut vaativat pesän jakamista oikeudelta. Pesä jaetaan lain voimalla halusit tai et. Ei siinä enempää vinkattavaa.

Vierailija
2/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks o niin, et jos jakoa vaaditaan, niin se on tehtävä. Mites pidätkö sinä yksin sen mökin kunnosta huolta, kunnostat ja remppaat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut vaativat pesän jakamista oikeudelta. Pesä jaetaan lain voimalla halusit tai et. Ei siinä enempää vinkattavaa.

Eli silloin menee pakkomyyntiin ilman minun suostumusta?

Mutta osuus pysyy kuiteskin sama/voimassa?

Silloin minä voisin kai odottaa ihan rauhassa oikeuden päätöstä. Ei minulla silloin mitään hävittävää. Kai?

Vierailija
4/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei löydy paaluu ostaa niiden siivuja pois, niin ei auta kuin pistää lihoiksi vaan.

Voithan sä sillä osuudellasi ostaa itellesi oman mökkitontin ja rakennella ite sinne jonkunlainen maja.

Vierailija
5/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin minä voisin kai odottaa ihan rauhassa oikeuden päätöstä. Ei minulla silloin mitään hävittävää. Kai?

Kukas ne oikeudenkäyntikulut sitten maksaa?

Vierailija
6/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks o niin, et jos jakoa vaaditaan, niin se on tehtävä. Mites pidätkö sinä yksin sen mökin kunnosta huolta, kunnostat ja remppaat?

Juu. Pidän. Maksan laskut jne tiemaksu, sähkö, kiinteistövero

Vierailija
7/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko myyt pois tai ostat koko höskän omaksi

Vierailija
8/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävittävää on oikeudenkäyntikulut. Toki välit muihin perikunnan osakkaisiin saattavat mennä poikki mikäli haluat lähteä käräjöimään. Eli kannattaa oikeasti miettiä mitä kukakin haluaa ja sopia yhdessä mitä tehdään.

Vierailija
9/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei löydy paaluu ostaa niiden siivuja pois, niin ei auta kuin pistää lihoiksi vaan.

Voithan sä sillä osuudellasi ostaa itellesi oman mökkitontin ja rakennella ite sinne jonkunlainen maja.

Mökki arvioitu 220.000 arvoiseksi. Oma osuus kolmasosa. Noin 70.000 ei oikein riitä mihinkään.

Vierailija
10/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, sä olet sukulainen hel*etistä. Lopeta toi kiusaaminen, ap.

Vierailija
11/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitkität väistämätöntä? Nyt myyntiin ja voitte saada hyvän hinnan. Jos oikeuden päätöksen jälkeen myyntiin niin halvalla menee. Ei kukaan enää halua pitkittää myyntiä. Miksi olet järjetön kiusantekijä? Hanki oma mökki.

Vierailija
12/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on. Noista pakkomyynneistä ja oikeudenkäynneistä tulee aina extra kuluja. Nämä kulut ovat pois sinun perintöosuudestasi. Taidat olla tosi vittumainen tyyppi.

Vierailija
13/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävittävää on oikeudenkäyntikulut. Toki välit muihin perikunnan osakkaisiin saattavat mennä poikki mikäli haluat lähteä käräjöimään. Eli kannattaa oikeasti miettiä mitä kukakin haluaa ja sopia yhdessä mitä tehdään.

Ei haittaa jos välit menee kun niitä ei ole ollut ennen kään.

Vierailija
14/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeudenkäynti maksaa. Mites jos sinä joudut maksumieheksi?

Ota laina ja maksa muut ulos.

Vierailija
15/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökki arvioitu 220.000 arvoiseksi. Oma osuus kolmasosa. Noin 70.000 ei oikein riitä mihinkään.

Jos sun rahat ei oikein riitä mihinkään niin mökin hankkiminen ei ole oikea-aikaista, valitettavasti.

Vierailija
16/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap joutuu automaattisesti maksumieheksi koska oikeudenkäyntikulut veloitetaan kuolinpesältä. Näin ollen jaettava rahamäärä vähenee.

Vierailija
17/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan sen mökinkö se perikunta omistaa? Taitaa olla aika harvinaista tuollainen tilanne, että ainoastaan mökki?

Vierailija
18/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on samanlainen jänkkä kuin meidän suvussakin oli. Ei halunnutkaan jakaa pesää, vaikka ensin siihen oli halukas. Sukuni ei halunnut tapella (kun nyt ei puhuta sadoista tuhansista) niin pesä jätettiin jakamatta kunnes tämäkin jänkkä kuoli. Muuten hyvin mutta perinnössä olleen kiinteistön arvo romahti tässä ajassa 1/10 siitä mitä siitä olisi alunperin saanut ja kuolinpesän kulut söivät säästöt, ja lopulta tontilla ollut talokin rapistui. Ainoa ilo oli että kunnan vpk sai harjoituspalon...

Vierailija
19/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on samanlainen jänkkä kuin meidän suvussakin oli. Ei halunnutkaan jakaa pesää, vaikka ensin siihen oli halukas. Sukuni ei halunnut tapella (kun nyt ei puhuta sadoista tuhansista) niin pesä jätettiin jakamatta kunnes tämäkin jänkkä kuoli. Muuten hyvin mutta perinnössä olleen kiinteistön arvo romahti tässä ajassa 1/10 siitä mitä siitä olisi alunperin saanut ja kuolinpesän kulut söivät säästöt, ja lopulta tontilla ollut talokin rapistui. Ainoa ilo oli että kunnan vpk sai harjoituspalon...

Siis ei 10%:lla vaan 10%:iin alkuperäisestä arvosta...

Vierailija
20/25 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap joutuu automaattisesti maksumieheksi koska oikeudenkäyntikulut veloitetaan kuolinpesältä. Näin ollen jaettava rahamäärä vähenee.

Ap joutuu ensin palkkaamaan oman asianajajan hoitamaan hommaa. Kymppitonni paukahtaa siihen että saa hylsyn käräjillä. Siitä sitten valitusta hoviin. Tietenkin kaikki mahdolliset mökin kaavoitusvalitukset, toimenpidekiellot, tontin hakeminen luonnonsuojelualueeksi sekä perättömät ilmiannot sekä muu pikku sivujäynä.

Onneksi ap.llä on elämässään jokin missio. Kateeksi käy.