Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lumme nestepyykkiaine ei enää pese rasvatahroja

Vierailija
28.05.2022 |

Onko muilla samoja kokemuksia? Itse käyttänyt yli 4v jo sensitive nestemäistä ja konekin on ihan uutukainen. Onko siitä nyt poistettu tai muutettu joku aine, koska en ala pesemään samoja pyykkejä toistamiseen(eikä sekään auttanut).
Nyt on edessä toisen merkin etsintä. En voi käyttää bio luvilin tai omon sensitive - aineita. Niissä on jotain mikä räjäyttää ihon tulenpunaiseksi.
Käytän lisähuuhtelua ja esipesua rasvatahroissa, onko nyt pakko alkaa käyttää jotain tahranpoistoainetta t-paidoissa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole tiennyt että se olisi joskus poistanut, olen aina liottanut rasvatahrat sensitive-Vanishissa ennen pesua (sensitive-Formililla tai -Sertolla).

Vierailija
2/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaa kokeilla sitten jotain tollasta, käytin ennen ihan vaan laittamalla pari tippaa tota Lummetta suoraan tahraan ja annoin vaikuttaa, sit pesin mutta nyt ei lähde hiki eikä rasva.. 🙄 Eikä naisten alushousuista tahrat. Kohta kyllä vaihtuu pesuaine, mut koitan nyt vielä tota, vanish normaali ei sopinut - on tosi yliherkkä iho 😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on siis uusi pyykkikone? Vika voi olla siinä, että uudet koneet käyttävät noin vähän vettä, ettei pyykki välttämättä puhdistu.

Vierailija
4/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kävi myös Serto-pulverille, kun muuttivat sen soodapohjaiseksi.

Vierailija
5/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 3v vanha kone jolla pesen noin 2x viikossa ja pesen 90 asteen pesun kerran kuussa.

Ja kuten mainitsinkin, on käytössä lisähuuhtelu eli vettä kyllä saa, en käytä Eco - ohjelmaa juuri tuosta syystä.

Ihmettelen vain kun edes hiki ei lähde pois..

Vierailija
6/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiero faifya rasvaan

Vierailija
7/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On 3v vanha kone jolla pesen noin 2x viikossa ja pesen 90 asteen pesun kerran kuussa.

Ja kuten mainitsinkin, on käytössä lisähuuhtelu eli vettä kyllä saa, en käytä Eco - ohjelmaa juuri tuosta syystä.

Ihmettelen vain kun edes hiki ei lähde pois..

Onko pesutuloksen muutos tapahtunut tämän saman koneen aikana? Onko sinulla vanhaa pakkausta ja uutta pakkausta, jotta voisit verrata, mikä aineen koostumuksessa on muuttunut?

Etikka huuhteluaineeksi, niin lähtee hienhaju.

Vierailija
8/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy varmaa kokeilla sitten jotain tollasta, käytin ennen ihan vaan laittamalla pari tippaa tota Lummetta suoraan tahraan ja annoin vaikuttaa, sit pesin mutta nyt ei lähde hiki eikä rasva.. 🙄 Eikä naisten alushousuista tahrat. Kohta kyllä vaihtuu pesuaine, mut koitan nyt vielä tota, vanish normaali ei sopinut - on tosi yliherkkä iho 😳

Eikös Lumme siirtynyt pahvitölkkeihin? Ovat varmaan muuttaneet koostumustakin siinä samalla.

Vierailija
9/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soodapohjaiseksi? Onko tää joku EU-juttu että ne joudutaan muuttamaan noin? :(

Mitä tuotetta suosittelette, olisko jossain nyt sellaista missä tuota muutosta ei vielä ole tehty? Millä nimellä sen soodapohjan voi tarkistaa tuotteesta

Vierailija
10/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valitettavasti ole vanhaa pakettia jäljellä, oli niitä pusseja joissa korkki, nyt tää pahvinen on ihan surkeeta ainakin itsellä. Käytän pesupalloa(käyttänyt aina), sillä ei tuki sitä pesuaine lokeroa jota ei millään meinaa saada puhtaaksi😯

Pitääkö siirtyä käyttämään taas jauhetta ja jotain lidlin merkkiä, pyykkiaineetkin nousseet hintoihinsa.

Vierailija
11/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkaa käytän juu huuhtelussa, mutta miehen paidoissa jää keltaiseksi kainalot niin miettinyt missä nyt vika t. Ap

Vierailija
12/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vim tai Cif hankausnesteellä lähtee tahroja pois. On siivousaine, mutta olen kokeillut esim. farkuissa olleeseen tahraan.

Vierailija
13/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/asuminen/art-2000008154753.html

Lidlin sensitive näköjään pärjännyt ihan ok testissä, tosin testi maksumuurin takana.

Fairya en koneeseeni laittais edes tahroihin, se vaahtoaa jo pienissäkin tipoissa.

Vierailija
14/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin aikaisemmin, että Lumme olis kotimaista. Ei lue edes pakkauksessa valmistusmaa. Onkin tehty Norjassa, mikä selvis nettisivuilta.

Vierailija
15/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://kuluttaja.fi/testit/kirjopesuaineet-2/

Törmäsin tuollaiseen kun aloin tutkia enemmän tässä aamukahvia juodessa :)

Ap:lle, koita tuota formilia, tahroihin suoraan ja esivaikutus, jospa se ois sulle sopiva, annat veks jollekin jossei käy.

Vierailija
16/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin aikaisemmin, että Lumme olis kotimaista. Ei lue edes pakkauksessa valmistusmaa. Onkin tehty Norjassa, mikä selvis nettisivuilta.

Minä menin myös retkuun.

Vierailija
17/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/asuminen/art-2000008154753.html

Lidlin sensitive näköjään pärjännyt ihan ok testissä, tosin testi maksumuurin takana.

Fairya en koneeseeni laittais edes tahroihin, se vaahtoaa jo pienissäkin tipoissa.

Tuo Lidlin Formil sensitive color on hyvä aine, tykkään itse. Myös saman sarjan valkopesuaine on hyvää ja pesee puhtaammaksi kuin moni muu aine. Hintakin tippui jossakin vaiheessa parin euron tuntumaan (maksoi aiemmin enemmän), tämän hetkisestä hinnasta ei tosin ole tietoa kun ostin omani aiemmin keväällä.

Vierailija
18/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Lidlin Formil sensitive color on hyvä aine, tykkään itse. Myös saman sarjan valkopesuaine on hyvää ja pesee puhtaammaksi kuin moni muu aine. Hintakin tippui jossakin vaiheessa parin euron tuntumaan (maksoi aiemmin enemmän), tämän hetkisestä hinnasta ei tosin ole tietoa kun ostin omani aiemmin keväällä.[/quote]

Hei kiitos paljon kaikille näistä ja lisääkin saa laittaa jos vaan kokemusta, mä käyn tänään heti ostamassa tota Formilia ja testaan 👍

T. Ap

Vierailija
19/24 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko Lidlin pesuaineen litrahinta? Onko samoissa hinnoissa kuin Pirkka tai omo?

Vierailija
20/24 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko Lidlin pesuaineen litrahinta? Onko samoissa hinnoissa kuin Pirkka tai omo?

Pirkka vissiin suht samoissa hinnoissa, toki nyt kun hinnat nousee ihan silmissä niin en enää oo varma.