Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentuneena ei millään jaksaisi siivota

Vierailija
28.05.2022 |

Mistä ihmeestä saisi voimaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän täysin sinua ja kaltaisiasi.ennen en. pidän kuitenkin itse kiinni tiukasti. sauna päivänä siivoan,tiskaan ja pykään.käytän viikon sama mikrolautasta ja 1.muksia. huudon vain vedellä.mutta tiskan kunolla saunapäivänä.hulehdin vain ilta suihku ja ilta hampaan pesu.mutta aamulla en jaksa pestä hampaita. huolehdin viellä puhtaat vaateet on päällä.kai sekin päivä tulee etten enää jaksa.yksinäisyys on aika peikko jokaiselle ihmiselle ikään katomatta.antaa vaan lopuksi periksi.

Vierailija
2/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ajatella, että pitäisi siivota kaikki kerralla. Itsellä on toiminut menetelmä, että aina kun jaksan nousta esim. vessaan tai syömään, vien "samalla matkalla" roskan roskikseen tai tavaran paikoilleen.

Joskus oma koti oli niin pahassa kunnossa, että jouduin ex-poikaystävältä pyytämään apua siivoukseen. Avun pyytämistä kannattaa myös harkita, jos siivoaminen ei millään onnistu ja arjen askareet alkavat selkeästi vaikeutua siivoattomuuden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei masentuneena jaksa edes leikata kynsiä tai käydä pesulla, joten joku siivoaminen on täysin ylivoimainen tehtävä. Liikuntaa tai päihteitä tai molempia suosittelisin.

Vierailija
4/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro mulle mitä jaksat?

Vierailija
5/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä sitten läävässä.

Vierailija
6/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne päihteet ainakaan tilannetta paranna.

Vierailija
7/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerro mulle mitä jaksat?

Töitä tehdä, tiskata, laittaa ruokaa. Kaikkea sellaista, mitä on pakko tehdä.

Vierailija
8/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuin minä (joka vihaa siivousta). Älä siivoa kerralla, vaan päätä, että siivoat esim. 3 x 10 min/päivä. Sitten laitat ajastimen päälle 10 min kerrallaan. Tulee siivottua helposti tuo 10 min pätkä

Vierailija
9/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pikasiivoaminen on varma konsti saada orastava masennus hölläämään. Ei välttämättä heti, mutta parin vartin pätkän jälkeen alkaa helpottaa. Ennen kuin pääsee varttiin kiinni pitää vain tehdä niitä kymmenen sekunnin siivouksia justiin vessasta tullessa jne. Saa avuttomuudentunteen poikki. 

Tosin olen harjoitellut tätä pitkään, tiedän miten ohjailla ajatuksia ja hankkia mukavia tunteita fatalismin tilalle. Sitä oppii immuuniksi häpeälle.

Ja sitten se, että pois silmistä. Mulla voi pyykit olla pesemättä miljoonalta vuodelta eikä se haittaa, kun en näe niitä. Sitten kun saan ne pestyä, voin jo hyvin. Nyt pesen alushousuja nyrkkipyykkinä kerätessäni voimia pyykkäämiseen. 

Vierailija
10/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse siivota kaikkea. Käy vaikka viemässä roskat, jos jaksat voit samalla käydä vähän kävelyllä. Ulos kodista pääseminen on aina plussaa. Jos tuntuu, että jaksat jonkun toisen jotun, vaikka tiskejä tai pyykkejä, sitten jaksat. Jos ei niin sitten ei. Tee oman jaksamisen mukaan. Myös voi yrittää vain olla sotkematta, laittaa ne tämän päivän vaatteet pyykkikoriin, astiat koneeseen ja roskat roskiin.

Vierailija
11/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä sotkua. Laita esim. roskis paikkaan, jossa roskaa muodostuu (sohvan/sängyn viereen?). Tee ihan joku pikkujuttu silloin kun jaksat, ei mitään suursiivouksia. Yhtenä päivänä pyykkikoneellinen pesuun ja kuivumaan, joku toinen päivä lattian imurointia tai pölyjen pyyhintää, roskien vientiä jne. Kaikkea ei oo pakko tehdä yhdellä kertaa.

Vierailija
12/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai masentunut edes halua siistiä kämppää? Tunnen yhden sellaisen ja höpöttää kyllä siivoamisesta, mutta siihen se on aina jäänytkin. Sotkea kyllä osataan ihan urakalla...

Vierailija
13/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain hoitajalta sellaisen neuvon parvekkeeni tyhjentämiseen, että veisin yhden roskapussin ulos aina kun lähden kotoa jonnekin.

No, eihän se onnistunut. Mutta eilen vein NELJÄ JÄTESÄKILLISTÄ (3 parvekkeelta ja yhden asunnon sisäpuolelta) pois! Nyt ei tarvitse enää pelätä että sinne tulisi rottia tai jotain muuta, eikä tarvitse miettiä että mitä jos naapurit valittavat hajusta.

Vierailija
14/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain apua toimintaterapiasta. Pääsin siihen, kun opiskeluterveydenhuollosta tehtiin lähete erikoissairaanhoitoon.

Vierailija
15/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, vuosia kamppaillut asian kanssa. Aloita siitä, että keräät roskia jätesäkkeihin. Unohdat lajittelun ja keräät kaikki roskat samaan pussiin.

Vierailija
16/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aiemmatkin ovat maininneet, tee pieniä juttuja, vaikka se tuntuisikin turhalta kun kaikki ahdistaa. Vie roskat kun olet menossa muutenkin ulos kuten kauppaan, vaikka se tapahtuisikin vain kerran kahdessa viikossa. Jos jaksat viedä useammin, niin tee roskakeikan päälle lyhyt kävely ihan vaikka vaan talon ympäri, niin saat hetken enemmän raikasta ilmaa. Laita ajastin päälle ja tiskaa viiden minuutin ajan, tai päätä että nyt tiskaat kymmenen astiaa ja sen jälkeen saat lopettaa.

Vierailija
17/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain hoitajalta sellaisen neuvon parvekkeeni tyhjentämiseen, että veisin yhden roskapussin ulos aina kun lähden kotoa jonnekin.

No, eihän se onnistunut. Mutta eilen vein NELJÄ JÄTESÄKILLISTÄ (3 parvekkeelta ja yhden asunnon sisäpuolelta) pois! Nyt ei tarvitse enää pelätä että sinne tulisi rottia tai jotain muuta, eikä tarvitse miettiä että mitä jos naapurit valittavat hajusta.

Hyvä sinä! Minäkin vien joskus valtavan määrän roskia kerralla. Aina silloin kyllä muistuu mieleen jonkun ilkeän ihmisen aloitus tältä palstalta missä hän naureskeli naapurilleen joka vie paljon roskia roskikseen aina kerrallaan, ja mietin että kukakohan minuakin nyt tarkkailee ja tallentaa näyn mieleensä päästäkseen kertomaan siitä ''hauskan'' tarinan netissä tai kavereilleen. No, jotkut ovat ikäviä ihmisiä.

Vierailija
18/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneena sitä tekee vain sen, mihin pystyy. Minulle parasta ikinä on ollut muuttaa asuntoon, jossa on tiskikone! Eipä ole enää sitä ahdistavaa kasaa tiskialtaassa. Kaikkiin asuntoihin ei tietenkään niin vain hankita tiskikoneita.

Yritä tehdä joka päivä joku pieni juttu. Se voi olla vaikka kylppärin altaan pyyhkäisy samalla kun peset hampaat, tai se roskiksen vieminen. Tai tiskaat yhden lautasen, mukin, ja lusikan. Älä edes mieti mitään suursiivouksia, tai edes viikkosiivousta, jos tiedät ettet siihen kykene. Yksi asia joka päivä riittää. Joinain päivinä et voi tehdä edes sitä yhtä, ja sekin on ihan ok.

Vierailija
19/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en millään jaksaisi siivota vaikka en ole masentunut.

Vierailija
20/21 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee vain , vaikka ei jaksa. Jaksaa kuitenkin kun pakottaa ryhtymään . Terveet kädet ja jalat , niitä vain liikuttaa. Ei se ole sen kummempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi