Mies osti talon yllätyksenä
Eli olen ollut suhteessa miehen kanssa ja olemme aikoinaan eronneet ja nyt olemme palanneet yhteen ja tehneet paljon työtä jotta suhde voisi jatkua. Asumme vielä erillään.
Olemme puhuneet yhteenmuutosta ja eri asumismuodoista ja mies innostui omakotitalon hankkimisesta mikä olisi itsellekkin ollut unelma muttei opiskelujen takia vielä mahdollinen hankinta.
Joka tapauksessa, itselläni oli eri syistä pari paikkakuntaa minne en ehdottomasti suostu muuttamaan ja mies tiesi näistä hyvin. Eilen mies ilmoitti ostaneensa talon juuri tälläiseltä paikkakunnalta minne en missään nimessä halua muuttaa ja totesi vaan, että joko sopeudun asiaan tai en. Hän ei maininnut talosta sanaakaan aiemmin enkä edes tiedä miltä talo näyttää kun mainitsi asiasta vaan puhelimessa. Noh omasta mielestäni näistä kuuluisi keskustella ja suunnitella yhdessä eikä vaan ilmoittaa asiasta.
Kommentit (55)
Asun Mikkelissä. Tapailin yhtä miestä joka puhui ettå haluaisi muuttaa Kouvolaan ja minä siihen, että no jos sinun on pakko nii muuta.
Mies osti sitten omakotitalon sieltä Kouvolasta ja oletti että muutamme yhdessä,oikein loukkaantui ja jankkasi ettå lupasit! En kyllä ollut luvannut mitään. Olimme tapailleet vasta vajaan vuoden enlä muutenkaan halunnut muuttaa mihinkään Kouvolaan.
Mies osoittanut ettei piittaa sinusta ja haluaa erota. Päästä menemään ja etsi joku joka pystyy tasavertaiseen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Siis meillä sama juttu. Mies osti salaa omilla rahoillaan omakotitalon ihan korvesta, maalta. Nyt asutaan rivarissa pikkukaupungissa, hyvien yhteyksien päässä.
Kuulemma muutetaan taloon eläkepäiviksi. Kiva ylläri, kun minulta ei ole mitään kysytty.
En taida muuttaa. Tuo idylli ei kiinnosta.
Olisi varmaan aika taas itsenäistyä, johan tässä on 30 v eletty kompromissielämää kaikkinensa 🤔
Kuulostaa kivalta kesämökiltä. Mies voi siellä ukkoutua rauhassa eläköityään. Sinä (toivottavasti) asut edelleen mukavasti palveluiden äärellä. Mökillä voi käydä kun siltä tuntuu.
Mulla oli ukko, nyt jo eksä, joka oli ja on on kotoisin suoraan sanottuna korvesta. Yhtenä päivänä ilmoitusluontoisesti saneli, että kun jäädään eläkkeelle niin muutetaan hänen vanhaan kotitaloon (=homemörskä) hänen kotiseudulle. Kyselin sitten että mitäs siellä tehdään ja onko siellä minulle kavereita, harrastuksia jne. Hänen lapsuudenystävillään on kuulemma muijat, saan luvan ystävystyä niiden kanssa jos olen kavereita vailla. Talon remppa maksettaisiin mun asunnosta saatavilla rahoilla XD Tää olis vain kohtuullista koska pääsisin sentään omakotitaloon asumaan! Yksi isommista syistä miksi nyt eksä on jatkuva pyrkimys hyväksikäyttää ihmisiä, eniten tietenkin omaa puolisoa.
Jos tämä tosiaan on se mies, joka väittää ap:n pettäneen ja nyt sanelee ihme ehtoja, ettei saa koskea tavaroihinkaan, niin juokse nyt hyvä ap! Tuossa on tulossa parisuhdeväkivaltapainajainen. Miehen suunnitelma on eristää sinut muusta maailmasta, jotta olet yksin hänen armoillaan, kun se fyysinen väkivalta alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt ihan loogisin vaihtoehto olla nostamatta elintasoaan ja jättää muuttamatta, koska mies meni ja ostin yksin talon ja vielä "väärältä" paikkakunnalta.
Ei oo suomi-akat yhtään prinsessoja ei. :D
Joo, hirveitä prinsessoja kun haluavat olla mukana päättämässä tulevasta asuinpaikkakunnastaan.
No kyllä se aika prinsessamaiselta tosiaan vaikuttaa, että tuon vuoksi jättää nostamatta elintasoaan.
Entä jos se olisikin omistanut sen talon jo ennen seurustelua, olisko sit kanssa sama tilanne että harkitaan eroa, kun ei töllin sijainti miellytä?
Prinsessan tulisi kaiketi painostaa miestä myymään tölli ja ostamaan jostain mistä rimpsessakin hyväksyy, eiksnii?
Mene prinssinakki muualle jankuttamaan prinsessasatujasi.
yhyyy väärä talo väärässä paikassa byääää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt ihan loogisin vaihtoehto olla nostamatta elintasoaan ja jättää muuttamatta, koska mies meni ja ostin yksin talon ja vielä "väärältä" paikkakunnalta.
Ei oo suomi-akat yhtään prinsessoja ei. :D
Joo, hirveitä prinsessoja kun haluavat olla mukana päättämässä tulevasta asuinpaikkakunnastaan.
No kyllä se aika prinsessamaiselta tosiaan vaikuttaa, että tuon vuoksi jättää nostamatta elintasoaan.
Entä jos se olisikin omistanut sen talon jo ennen seurustelua, olisko sit kanssa sama tilanne että harkitaan eroa, kun ei töllin sijainti miellytä?
Prinsessan tulisi kaiketi painostaa miestä myymään tölli ja ostamaan jostain mistä rimpsessakin hyväksyy, eiksnii?
Miten se elintaso paranee sillä että joutuu kenties luopumaan työpaikastaan, harrastuksistaan, mielenkiinnonkohteistaan sekä sosiaalisista suhteistaan? Kun otetaan huomioon muutenkin asetelma että mies kutsuu naisen asumaan luokseen niin luonnollisesti nainen sitten vastapalvelukseksi ottaa tietenkin taloudenpidon huollettavakseen, siivoamiset, kokkaamiset ja pihan kuopimisen, eikö niin? Että mikä tässä skenaariossa on se muutos parempaan? Näen sekä pelkkää miinusta että silkkaa miinusta.
Ei ole ihmekään että tässä maassa on incel-ongelma kun osa miehistä ei tunnu millään tajuavan että naisetKIN on ihan oikeita, ajattelevia olentoja. Herää 2020-luvulle ja tajua ettei naisille ole enää vuosikymmeniin kelvannut pelkkä keittiö ja Arvoisan Herran huomio.
Ja ap:lle terveiset, ala katsella muita miehiä, tuo mies ei aio tehdä yhteistä elämää molempien ehdoilla, ei nyt eikä koskaan. Nainen on hänelle jotain sellaista joka roikkuu mukana, ei tasavertainen kumppani.
Ok mies muuttaa
Minä en sinuna muuttaisi
Enkä jatkaisi suhdetta
Ex oli jo kerran hyvästä syystä
Minun isäni teki aikoinaan saman tempun, monta kertaa. Oli isossa yrityksessä töissä ja sieltä kun tuli käsky muuttaa toiselle paikkakunnalle niin jo oli talot myyty ja uudet ostettu ennen kuin ehti kissaa sanoa ja äidille sitten vain tieto minne nyt lähdetään. Tuohon aikaan talot oli miesten nimissä eikä siinä vaimolta suostumuksia kysytty.
Nykypäivänähän tuollainen ei käy päinsä ja voi sanoa vain suoraan kiitos, mutta ei kiitos.
Eikö olisi aika alkaa katselemaan muita miehiä nyt
Sinkkukesä
Kyllä mies saa itselleen omaan käyttöön ostaa sellaisen asunnon minkä haluaa, mutta silloin ei tarvitse olettaa sinun olevan siihen muuttamassa.
Oma mies osti suhteen alussa asunnon josta tiesi etten siellä tulisi asumaan. Myöhemmin myi sen ja osti uuden mihin kysyi myös minun näkemystäni (hän toki teki lopullisen valinnan, mutta kunnioittaen minun näkemyksiäni), nyt asutaan siinä yhdessä. Ja tässä välissä asuttiin yhdessä jo minun asunnossani jota ostaessa kysyin myös miehen mielipidettä. Ja kumpikaan ei ole lokkeillut, vaan kustannusten jako on puhuttu ennen muuttoa.
Niinhän se on, että oppi ei ojaan kaada, mutta tyhjän saa pyytämättäkin. Taitaa olla valmiiksi taputeltu tämä tarina.
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla talon omistaja, jos mies teki kaupat yksin.
Vaikka toinen yksin omistaisi talon, jossa kumpikin puoliso on kirjoilla, sitä ei voi myydä ilman puolison suostumusta.
Missä paikkakunnassa asunto sijaitsee? Miehesi on kyllä vähän impulsiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis meillä sama juttu. Mies osti salaa omilla rahoillaan omakotitalon ihan korvesta, maalta. Nyt asutaan rivarissa pikkukaupungissa, hyvien yhteyksien päässä.
Kuulemma muutetaan taloon eläkepäiviksi. Kiva ylläri, kun minulta ei ole mitään kysytty.
En taida muuttaa. Tuo idylli ei kiinnosta.
Olisi varmaan aika taas itsenäistyä, johan tässä on 30 v eletty kompromissielämää kaikkinensa 🤔
Kuulostaa kivalta kesämökiltä. Mies voi siellä ukkoutua rauhassa eläköityään. Sinä (toivottavasti) asut edelleen mukavasti palveluiden äärellä. Mökillä voi käydä kun siltä tuntuu.
Mulla oli ukko, nyt jo eksä, joka oli ja on on kotoisin suoraan sanottuna korvesta. Yhtenä päivänä ilmoitusluontoisesti saneli, että kun jäädään eläkkeelle niin muutetaan hänen vanhaan kotitaloon (=homemörskä) hänen kotiseudulle. Kyselin sitten että mitäs siellä tehdään ja onko siellä minulle kavereita, harrastuksia jne. Hänen lapsuudenystävillään on kuulemma muijat, saan luvan ystävystyä niiden kanssa jos olen kavereita vailla. Talon remppa maksettaisiin mun asunnosta saatavilla rahoilla XD Tää olis vain kohtuullista koska pääsisin sentään omakotitaloon asumaan! Yksi isommista syistä miksi nyt eksä on jatkuva pyrkimys hyväksikäyttää ihmisiä, eniten tietenkin omaa puolisoa.
Ai herrajumala, onneksi osasit pitää puolesi, toivottavasti eksäsi ei ole onnistunut jotain reppanaa höynäyttämään!
Mene prinssinakki muualle jankuttamaan prinsessasatujasi.