Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!
Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.
Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.
Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.
Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.
Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.
Kommentit (3609)
Olen aina suunnitellut hankkivani lapsen
Nainen on saanut kauniin tyttövauvan. Hänen unelmansa on toteutunut.
Oletko kertonut lapsettomuudesta läheisillesi
Nainen on saanut kauniin tyttövauvan. Hän on sankari.
Oletko kertonut läheisillesi lapsettomuudestasi
Nainen on saanut kauniin tyttövauvan. Hän on sankari
Oletko ajatellut kertoa lapsettomuudesta läheisillesi
Nainen on saanut kauniin tyttövauvan. Hän on sankari
Oletko ajatellut kertoa lapsettomuudesta läheisillesi
Toisessa ketjussa joku sanoi, että vieraat lapset saavat mennä leikkimään omakotitalojen pihoille. Ihanaa, niissä on trampoliinit ja uima-altaat. Ihanaa Suomi ihanaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetun ymmärtämisestä m? NOL-LA VII-VA NEL-JÄ TY-Ö-PAIK-KAA KUU-KAU-DES-SA.
Ja kun katsoo laista, niin hoksaa, että se on käytännössä aina 4. Poikkeukset on erikseen lueteltu eli oma-aikatöissä olevat, omaehtoisella opiskelevat, lomautetut (ekat 3 kk) ja lääkärintodistuksella työkyvyttömiksi todetut.
TÄYTTÄ ROSKAA!
https://tem.fi/usein-kysyttyja-kysymyksia-pohjoismaisesta-tyovoimapalve…
"Lähtökohtaisesti työnhakijan tulee hakea neljää työmahdollisuutta kuukauden aikana. Tästä voidaan poiketa muun muassa silloin, jos tämä ei ole mahdollista esimerkiksi työkyvyttömyyden takia tai haettavia työmahdollisuuksia ei ole. Keneltäkään ei edellytetä sellaista, mihin hän ei kykene."
Jos olisi työkyvytön ei kai silloin saisi TE rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Toisessa ketjussa joku sanoi, että vieraat lapset saavat mennä leikkimään omakotitalojen pihoille. Ihanaa, niissä on trampoliinit ja uima-altaat. Ihanaa Suomi ihanaa
Moni on lomamatkalla kesällä ja trampoliinit ovat vapaana.
Ihanaa Suomi ihanaa.
On kiva että lapset saavat olla vapaasti taloyhtiöiden ja omakotitalojen pihoissa. Oli kiva kun kerroitte tuon toisessa ketjussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetun ymmärtämisestä m? NOL-LA VII-VA NEL-JÄ TY-Ö-PAIK-KAA KUU-KAU-DES-SA.
Ja kun katsoo laista, niin hoksaa, että se on käytännössä aina 4. Poikkeukset on erikseen lueteltu eli oma-aikatöissä olevat, omaehtoisella opiskelevat, lomautetut (ekat 3 kk) ja lääkärintodistuksella työkyvyttömiksi todetut.
TÄYTTÄ ROSKAA!
https://tem.fi/usein-kysyttyja-kysymyksia-pohjoismaisesta-tyovoimapalve…
"Lähtökohtaisesti työnhakijan tulee hakea neljää työmahdollisuutta kuukauden aikana. Tästä voidaan poiketa muun muassa silloin, jos tämä ei ole mahdollista esimerkiksi työkyvyttömyyden takia tai haettavia työmahdollisuuksia ei ole. Keneltäkään ei edellytetä sellaista, mihin hän ei kykene."
Jos olisi työkyvytön ei kai silloin saisi TE rahaa?
Kyllä saa.
Hienoa moni lähtee omakotitaloissa matkalle. Hieno maa tämä Suomi. Kiva kuulla, että lapset saavat vapaasti olla omakotitalojen ja taloyhtiöiden pihoissa. Monessa omakotitalossa on grillit, trampoliinit ja uima-altaat. Suomalaiset ovat kyllä vieraanvaraista sakkia.
Pitää poistaa vieterit trampoliinista ja peittää uima-allas, saattaa muuten tulla kallis lasku omistajalle kun kokemattomat räkänokat telovat tai hukuttavat itsensä.
Oletko kertonut lapsettomuudesta läheisillesi