Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
61/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodit tulee hukkumaan aivan pikkuisiin lapsiin, kun ei voi venyttää kotona oloa edes muutamalla kuukaudella liitonrahoilla. On vaan pakko kärrätä pieni heti hoitoon! Ja tämähän näkyy sitten myöhemmin lasten häiriökäyttäytymisenä ja muina ongelmina. Maksaa pitkän pennin veronmaksajille. Kalliimmaksi tulee mitä enemmän työtöntä painostetaan.

Entäs niiden lapset, joilla on työpaikka odottamassa. Pitäisikö niidenkin ansiosidonnaisia vanhempainrahoja sitten pidentää? 

Vanhempainetuudet on jo olemassa, käytä niitä, jos kotona haluat olla. 

Vierailija
62/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kausityötön enkä koe tätä miksikään ongelmaksi. Ei ole stressiä hakemuksista kun tietää töiden jatkuvan taas syksyllä, tämä nyt vaan on päivärahojen ehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä hakemusten teossa on vaikeaa. Minä tein suunnilleen tällaisen:

Haen kokoaikaista työtä. Osaan kolmea kieltä. Office-taidot löytyy.

En vaan jaksa enää satojen ja satojen hakemusten jälkeen panostaa. Kun aina ei saa edes vastausta. Suosittelijoita ei ole eikä muuta verkostoa. Ikääkin on varmaan jo liikaa. Mutta tosiaan, tuollaista muutaman lauseen hakemusta tuuttaan eteenpäin milloin mihinkin. Helppo työnantajallekin, kun näkee, että en taida olla ihan tosissani. Vaikka kyllä minä töihin olen valmis, mutta en hakemussirkukseen.

Vierailija
64/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen myös tätä kohua. Olen työssäkyvä, ja hakenut viimeisen puolen vuoden aikana n. 40 eri työpaikkaa. Käynyt haastattelussa (Teamsin kautta) 10 kertaa, kunnes tärppäsi sellaisin ehdoin jotka halusin, uusi työpaikka. Samalla hoitaen kaikki työni.

Ei ole iso vaiva hakea työtä, varsinkaan kun ei ole kuin luppoaikaa päivisin kuten työttömillä on.

Luppoaikaa? Sulla ei taida olla lapsia.

Ja sitäpaitsi hankala hakea kymmeniä paikkoja kun ei ole niitä paikkoja mitä.

En ole se, jolle vastasit. Väitätkö kuitenkin, että lapset estävät sinua hakemasta työtä? Pystysit kuitenkin töissä käymään vai oletatko, että työttömyyskorvaus on tarkoitettu kotivanhemmuuteesi?

Vaikka niitä lapsia olisikin, niin kyll sinulla on aikaa kirjoittaa työhakemus viikossa. On muillakin lapsia ja silti me haetaan töitä, opiskellaan, käydään töissä jne. 

Ärsyttää vain tuo oletus että työttömällä ei ole muuta kuin aikaa.

En hae yhteenkään paikkaan koska ei ole sopivia paikkoja auki.

Vierailija
65/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä hakemusten teossa on vaikeaa. Minä tein suunnilleen tällaisen:

Haen kokoaikaista työtä. Osaan kolmea kieltä. Office-taidot löytyy.

En vaan jaksa enää satojen ja satojen hakemusten jälkeen panostaa. Kun aina ei saa edes vastausta. Suosittelijoita ei ole eikä muuta verkostoa. Ikääkin on varmaan jo liikaa. Mutta tosiaan, tuollaista muutaman lauseen hakemusta tuuttaan eteenpäin milloin mihinkin. Helppo työnantajallekin, kun näkee, että en taida olla ihan tosissani. Vaikka kyllä minä töihin olen valmis, mutta en hakemussirkukseen.

Tarvinnee tehdä oma sp os näille hakemuksille. Tallentaa vakiohakemuksen ja senkun lisää vastaanottajan osoitteen. Suhteellisen helppoa ja vaivatonta. Kun vastauksia ei mihinkään saa, ikää jo riittävästi. Aivan sama mitä siihen hakemukseen kirjoittaa.

Vierailija
66/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jäämässä varhaiskasvatuksesta juuri työttömäksi. Olen raskaana jo yli puolenvälin. Minua koskee samat säännöt ja jollen ole työkuntoinen/ työmarkkinoiden käytettävissä, niin joudun hakemaan sairauslomaa.

Kesäkuussa haen siis 4 työpaikkaa ja minäkin joudun tapaamaan virkailijaa 2 vk päästä toiseen kaupunkiin asti. Kuulostaa hyvin erikoiselta, että minut joku vielä palkkaisi ison mahani kanssa, ennen äitiysloman alkua.

Enkä oikein ymmärrä mitä varten lähteä kasvotusten tapaamaan virkailijaa. Eiköhän jokainen osaa hoitaa asiansa puhelimitse ja verkossa nykyisin.

No, kannattaisko soittaa sinne toimistoon, että voisiko sen tapaamisen hoitaa etänä? Aika paljon asioita järjestyy, kun tajuaa kysyä.

Vierailija
67/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1300 menee kyllä laskuihin kaikki! Näin meillä yksinhuoltajaperheessä joudutaan tekemään. Meidän kaupungin määräaikaisten hoitsujen lomarahaa ei myöskään makseta, kun vasta kuukauden päästä työsopimuksen loppumisesta.

Niin?  Se lomaraha ja lomakorvaus on siihen tarkoitettu, että voi lomasi ajan maksaa pakolliset menot. Työttömyyskorvaus taas siihen, että voi työhakusi ajan maksaa pakolliset menot.

Vierailija
68/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1300 menee kyllä laskuihin kaikki! Näin meillä yksinhuoltajaperheessä joudutaan tekemään. Meidän kaupungin määräaikaisten hoitsujen lomarahaa ei myöskään makseta, kun vasta kuukauden päästä työsopimuksen loppumisesta.

Niin?  Se lomaraha ja lomakorvaus on siihen tarkoitettu, että voi lomasi ajan maksaa pakolliset menot. Työttömyyskorvaus taas siihen, että voi työhakusi ajan maksaa pakolliset menot.

Ja ihankun se työttömyyskorvaus riittää pakollisiin menoihin.

Vierailija
69/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jäämässä varhaiskasvatuksesta juuri työttömäksi. Olen raskaana jo yli puolenvälin. Minua koskee samat säännöt ja jollen ole työkuntoinen/ työmarkkinoiden käytettävissä, niin joudun hakemaan sairauslomaa.

Kesäkuussa haen siis 4 työpaikkaa ja minäkin joudun tapaamaan virkailijaa 2 vk päästä toiseen kaupunkiin asti. Kuulostaa hyvin erikoiselta, että minut joku vielä palkkaisi ison mahani kanssa, ennen äitiysloman alkua.

Enkä oikein ymmärrä mitä varten lähteä kasvotusten tapaamaan virkailijaa. Eiköhän jokainen osaa hoitaa asiansa puhelimitse ja verkossa nykyisin.

No, kannattaisko soittaa sinne toimistoon, että voisiko sen tapaamisen hoitaa etänä? Aika paljon asioita järjestyy, kun tajuaa kysyä.

Eiköhän se ollut käsky mennä näytille!! Ihan itse maksan matkani virkailijan tapaamiseen. On niitä, jotka eivät saa liitonrahoja vaan pienintä työttömyyskorvausta. Onko reilua, että he maksavat itse matkansa?!

Vierailija
70/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ollut käsky mennä näytille!! Ihan itse maksan matkani virkailijan tapaamiseen. On niitä, jotka eivät saa liitonrahoja vaan pienintä työttömyyskorvausta. Onko reilua, että he maksavat itse matkansa?!

Ylioppilaat maksavat nämä matkat _vanhempien_ rahoista! Sairasta!

Vierailija
71/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako moni tahallaan olla ymmärtämättä aloitusta? Tässä oli kyse meistä, jotka haluavat tehdä töitä ja meistä joille on töitä, mutta säästösyistä ei silti saada vakipaikkaa!! Kesäksi ulos ja sillä selvä ja näin säästetään. Tällä systeemillä vakkariväki uupuu, kun he painavat kesän ilman määräaikaisia ja tällä systeemillä me määräaikaiset saadaan kyttäämistä osaksemme työkkäristä.

Hyvä kirjoitus aiempana, että työttömät työllistää ja eikös tätäkin uutta rumbaa varten palkattu satoja työkkärin kyyliä lisää.

Vierailija
72/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen 4 työpaikkaa kuukaudessa, mutta niin paljon hakijoita, että kotona olen. Nuo 4 työhakemusta tekee parissa päivässä.

Vierailija
73/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan pelkän työmarkkinatuen joten ei todellakaan ole varaa käydä työkkärissä 2 viikon välein.

Vierailija
74/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, kun omat asiani on onnistuneet hoitaa puhelimitse.

Vierailija
75/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuussa alkaa taas sataa lisää listoille työttömiä, niin katsotaas millainen haloo tästä vielä nousee. Yritykset hukkuu kaiken maailman hakemuksiin.

Kysyin työkkäristä ja saa laittaa myös avoimia työhakemuksia yritysten ja muiden työpaikkojen sähköpostiin, vaikka paikkaa ei olisi auki.

Vierailija
76/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako moni tahallaan olla ymmärtämättä aloitusta? Tässä oli kyse meistä, jotka haluavat tehdä töitä ja meistä joille on töitä, mutta säästösyistä ei silti saada vakipaikkaa!! Kesäksi ulos ja sillä selvä ja näin säästetään. Tällä systeemillä vakkariväki uupuu, kun he painavat kesän ilman määräaikaisia ja tällä systeemillä me määräaikaiset saadaan kyttäämistä osaksemme työkkäristä.

Hyvä kirjoitus aiempana, että työttömät työllistää ja eikös tätäkin uutta rumbaa varten palkattu satoja työkkärin kyyliä lisää.

Ymmärsin kyllä aloituksen. Mutta en ymmärrä, miksi teidänkään pitäisi saada työttömyyskorvausta työtä hakematta?

Se, että teidän määräaikaiset sopimukset katkeaa ei ratkea sillä, että teidät vapautetaan työnhausta.

Vierailija
77/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä ei välttämättä ole tarhoissa tarpeeksi hoitajia eikä kouluissa opettajia ja koulunkäyntiavustajia, kun ovat työllistyneet muualla.

Vierailija
78/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin kyllä aloituksen. Mutta en ymmärrä, miksi teidänkään pitäisi saada työttömyyskorvausta työtä hakematta?

Se, että teidän määräaikaiset sopimukset katkeaa ei ratkea sillä, että teidät vapautetaan työnhausta.

Pitäisikö meidän määräaikaisten painaa 12kk vuodessa ilman lomia? Eihän se ole pienen palkan liitonrahoista edes lomaa vaan selviytymistä. Minä valitsen sen selvitymisen oman jaksamiseni kannalta. Kesä on toivottavasti kaunis, sen ihailu on ilmaista. Ymmärrän, että moni kuvittelee, että liitonkorvauksilla loisitaan. Hyvä jos hengissä selviää!

Vierailija
79/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on 2 paikkaa kuukaudessa. Selkäsairauden takia. Mutta haen useampaa jos löydän mulle sopivan paikan.

Vierailija
80/3609 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asfalttimiehetkin joutuvat hakemaan ensi talvena 4 työpaikkaa kuukaudessa. Pääsevät varmasti siivoojiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän