Tuskin täällä on yhtään oppinutta, yliopistoa käynyttä, saati väitellyttä.
Kommentit (47)
korkeasti koulutettuja pidetään joinain yli--ihmisinä. Ihan samanlaisia ne ovat. Mulla on kaksi siskoa ja veli, jotka kaikki ovat väitelleet, ja ovat erittäin korkeasti arvostettuja alallaan. Mä olen sitten hiukan vähempi koulutettu, eli ihan maisteritasoa, mutta tiedän, että siskot käy täällä, ja muutenkin, ne tekee ihan samoja juttuja ja hommeleita arjessa kuin kuka tahansa muu. Samat tyhmät jutut ja ongelmat kaikilla.... Mä en vaan tajuuu....
on väitelly niin maan perusteellisesti tälläkin palstalla.
ainakin ihan vähän yli-ihmisinä. Näkyy suhtautumisessa muihin ihmisiin.
täälläkin. Ei sillä koulutustasolla muuten mun mielestä niin kauheasti väliä ole, mutta kyllä toisista täällä saa aika tyhmän kuvan, kun oikeinkirjoitus tai siis suomenkielen osaaminen on niin onnetonta. Enkä nyt tarkoita mitään näppäilyvirheitä...
sillä mä en tunne yhtään itseään muita parempana pitävää korkeasti koulutettua. Tosin kyllä kait jokainen joskus itseänsä ylentää, oli sitten siivooja tai professori....
Vierailija:
Monen vuoden kokemuksella työyhteisöstä, jossa paljon väitelleitä, voin kertoa etteivät viisaiden jutut siviilissä ole yhtään av-tasoa fiksumpia : )
Miten voi olla niin, että tässä ketjussa _korkeasti_ itsensä kouluttaneet hairahtuvat ajattelemaan, että yksinkertaisuus ja sosiaalinen kömpelyys olisivat vain alemman koulutusasteen läpi kahlanneiden ominaisuuksia?
Tämä ketju sinänsä on aika turha. Kyllä jokainen tavallinen, fiksu ihminen ymmärtää, että ei koulutus ihmisestä kerro vielä kovinkaan paljon.
Ja muita turhia ketjuja täällä ei sitten olekaan?
että vähemmän koulutetut luulevat korkeasti koulutettujen olevan jotenkin erilaisia ihmisinä?
Eräs ystäväni ystävä kysyi ensimmäistä kertaa tavatessamme minulta, mikä olen koulutukseltani. Vastasin, että " Olen filosofian maisteri" . Tämä täti oli sitten mennyt ystävältäni tiedustelemaan, että " Onko tolla Maijalla jotenkin pissaa päässä, se äsken rehenteli mulle olevansa maisteri!" :D
Olisi varmaan pitänyt valehdella koulutuksestaan.
pidetään jotenkin " parempina" , vaikka esim. itse en koe olevani sen kummempi vaikka kohta on 2 tutkintoa plakkarissa.
Usein juttu luistaa hyvin siihen saakka, kunnes ns. kouluttamaton kysyy, että mitä kouluja olet käynyt. Suhtautuminen on usein muuttunut sen jälkeen. Pitäisi vissiin valehdella koulutuksensa tai ei ainakaan sanoa sitä, vaikka joku kysyisikin.
Minusta taalla on valilla tosi hyviakin keskusteluita.
Auliisti myönnän, että olen äkäinen, ärsyynnyn helposti (varsinkin toisten ihmisten älyttömistä mielipiteistä) enkä tosiaan ole erityisen kiinnostunut aina vain puhumaan kovinkaan sivistyneistä aiheista.
Ja työskenteleen tällä hetkellä sairaanhoitajien kanssa. :) Teen ihan triviaalihommia eikä haittaa yhtään, opettelen omaa vaativaa työtäni sivussa. Uraa rakentelen, kun tykkään alasta ja se tarjoaa mahdollisuuksia vaikka mihin.
Mua ei kiinnosta tippaakaan ihmisten koulutukset, ystäviä on koulutustasolta toiseen (ammattikoulu- tohtorit). En ikinä arvioi ihmistä koulutuksen perusteella, vaan ihan muiden ominaisuuksien. Jaa miksikö? Entisenä yliopiston tutkijana huomasin, että samaa paskaa on tarjolla joka paikassa, vähän eri paketissa vain. Ystäväni ovat sitten näitä " helmiä" , joita löytyy kaikista ihmisistä.
Ja mieheni on näitä paljon parjattuja tradenomeja. On siitä huolimatta päässyt työelämässä pitkälle, ihan omasta halustaan ja innostuksestaan johtuen. Mun näkemyksen mukaan etenkin työelämässä koulutus on vaan perusedellytys joihinkin hommiin. Jos haluaa edetä urallaan, siinä painavat ihan muut seikat kuin koulutus.
T. FaL, FM ja AO, joka meneen illaksi bailuihin lähihoitajaystävänsä kanssa. :)
Ja tunnen olevani jossain määrin tavallista parempi ihminen.
Ei kait nyt kukaan fiksu tekis niitä amis-aloituksia?
Minusta tämä palsta on oivaa viihdettä ja esim. välillä jos on kinkkisempiä työasioita tekeillä, niin vartti surffailua täällä ja jossain alitajunnassa ongelma on ratkaistu ja hommat taas sujuu ;-) Joskus olen ajatellut väittelemistäkin, mutta kun minua ei miellytä tutkijan palkka eli minusta on tullut rahanahne paskiainen.
No kyllä on! Täällä ainakin yksi :)! Itsekin kyllä välillä ihmettelen miten olen heikko ja sorrun näin " typerään" toimintaan...
Ja minäkin häpeän täällä roikkumistani...
Ihan hiukan vaan... Vastatkaa ihan rehellisesti. Btv, itse tunnen useita esim. lukiossa ihan keskitasoisesti pärjänneitä, ei kovin fiksun tai nokkelan oloisia tyyppejä, jotka ovat päässeet hyvään asemaan kun ovat vain osanneet luovia polun " yliopistomaailman huipulle" sopivia aineita valitsemalla.