Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin Kastehelmi-juomalaseja yo-lahjaksi mutta nyt alkoi epäilyttää

Vierailija
27.05.2022 |

Onko astiat oikeasti niin huono lahja kuin jotkut tällä palstalla antava ymmärtää?

Kommentit (203)

Vierailija
201/203 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos astioista epävarma niin esim kakkulautanen tai salaatinottimet on sellaiset mitkä ei tarvitse olla samaa sarjaa minkään kanssa.

Jos ei toivetta tiedossa

Minne sinä jossain yksiössä laitat kakkulautasen, jota tarvitsee seuraavan kerran ehkä oman lapsen ristiäisissä? Vähän järkeä näihin ehdotuksiin.

Häh? Ennen oman lapsen ristiäisiä ei käy vieraita, eikä ainakaan tarjota kakkuja?

Riippuu piireistä. Olen tarjonnut kakun aina tavalliselta lautaselta. Miksi pitäisi tarjota jalalliselta lautaselta? Se on toki juhlavampaa, mutta tavallinen lautanen on kätevämpi pienissä ja epämuodollisissa tilaisuuksissa.

Ei mun kakkulautasessa mitään jalkaa ole. On vaan isompi reunaton lasilautanen. Tavalliset lautaset on yleensä liian pieniä kakuille. Ja samalta lautaselta voi tarjota muutkin tarjottavat.

Vierailija
202/203 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä te otatte salaattia, kauhalla? Vai ettekö tee salaattia?

Meillä on ottimet joka viikko käytössä.

Yo:n seuraava elämänvaihe on opiskelu. Kun muuttaa opiskelemaan, ei välttämättä ole salaattia ruokapöydässä. Ihmiset on unohtaneet mitä se opiskelijatodellisuus, -budjetti on. Kattilan tai paistinpannun ehkä tarvii omaan kotiin. Pussilakanoita, pyyhkeitä. Jos välttämättä haluaa kotitaloustarvikkeita antaa. Kahvinkeitin? Mutta eniten rahaa.

Salaatti ja kakut on luksusta mitä ei opiskelijalla tule yksiössään kovin usein näkemään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/203 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon yo-lahjaksi saatuja kippoja ja kuppeja. Innokkaana yrttien viljelijänä käytän pieniä ns. kahvikuppeja istutusruukkuina, sillä harmaa Teema ei kuulu tyyliini/ juon teeni isosta kupista, enkä viitsi niitä myyntiinkään laittaa, kun kerran lahjaksi olen saanut. Isommat kupit ja lautaset kaivan kaapin perukoilta silloin, kun joku sattuu käymään kylässä (n. kerran vuodessa). Arjessa käytän värikkäämpiä halpisastioita, jotka sopivat omaan tyyliini paremmin.

Kastehelmiä on paria eri väriä. Kaapissa ovat, kun on pieni asunto. Ehkä joskus mummona keksin niille jonkun paikan. 

Kannattaa siis kysyä rohkeasti itse juhlakalulta, mille olisi oikeasti tarvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan