Ostin Kastehelmi-juomalaseja yo-lahjaksi mutta nyt alkoi epäilyttää
Onko astiat oikeasti niin huono lahja kuin jotkut tällä palstalla antava ymmärtää?
Kommentit (203)
Itse ainakin tykkäsin nuorena kun sain kakkulautasen ja salaattiottimien kaltaisia lahjoja. Olen aina tykännyt kauniista asioista joten tykkäsin kauniista astioista myös siinä opiskelijaluukussani. Kaikki nuoret eivät toki ole samanlaisia.
Mun tytär pyysi juuri noita laseja kummiltaan yo- lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos astioista epävarma niin esim kakkulautanen tai salaatinottimet on sellaiset mitkä ei tarvitse olla samaa sarjaa minkään kanssa.
Jos ei toivetta tiedossa
Minne sinä jossain yksiössä laitat kakkulautasen, jota tarvitsee seuraavan kerran ehkä oman lapsen ristiäisissä? Vähän järkeä näihin ehdotuksiin.
Häh? Ennen oman lapsen ristiäisiä ei käy vieraita, eikä ainakaan tarjota kakkuja?
Seuraavaksi tärkeä tiedote:
Kakkua voi tarjota miltä tahansa lautaselta.
Ja kakkulautaselta voi syödä vaikka sämpylän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos astioista epävarma niin esim kakkulautanen tai salaatinottimet on sellaiset mitkä ei tarvitse olla samaa sarjaa minkään kanssa.
Jos ei toivetta tiedossa
Minne sinä jossain yksiössä laitat kakkulautasen, jota tarvitsee seuraavan kerran ehkä oman lapsen ristiäisissä? Vähän järkeä näihin ehdotuksiin.
Häh? Ennen oman lapsen ristiäisiä ei käy vieraita, eikä ainakaan tarjota kakkuja?
Voihan sitä, mutta eipä se kovin juhlavaa ole jos se tarjoillaan samoilta teeman ruokalautasilta kuin mitä arkena käyttää. Toki opiskellessa silläei välttämättä ole niin väliä, riippuu henkilöstä. Itse opiskelijana halusin nätimpiä tarjoiluastioita kuin mitä arkiastiat.
Lahjaksi vain sellaisia astioita/liinavaatteita, joita päivänsankari toivoo. Nyt sillä on siellä yhdet kastehelmet, yhdet marimekot, yhdet perusiittalat, vähän KoKoa ja kaveriksi Teemaa.
Vierailija kirjoitti:
Millä te otatte salaattia, kauhalla? Vai ettekö tee salaattia?
Meillä on ottimet joka viikko käytössä.
Asun miehen kanssa kahdestaan, yleensä teen salaattia yhden päivän annoksen ja laitan suoraan lautasille. Jos joskus teen isomman määrän, niin ihan lusikalla otetaan.
Jos olisin saanut yo-lahjaksi jotain salaatinottimia ja muuta turhaa keittiökaapin täytettä, olisin ollut pettynyt. Ottakaa selvää, mitä lahjan saaja haluaa, älkääkä heijastelko omia toiveitanne lahjavalinnoissanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei toivetta tiedossa
Kakkulautaselle ja salaatinottimille onkin kauhea kysyntä nuorison keskuudessa.
Voihan ne myydä eteenpäin tarvitseville.
Antakaa niille nuorille rahaa, sitä tuossa iässä tarvitsee. Salaatinottimia ja kakkulautasia voi jokainen ostella sitten myöhemmin kun on asettunut aloilleen.
Tässä kannattaa miettiä perheen sosioekonomista tilannetta. Jos lapsi vauraasta kodista, saa rahallista tukea kotoakin, joten joku 50 e on karkkiraha ja joku konkreettinen lahja parempi. Köyhän perheen lapselle raha taas on enemmän tarpeen, pienempikin raha on merkityksellinen.
Kummilapsi saa multa nyt sekä rahaa että lahjan.
Keskiluokkaisen perheen lapsi lahjan.
Ei se ole niin yksioikoista. Itse sain vain rahaa ja se oli pettymys. Olisi ollut kiva saada muistojakin. Vähän kateellisena katsoin serkun lahjapöytää, jossa oli juurikin astioita, koruja ym. Minä olin köyhästä perheestä, serkku rikkaasta.
Olin kuitenkin koko kevään ja kesän töissäkin, rahaa sain sieltä opiskeluja varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei toivetta tiedossa
Hehe, tämä! Ja tuolloin vaikea, eriparinen kakkulautanen ei ole siellä kaapissa häiritsemässä kymmeniä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ottimet joka viikko käytössä.
Vaikka kahdella ruokalusikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ottimet joka viikko käytössä.Asun miehen kanssa kahdestaan, yleensä teen salaattia yhden päivän annoksen ja laitan suoraan lautasille. Jos joskus teen isomman määrän, niin ihan lusikalla otetaan.
Ei koskaan käy vieraita joille tarjoaisit salaattia?
Mä olin viime keväänä yo-juhlissa ja se yo nimenomaan toivoi astioita, kun oli juuri muuttamassa omaan kotiin.
Kirppareilta saa kaikennäköistä kakkuvatia ja otinta. Kuinka moni opiskelija oikeasti arvostaa jotain astialahjaa, kun astioita saa puoli-ilmaiseksi kirpputorilta? Ja saa vielä itse valita mieleisensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei toivetta tiedossa
Kakkulautaselle ja salaatinottimille onkin kauhea kysyntä nuorison keskuudessa.
Kyllä voisin kuvitella, että oma nuoreni kaipailisi kumpaistakin. Mutta toki näiden pitäisi olla mieluiset, eli sellaista sarjaa, josta pitää. Syö ja tarjoaa mielellään salaattia sekä leipoo mielellään niin kakkuja kuin muutakin. Ja kakkulautaseltahan voi tarjoa muitakin leivonnaisia kuin kakkua.
Itse voisin ottaa myös ottamia muille ruoille, kestävän laadukkaan uunivuoan, salaattikulhon, tarjoiluastioita, kaatimen vedelle, arkiastioita
Aina voi kysyäkin millaisia tarpeita on
Onko tietoa, että ylioppilas kerää kastehelmisarjaa? Jos kerää, ja juuri laseja puuttuu, niin sitten on hyvä lahja. Jos ei, niin sitten on hakuammuntaa ja voi mennä pieleen.
Toki moni, varsinkin pojista, ei voisi vähempää välittää onko astiat yhteensopivia tai mistä kiposta juo, eikä edes tunnista jotain kastehelmeä, joten voi olla ihan tyytyväinenkin ettei itse tarvi hankkia laseja.
Itse annan aina rahaa, koska se on taatusti mieluisa lahja, eikä minulle ole tärkeää antaa mitään tavaroita. Jos tiedän, että jotain tiettyä juttua kerätään, niin sitten toki voin rahan sijaan antaa puuttuvia astioita/pannuja/lakanoita yms.
Itse sain yo-lahjaksi sekä kakkulautasen, salaattiottimet että aaltomaljakon. Ehkä niitä ei juuri sillä hetkellä niin osannut arvostaa mutta jälkeenpäin hyvinkin paljon. Kiitos lahjojen antajille :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei toivetta tiedossa
Kakkulautasella tässä ketjussa tarkoitettaneen kakkuvatia eli astiaa, jolta tarjoillaan, ei syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottimet voi maksaa useita kymppejä ja kyllä ne mahtuu pieneen tilaan ja itsellä olisi tarvetta. Ei ensimmäinen asia mihin nuorena pienistä rahoista haluaa käyttää.
Minä taas en ole ikinä näin melkein kolmekymppisenä kaivannut salaatinottimia elämääni. Saati sitten kakkulautasta.
Olen aika hyvin pärjännyt ilman desingsalaatinottimia ja kakkulautasta nämä reilut 60 vuotta. Tosin mietin hetken, että pitäisikö pahoittaa mieli nyt viimeistään, kun en niitä yö-lahjaksi saanut.