Haluaisin auttaa ukrainalaisia, mutta minulla ei ole yhtään ylimääräistä rahaa.
Mitä tehdä? On vaikea keksiä mitään sellaista auttamistapaa, johon ei rahaa tarvittaisi yhtään.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Lähetin vanhat alushousuni ja sukkani Ukrainaan. Vähäinenkin apu auttaa.
Ei sinne saa lähettää vanhoja alushousuja. Nimenomaan uusia pyytävät lähettämään.
Se johtuu siitä että rssät on varastaneet sieltä kaikki alushousutkin.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaudu ystäväksi, ilmoittaudu lajittelemaan vapaaehtoisena heille kerättäviä tavaroita siihen paikkaan, jossa paikkakunnallasi heille tavaraa kerätään.
Kerää pulloja ja lahjoita rahat. Juu ei tule paljoa, mutta vähän on enemmän kuin ei yhtään.
Voi luoja, ai että köyhän suomalaisen pitäs pullopanttirahatkin lähettää ulkomaille, syö nyt pääsi.
Ap, unohda. Autettavia löytyy ihan kotikonnuiltasi, jos haluat olla hyvä ihminen. Jos kaikki auttaisivat lähellä olevia, ois asiat hyvin kaikilla.
Jokainen kun hoitaisi oman tonttinsa siis.
Itse olen jo ajat sitten tajunnut ettei ulkomaille kannata uhrata ajatustakaan. Yleensä nämä jotka ovat sina niiiin kovasti huolissaan hädästä maailmalla, eivät välitä edes soittaa ambulanssia jos joku makaa tajuttomana nurmikolla tai eivät auta naapurin vanhusta kantamaan painavaa tavaraa yms. Että se siitä oikeesta auttamisesta kun pitäis oikeesti auttaa jotain. Rahaa ja vanhaa roinaa kyllä laitetaan johonkin keräyspaikkaan kaukaisiin maihin, kun pääsee vanhasta roinasta eroon ja muutamalla eurolla lippaaseen tuntea itsensä jaloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä apu lähtee aina läheltä, autetaan läheisiä ja ihmisiä täällä eikä aina ajatellaettä jonnekin kauas kun lähettää rahaa tai lumppuja, ni on jotenkin hyvä ihminen.
Auta naapuria mieluummin tai kadulle kaatunutta mieluummin, siitä on oikeasti apua.Minun naapurini eivät ole avun tarpeessa eikä niitä ihmisiäkään nyt röykkiöittäin kadulle kaadu. Onko sinun mielestäsi siis kovin raskas synti jos autan sodasta kärsiviä ihmisiä?
Avun yarvitsijoita on kotikunnassasi vaikka kuinka paljon, jos oikeasti haluat ihmisiä auttaa.
On se aika naurettavaa, sinne on jo miljardeja upotettu, ei diihen mitään suomalaisten alushousuja tarvita. Haloo.
Toi on sellasta että esitetään hyvistä, vaikjei tosiaan lähimmäiset kiinnosta oikeasti yhtään.
Mutta lähetä toki krääsää ulkomaille jos se oloasi helpottaa, roskikseen ne päätyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaudu ystäväksi, ilmoittaudu lajittelemaan vapaaehtoisena heille kerättäviä tavaroita siihen paikkaan, jossa paikkakunnallasi heille tavaraa kerätään.
Kerää pulloja ja lahjoita rahat. Juu ei tule paljoa, mutta vähän on enemmän kuin ei yhtään.Voi luoja, ai että köyhän suomalaisen pitäs pullopanttirahatkin lähettää ulkomaille, syö nyt pääsi.
Ap, unohda. Autettavia löytyy ihan kotikonnuiltasi, jos haluat olla hyvä ihminen. Jos kaikki auttaisivat lähellä olevia, ois asiat hyvin kaikilla.
Jokainen kun hoitaisi oman tonttinsa siis.Itse olen jo ajat sitten tajunnut ettei ulkomaille kannata uhrata ajatustakaan. Yleensä nämä jotka ovat sina niiiin kovasti huolissaan hädästä maailmalla, eivät välitä edes soittaa ambulanssia jos joku makaa tajuttomana nurmikolla tai eivät auta naapurin vanhusta kantamaan painavaa tavaraa yms. Että se siitä oikeesta auttamisesta kun pitäis oikeesti auttaa jotain. Rahaa ja vanhaa roinaa kyllä laitetaan johonkin keräyspaikkaan kaukaisiin maihin, kun pääsee vanhasta roinasta eroon ja muutamalla eurolla lippaaseen tuntea itsensä jaloksi.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerää pulloja ja lahjoita rahat. Juu ei tule paljoa, mutta vähän on enemmän kuin ei yhtään.Voi luoja, ai että köyhän suomalaisen pitäs pullopanttirahatkin lähettää ulkomaille, syö nyt pääsi.
Jokainen kun hoitaisi oman tonttinsa siis.Itse olen jo ajat sitten tajunnut ettei ulkomaille kannata uhrata ajatustakaan. Yleensä nämä jotka ovat sina niiiin kovasti huolissaan hädästä maailmalla, eivät välitä edes soittaa ambulanssia jos joku makaa tajuttomana nurmikolla tai eivät auta naapurin vanhusta kantamaan painavaa tavaraa yms. Että se siitä oikeesta auttamisesta kun pitäis oikeesti auttaa jotain. Rahaa ja vanhaa roinaa kyllä laitetaan johonkin keräyspaikkaan kaukaisiin maihin, kun pääsee vanhasta roinasta eroon ja muutamalla eurolla lippaaseen tuntea itsensä jaloksi.
Missä kohdassa sanottiin että pitäisi? Ap kysyi miten voisi auttaa Ukrainalaisia ja sinä väännät ihmisten ohjeet että kaikkien pitäisi. Lienet tyhmempi kuin se paljon puhuttu vasemman jalan saapas. Ja niitä sinun spurgukavereitasiko nyt pitäisi auttaa ryyppäämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Ei tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä apu lähtee aina läheltä, autetaan läheisiä ja ihmisiä täällä eikä aina ajatellaettä jonnekin kauas kun lähettää rahaa tai lumppuja, ni on jotenkin hyvä ihminen.
Auta naapuria mieluummin tai kadulle kaatunutta mieluummin, siitä on oikeasti apua.Minun naapurini eivät ole avun tarpeessa eikä niitä ihmisiäkään nyt röykkiöittäin kadulle kaadu. Onko sinun mielestäsi siis kovin raskas synti jos autan sodasta kärsiviä ihmisiä?
Avun yarvitsijoita on kotikunnassasi vaikka kuinka paljon, jos oikeasti haluat ihmisiä auttaa.
On se aika naurettavaa, sinne on jo miljardeja upotettu, ei diihen mitään suomalaisten alushousuja tarvita. Haloo.
Toi on sellasta että esitetään hyvistä, vaikjei tosiaan lähimmäiset kiinnosta oikeasti yhtään.Mutta lähetä toki krääsää ulkomaille jos se oloasi helpottaa, roskikseen ne päätyy.
Miksi auttaisin kotikuntani nistejä ja spurguja jotka ovat itse tilansa aiheuttaneet? Menisivät töihin. Ei heitä ole kukaan estänyt itselleen onnellista elämää rakentamasta.
Minun naapurini eivät ole avun tarpeessa eikä niitä ihmisiäkään nyt röykkiöittäin kadulle kaadu. Onko sinun mielestäsi siis kovin raskas synti jos autan sodasta kärsiviä ihmisiä?