Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen raskaana ja jalat kramppaa öisin, mikä avuksi?

Vierailija
12.10.2006 |

Usein siis öisin pohkeet kramppaa niin lujaa, että kipu on sietämätön, huudan ääneen tai joinakin kertoina en ole edes kyennyt huutamaan kun kaikki energia menee vaan tilanteesta selviämiseen. Päivällä pohje on sitten tosi kipeänä, käveleminen sattuu. Magnesiamaitoa käytän säännöllisesti. Olen pannut merkille että jos illalla janotta eikä jaksa hakea vettä, silloin kramppaa helpommin. Mutta olen taas kuullut että nimen omaan suolan puute aiheuttaisi kramppeja, joten ei kai juominen pitäisi auttaa. Osaako joku vinkata miten pääsisin tästä yöllisestä tuskasta eroon?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun huomaat yöllä että kramppi on tulossa, koukista nilkka. eli siis täytyy niinku tavallaan työntää vastaan.. hankala selittää. :-) mut itelläni sama ongelma kunnes poikaystävä kerto ton jutun ja se mulle työnsi sitä nilkkaa ensin mut sen voi helposti itekkin tehä. voi että on kyl vaikee selittää mitä tarkottaa mut toivottavasti tajusit ja helpottaa!:-)

Vierailija
2/9 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikeestaan otin ne kerralla enen nukkumaanmenoa. Ja villasukat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite yritän hieroa käsin pohjetta heti kun huomaan että kramppi tulossa. Ja varo venyttelyä, ainakin minulla se monesti aiheuttaa krampin varsinki jos jalka on " kylmänä" esim peiton alta poissa. Ja SÄÄRYSTIMET on ehdottomat. Tehoaa paremmin kuin villasukat eikä hiosta niin paljoa (en osaa nukkua sukat jalassa).

Vierailija
4/9 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis samaan asentoon kuin seisoessa! Auttaa heti ja huomattavan paljon. Mutta nilkka pitää siis " koukistaa" pikaisesti ja pitää siinä asennossa kunnes kramppivaara ohi (minuutti-pari yleensä)!

Vierailija
5/9 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta siis sitä purkki :)

Vierailija
6/9 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat tehokkaampia kuin tuo maito. Ja juo runsaasti vettä.

Vierailija
7/9 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista konsteista en ollut kuullut

Vierailija
8/9 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis juo KIVENNÄISVETTÄ. Liiallinen veden juonti huuhtoo suoloja pois elimistöstä, myös magnesiumia.

Vierailija
9/9 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap