Lue keskustelun säännöt.
Miten te muut olette sopeutuneet työkyvyttömyyseläkkeelle
26.05.2022 |
Pari päivää sitten tuli päätös työkyvyttömyyseläkkeestä. On ollut jotenkin extra tyhjä olo, eikä tahdo oikein tajuta sitä . Tämä oli siis tässä. No siinä mielessä hyvä, että talous on turvattu, kun ei tuhlaile ja elelee nuukasti saan noin 2400 brutto siis eläkettä. No enpä ole muutenkaan enää niin menevää sorttia viime vuosina ollut. Jotain elämän sisältöä jaksamisen mukaan olisi toivottavaa löytää. Mitä te olette löytäneet säilyttääksenne mielenkiinnon elämiseen.
Kommentit (102)
Ei ole tarvinnut varsinaisesti sopeutua, kun olen sitä aina saanut.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Huonosti. Olin masennuksen takia ensin kuntoutustuella liki 20 vuotta, mutta kun kuntoutumista ei alkanut näkyä, Kela itse ehdotti että josko jo vaihdetaan pysyväksi. Hirveän ristiriitainen olo, toisaalta tuntuu että pitäisi olla helpottunut kun ei tarvitse enää stressata vuosi kerrallaan ja olla hankkimassa aina uutta B-lausuntoa kun lääkärikin on ollut heittämässä mua ulos polilta jo 15 vuotta. Mutta oikeasti tuntuu että tässäkö tää elämä sitten oli. En koskaan ehtinyt työelämään joten eläke on pienin mahdollinen, vuokran jälkeen jää muutama satanen muihin kuluihin. Ja pää hajoaa kotona, silloin aikanaan ei ollut ongelmaa kun jaksoi vielä harrastaa omia juttuja, mutta jossain vaiheessa nekin lakkasivat kiinnostamasta enkä ole keksinyt mitään tilalle. Ja kun ei ole enää ulkoapäin tulevaa pakkoa lähteä ulos, se on aina vain vaikeampaa. Ehkä musta tulee seuraava Maunulan muumio.