Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut olette sopeutuneet työkyvyttömyyseläkkeelle

Vierailija
26.05.2022 |

Pari päivää sitten tuli päätös työkyvyttömyyseläkkeestä. On ollut jotenkin extra tyhjä olo, eikä tahdo oikein tajuta sitä . Tämä oli siis tässä. No siinä mielessä hyvä, että talous on turvattu, kun ei tuhlaile ja elelee nuukasti saan noin 2400 brutto siis eläkettä. No enpä ole muutenkaan enää niin menevää sorttia viime vuosina ollut. Jotain elämän sisältöä jaksamisen mukaan olisi toivottavaa löytää. Mitä te olette löytäneet säilyttääksenne mielenkiinnon elämiseen.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mistä näkee tuon brutto työkyvyttömyyseläkkeen koska minulle kerrotaan vain netto eli se mikä tilille tulee ja se on kaikkineen takuueläkkeineen ja asumistukineen 1400€ 

miten ap voi olla 1000€ enemmän!!?

Mulle ainakin tammikuussa tuli vahvistus tämän vuoden brutosta ja näen sen myös maksavan vakuutusyhtiön sivulta.

N 3500 euron viimeisten vuosien bruttopalkasta tk eläke o 1947e brutto, käteen 1500e eli ei yhtään enempää! 38v sai tehdä töitä tuon eteen minkä toinen saa noin vain?? Ja näin Suomi kiittää työn raskaan raatajaa

vakuutusyhtiö? minulle maksaa kela.

Jos on ollut töissä, niin eläkkeen maksaa työeläkeyhtiö. Kirjaudu Kelan sivuille, siellä pitäisi sinun tiedot näkyä.

kirjauduin kelan sivuille. en löytänyt mitään muuta kuin kelan tuet.

Kirjaudu työeläkeyhtiösi sivuille. Eli esimerkiksi Varman jos tulee sieltä eläke.

mistä tiedän työeläkeyhtiöni?

Sinäkin sait vähän aikaa sitten verottajalta veroehdotuksen, katso siitä. Sen näkee myös kirjautumalla Omaveroon.

kirjauduin. katsoin. ei sanakaan työeläkeyhtiöstä.

Vierailija
42/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se menee, kun ei työelämään pysty niin ei oo vaihtoehtoja muuta ku kärsiä. Saan 850e/kk kun ei ole eläkettä töistä kertyny kun en töisä ole ollu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mistä näkee tuon brutto työkyvyttömyyseläkkeen koska minulle kerrotaan vain netto eli se mikä tilille tulee ja se on kaikkineen takuueläkkeineen ja asumistukineen 1400€ 

Mulle ainakin tammikuussa tuli vahvistus tämän vuoden brutosta ja näen sen myös maksavan vakuutusyhtiön sivulta.

N 3500 euron viimeisten vuosien bruttopalkasta tk eläke o 1947e brutto, käteen 1500e eli ei yhtään enempää! 38v sai tehdä töitä tuon eteen minkä toinen saa noin vain?? Ja näin Suomi kiittää työn raskaan raatajaa

Jos on ollut töissä, niin eläkkeen maksaa työeläkeyhtiö. Kirjaudu Kelan sivuille, siellä pitäisi sinun tiedot näkyä.

Kirjaudu työeläkeyhtiösi sivuille. Eli esimerkiksi Varman jos tulee sieltä eläke.

Sinäkin sait vähän aikaa sitten verottajalta veroehdotuksen, katso siitä. Sen näkee myös kirjautumalla Omaveroon.

Pitäähän siinä näkyä, mikä taho on maksanut sinulle eläkettä.

Vierailija
44/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kipeä summa, itse saan tonnin vähemmän. Kun tässä vieä kuntoutuisi, niin sittenhän sitä sopeutuisi kyllä hyvin. Niin kaua kun menee aika kuntoutumiseen niin masentaa.

Vierailija
45/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sovi, tai työelämä ei sovi mulle. Mut kiusattiin pahasti loppuun, ja eläkkeellä olen saanut löytää omat rajat ja mikä on ok.

Eräs ihminen tituloi minut aikoinaan psk magneetiksi. Nyt kai vain kierrän kasat.

Viihdyn hyvin itsekseni ja laatu merkkaa määrää enemmän. Ihmisiä pieninä annoksina, enkä oikeastaan enää harrasta turhaa sosialisointia. Kiitos lockdown.

Talouspuoli saisi olla toki parempi.

Kaikenlaista voi tehdä hiljaa itsekseen ja kaikki oppi on tervetullutta.

Ihanaa vain olla.

Vierailija
46/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, terveet ja tienaamaan ehtivät ihmiset on kateellisia työkyvyttömyyseläkkeellä olevan tuloista. Jota päätöstä ei muuten ihan heppoisesti, jos ollenkaan, saa.

Vähän sama kuin itse olen kuullut miten onnekas olen, kun saan olla vaan kotona. Kyllä, täälläpä sitä. Aikalailla 24/7 voinnin takia. En mielellään vaihtaisikaan tätä esim. työ- ja harrastuspiireihin, mahdollisuuteen käydä itsenäisesti vaikka istuskelemassa torilla, asioilla tai kaupassa. Mihin vaan, mitä moni pitää itsestäänselvyytenä.

Jos yksikin herää elämäänsä edes hetkeksi viimeisen lauseen perusteella, pysähdy hetkeen ja arvosta onnella.

Vierailija
47/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä uuteen vaiheeseen, ap!  Olen ollut nyt pari vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä, enkä oikein sopeudu. Töissä en ole ollut koskaan, opiskellut kyllä pariin otteeseen, mutta kun terveys ei kestä, se ei kestä. Vanhat toiveet työstä ja elämäntavasta pyörii mielessä ja alitajunnassa samalla, kun yritän selvitä päivästä toiseen ja saada hoitoa. Olen todennut, että eläkkeellä olo sairauksien takia on ihan täyttä työtä. Selviän jotenkuten yksin, mutta välillä on pakko pyytää apua kotiin. Olisi ihanaa, jos sairaus olisi jotenkin hallinnassa, mutta en voi ennustaa sen käänteitä, joten en voi oikein suunnitellakaan mitään. Tai voin, mutta suunnitelmia pitää rukata. Rahaa ei ole liikaa, kun en töihin asti koskaan päässyt. Lottovoitto on vuokra-asunto ihanalla paikalla. 

Vierailija
48/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a kyllä tämä aika tylsäksi käy pitemmän päälle. Minä olen katsellut jos jotain osa-aika työtä löytyisi.

muista sitten että toistuva työnteko vaikuttaa. samaten palkan suuruus..

Kyllä minä tulorajani tiedän ja miten saan töitä tehdä. Kukaan ei eläkettäni katkaise paitsi minä itse jos niin haluan.

työkyky voidaan arvioida uudestaan lääkärin toimesta jos tekee liikaa töitä.

Ei ole mitään lääkäriä millä kävisin. On lupa tehdä maksimissaan 2 vuotta kokoaika töitä. Eläke oikeus jatkuu kunhan on eläkkeellä siinä välissä kuukauden. Nämä on säännöt miten homma toimii.

Vierailija
49/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika. Kerran vuodessa tulee maksuilmoitus ja verokortista näkee myös.

kirjauduin omavero sivuille ja katsoin mun verokortin. ei lue mitään työeläkeyhtiöstä.

Veroehdotus tietysti. Verokortti on työtuloja varten.

Vierailija
50/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a kyllä tämä aika tylsäksi käy pitemmän päälle. Minä olen katsellut jos jotain osa-aika työtä löytyisi.

muista sitten että toistuva työnteko vaikuttaa. samaten palkan suuruus..

Kyllä minä tulorajani tiedän ja miten saan töitä tehdä. Kukaan ei eläkettäni katkaise paitsi minä itse jos niin haluan.

työkyky voidaan arvioida uudestaan lääkärin toimesta jos tekee liikaa töitä.

Ei ole mitään lääkäriä millä kävisin. On lupa tehdä maksimissaan 2 vuotta kokoaika töitä. Eläke oikeus jatkuu kunhan on eläkkeellä siinä välissä kuukauden. Nämä on säännöt miten homma toimii.

kelalla taitaa olla eri säännöt sillä jo yli 2kk yhtäjaksoinen työ vie tuet tauolle.

vuosittainen työn teko myös katsotaan jatkuvaksi työnteoksi.

yli 2 vuotta kestänyt työsuhde taas merkkaa sitä että on työkykyinen ja kela haluaa tarkastaa työkyvyn uudelleen.

Vierailija
51/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän siinä näkyä, mikä taho on maksanut sinulle eläkettä.

kela.

Vierailija
52/102 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kenelläkään ihan oikeasti vinkkejä ja neuvoja, miten tähän eläkkeellä oloon tottuisi?

Vierailija
53/102 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v kuntoutustuella ja pysyvä eläke olisi valtava huojennus. Vaikka olisi tonnin vähemmän kuin ap:llä niin en murehtisi enää lainkaan ja jokapäiväinen ahdistus kaikkoaisi. Mun pahin pelko on joutua kortistoon tässä kunnossa, en ikinä työllistyisi. Mulla syy siis fyysinen mutta psyyke on kärsinyt jatkuvasta taloudellisesta epävarmuudesta.

Vierailija
54/102 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikeaa on ollut sopeutua. Onhan se joo ns hienoa olla vaan lomalla koko ajan mutta pitkän päälle se on turhauttavaa. Tuntuu että ei oo minkään arvoinen. Vaikka olisi haluja töihin se ei kannata koska sitten eläke lakkautuu.

Vierailija
55/102 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaja 54. Miten kauan olet ollut eläkkeellä? Miten olet tähän asti selvinnyt - taloudellisesti ja henkisesti? Millaista sisältöä päivissäsi on?

Vierailija
56/102 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaja 54. Miten kauan olet ollut eläkkeellä? Miten olet tähän asti selvinnyt - taloudellisesti ja henkisesti? Millaista sisältöä päivissäsi on?

Vuosia jo. Lapsuudenajan vammautumisen takia. Henkisesti välillä vaikeampaa. Yleensäottaen olen tottunut. Onneksi puoliso ymmärtää. Sisältöä päiviin ollut vaikeaa löytää, lähinnä ajan tappamista.

Vierailija
57/102 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä itselle ajankohtaista aihetta. En ole aloittaja.

Antakaa hyvät ihmiset neuvoja, miten tähän eläkkeellä oloon tottuisi 😥

Vierailija
58/102 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on ongelmat! Eiköhän siihen totu väkisinkin ajan kuluessa. Ja jos on tylsää, kannattaa varmaan kehitellä jotain mielekästä aktiviteettia.

Vierailija
59/102 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosia jo. Lapsuudenajan vammautumisen takia. Henkisesti välillä vaikeampaa. Yleensäottaen olen tottunut. Onneksi puoliso ymmärtää. Sisältöä päiviin ollut vaikeaa löytää, lähinnä ajan tappamista.

Etkö pidä taiteesta/kirjoista/musiikista/tms? Vai ovatko ne sinulle merkityksettömiä koska vain työllä olisi arvoa?

Vierailija
60/102 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin työelämän jo 10 vuotta sitten, mutta ei tähän oleskeluun oikein sopeudu. Voisinpa tehdä mielekästä työtä vaikka 2-3 tuntia päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan