Miten te muut olette sopeutuneet työkyvyttömyyseläkkeelle
Pari päivää sitten tuli päätös työkyvyttömyyseläkkeestä. On ollut jotenkin extra tyhjä olo, eikä tahdo oikein tajuta sitä . Tämä oli siis tässä. No siinä mielessä hyvä, että talous on turvattu, kun ei tuhlaile ja elelee nuukasti saan noin 2400 brutto siis eläkettä. No enpä ole muutenkaan enää niin menevää sorttia viime vuosina ollut. Jotain elämän sisältöä jaksamisen mukaan olisi toivottavaa löytää. Mitä te olette löytäneet säilyttääksenne mielenkiinnon elämiseen.
Kommentit (102)
Miten aloittajalla on lähtenyt sujumaan eläkkeellä olo?
Oikein mukavasti. Viimeistelen rakentamaani omakotitaloa. Ensi kesänä pitäisi alkaa remontoimaan kesämökkiä.
Vierailija kirjoitti:
Fantastisesti! 13kk tulee juuri täyteen, ikää 62v.
Vaika kivut on edelleenkin 24/7 ei tarvitse murehtia sitä jos nukkuu tunnin kaksi yössä. Ei tarvitse sinnitellä veren maku suussa.
Rytmihäiriöt lähes täysin poissa. Elämä on pelkkää lomaa, tosin en ymmärrä miten ikinä ehdin käymään töissä aiemmin! Päivät on niin täynnä touhuaa.
Muuttamassa osaksi vuotta ulkomaille kunhan toisen kodin remppa valmistuu
Miten sä voit olla työkyvytön kun on toinen kotikin ja muutto ulkomaille ja rempaa ja puuhaa noin paljo? Entäs jos agentti seuraakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaika kivut on edelleenkin 24/7 ei tarvitse murehtia sitä jos nukkuu tunnin kaksi yössä. Ei tarvitse sinnitellä veren maku suussa.
Rytmihäiriöt lähes täysin poissa. Elämä on pelkkää lomaa, tosin en ymmärrä miten ikinä ehdin käymään töissä aiemmin! Päivät on niin täynnä touhuaa.
Miten sä voit olla työkyvytön kun on toinen kotikin ja muutto ulkomaille ja rempaa ja puuhaa noin paljo? Entäs jos agentti seuraakin?
Minä ihmeen agentti? Sinulla on kummat luulot mitä työkyvyttömyys tarkoittaa.
Nostan vielä tätä aihetta. Mikä/mitkä asiat auttoivat teitä sopeutumaan eläkkeellä oloon? Aivan KAIKENLAISIA kokemuksia kaipaisin.
Hai, hyvin sopeutua. Jäin 42 vuotta sitten. T. Feija 60v
Hirveää on. Kolme vuotta kuntoutustuella. Minulla on bipo, epävakaa pers.häiriö, c-ptsd ja dissosiatiivinen identiteettihäiriö.
Olen yrittänyt itsemurhaa monta kertaa. Viimeksi olisin onnistunut ellei omainen olisi tullut omilla avaimillaan kotiini. Koomassa 1 vrk ja ei pitänyt enää herätä. Tuurillani heräsin.
Kunpa pääsisi pois.
Mitä teille palstan tk-eläkeläisille kuuluu? Minulla tämä vaikea sopeutuminen vaan jatkuu ja jatkuu 😢
Vierailija kirjoitti:
Mitä teille palstan tk-eläkeläisille kuuluu? Minulla tämä vaikea sopeutuminen vaan jatkuu ja jatkuu 😢
Pitäskö sun mennä töihin, jos jouten oloon et sopeudu.
Parasta lääkettä olooni on se, kun saan jonkin osa-aikaisen pätkätyön. Niitä vain on alallani vaikea saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen töitä 5min ja lepään 10. Kestää hetken ennenkuin kipeälle jalalle voi astua mutta kun sen torppaa paikalleen voin hetken työskennellä
Agentti tuskin näkee mun valvottuja tuskaisia öitä.
Vierailija kirjoitti:
Hirveää on. Kolme vuotta kuntoutustuella. Minulla on bipo, epävakaa pers.häiriö, c-ptsd ja dissosiatiivinen identiteettihäiriö.
Olen yrittänyt itsemurhaa monta kertaa. Viimeksi olisin onnistunut ellei omainen olisi tullut omilla avaimillaan kotiini. Koomassa 1 vrk ja ei pitänyt enää herätä. Tuurillani heräsin.
Kunpa pääsisi pois.
Tee sama kuin viimeksi, mutta jossain muualla kuin omaisten lähettyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole luuloja eikä tietoa.
Katso Yle Areenassa: https://areena.yle.fi/1-50979197
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole luuloja eikä tietoa.
Katso Yle Areenassa: https://areena.yle.fi/1-50979197
Vakuutusyhtiöt voi hankkia etsivän. Ei liity näihin julkisen ja yksityisen puolen maksamiin eläkkeisiin.
Sain juuri työeläkeyhtiöltä tuoreimman päätöksen.
Kuori on kirjahyllyssä avaamattomana, kun ei meinaa uskaltaa katsoa "tuomiota".
Nyt on takana nelisen vuotta kuntoutustukea ja pysyvää on haettu jo kolmesti. Aina tullut pelkkää jatkoa.
Ehkä haen huomenna jotain miestä vahvempaa, että kykenee avaamaan kirjeen ja katsomaan päätöksen....
Työmarkkinatuki on 540 netto, 680 jos 2 lasta ja te kehtaatte valittaa.
Joko vastaaja 96 avasit kirjeen?
Vierailija kirjoitti:
Tylsää on. Osa-aikatöitä yritän kovasti saada.
Varsin hyvä eläke ap:lla, itsellä alle puolet tuosta. Ellet pärjää niin siitä sitten opiskelemaan uuteen ammattiin ja töihin. Itse en pysty, olen monisairas.